statystyki

Trzy owoce kiwi dziennie pomogą obniżyć ciśnienie

skomentuj

Bogate w przeciwutleniacze oraz witaminę C i E owoce kiwi pomagają obniżyć wysokie ciśnienie, które jest jednym z czynników chorób serca - wynika z badań norweskich naukowców. W grupie spożywającej 3 owoce kiwi dziennie ciśnienie było średnio o 3,6 mmHg niższe.

Publikacja: 16 listopada 2011, 12:26 Aktualizacja: 16 listopada 2011, 12:27

Podczas ośmiotygodniowej analizy, prowadzonej przez norweskich naukowców ze Szpitala Uniwersyteckiego w Oslo, zaobserwowano spadek ciśnienia w grupie, która do swojej diety włączyła trzy owoce kiwi dziennie. W badaniach wzięło udział 118 osób z podwyższonym ciśnieniem, których wiek wynosił średnio 55 lat.

Jak podają autorzy badań, w grupie spożywającej trzy owoce kiwi dziennie monitorowane przez 24 godziny ciśnienie skurczowe było średnio o 3,6 mmHg niższe niż w przypadku osób, które do jadłospisu włączyły jedno jabłko dziennie. W pierwszej grupie niższe było także ciśnienie rozkurczowe, jednak w tym wypadku nie stwierdzono wyraźnego związku ze spożywaniem kiwi.

Owoce kiwi znane są ze swych ponadprzeciętnych walorów odżywczych, co sprawia, że cieszą się dużym zainteresowaniem naukowców. Badania wskazują, że regularne spożywanie tych zielonych owoców może zredukować ryzyko nowotworów, zakrzepicy czy udaru.

Obecnie norweski zespół planuje przeprowadzenie szerzej zakrojonych badań, by potwierdzić wyniki swojej analizy.

Komentarze: 1

  • 1: obserwator z IP: 83.19.170.* (2011-12-16 17:20)

    Kto sponsoruje ten artykuł?

Twój komentarz
Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!
Zapisz się na bezpłatny newsletter