statystyki

Rzecznik sprawdzi w szpitalu jak przestrzegane są prawa pacjenta

autor: Paulina Szewioła08.08.2018, 07:37; Aktualizacja: 08.08.2018, 09:08
lekarz, pacjent, zdrowie

Podczas pierwszego etapu zaplanowano także przeprowadzenie badań ankietowych wśród chorych i personelu medycznego.źródło: ShutterStock

Dzięki projektowi zostaną wypracowane standardy postępowania personelu medycznego w zakresie przestrzegania praw pacjenta w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych. Pilotaż potrwa dwa lata. Porozumienie w tej sprawie podpisali rzecznik praw pacjenta (RPP) i dyrekcja Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie.

– Dbanie o przestrzeganie uprawnień chorych leży nie tylko w gestii rzecznika, ale także w interesie wszystkich podmiotów leczniczych – podkreśla Bartłomiej Chmielowiec, RPP.

W ramach pilotażu zostanie zweryfikowany stopień przestrzegania praw pacjenta w codziennej działalności warszawskiego szpitala. Odbędzie się to na podstawie analizy skarg i wniosków, jakimi dysponują zarówno placówka, jak i rzecznik.


Pozostało jeszcze 54% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • XXYYZZ(2018-08-08 09:51) Zgłoś naruszenie 60

    Jedyne, wiarygodne informacje Rzecznik będzie miał wówczas, jak sam przejdzie procedury leczenia i poleży w szpitalu ,co najmniej, tydzień. Podobnie jak jeden lekarz, który na drugim końcu Polski musiał skorzystać z pomocy medycznej jako pacjent. Stwierdził: nie wiedziałem, że jest tak źle. Byłem potraktowany nieuprzejmie i załatwiony niedostatecznie i leczony nieskutecznie.

    Odpowiedz
  • H(2018-08-13 14:45) Zgłoś naruszenie 00

    A to prawda. Czasami jeden wredny lekarz niszczy pracę 10 innych którzy pracują uczciwie. Pacjent spóźniony jest nie przyjęty. Lekarz spóźniony nie potrafi powiedzieć przepraszam. Nie które przygotowania do zabiegów mogły by byc opisane na rozłożonych ulotkach. A tak jeden lekarz nie powie a drugi ma pretensje że pacjent nie przygotowany..........Nie można się czasami lekarza o coś zapytać ..........bo nie jest punktem informacyjnym!!!!!!!!!!!!! Po takiej wizycie pacjent wie że nie jest to ani punkt informacyjny ani gabinet lekarski.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane