statystyki

Jakie są oczekiwania pacjentów? Lekarza chcemy mieć blisko i bez czekania

autor: Klara Klinger, Agata Szczepańska11.04.2018, 08:00; Aktualizacja: 11.04.2018, 08:26
Tak wynika z raportu Fundacji My Pacjenci, przygotowanego we współpracy z Naczelną Izbą Lekarską oraz Naczelna Radą Pielęgniarek i Położnych. Autorzy przepytali online blisko 1,5 tys. pacjentów.

Tak wynika z raportu Fundacji My Pacjenci, przygotowanego we współpracy z Naczelną Izbą Lekarską oraz Naczelna Radą Pielęgniarek i Położnych. Autorzy przepytali online blisko 1,5 tys. pacjentów.źródło: ShutterStock

Odległość, łatwość dotarcia na wizytę, opinie z internetu i czas oczekiwania to główne motywy, którymi kierują się pacjenci w podejmowaniu decyzji związanych ze zdrowiem.

Tak wynika z raportu Fundacji My Pacjenci, przygotowanego we współpracy z Naczelną Izbą Lekarską oraz Naczelna Radą Pielęgniarek i Położnych. Autorzy przepytali online blisko 1,5 tys. pacjentów.

Co ciekawe, miejsce zamieszkania oraz dojazd są absolutnie decydujące – dla ponad 50 proc. to kluczowe przy wyborze placówki. Dopiero na trzecim miejscu jest opinia o danym lekarzu, która ma znaczenie dla 46 proc. pytanych. Czas oczekiwania jest istotny mniej więcej dla co trzeciego badanego, koszty tylko dla niecałych 20 proc. Skuteczność i bezpieczeństwo leczenia są dla większości nieistotne. Jak tłumaczą autorzy raportu, respondenci są ogólnie zadowoleni ze swoich lekarzy, mają natomiast zastrzeżenia co do dostępności usług, przede wszystkim kolejek.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane