statystyki

First minute? Klient nieufny, nie chce kupować

autor: Patrycja Otto15.02.2016, 07:49; Aktualizacja: 15.02.2016, 10:30
Wakacje

Rabaty do 40 proc., bezpłatne ubezpieczenia... Biura robią, co mogąźródło: ShutterStock

Touroperatorzy przygotowali wycieczki samolotowe dla 1,7 mln osób na sezon letni. Przeliczyli się. Będą cięcia.

reklama


reklama


Według danych Związku Organizatorów Turystyki spadek liczby rezerwacji w porównaniu z ubiegłym rokiem przekroczył 8 proc. – Klienci zajęli pozycję wyczekującą i niechętnie rezerwują wakacje z tak dużym wyprzedzeniem, jak w latach poprzednich – komentuje Andrzej Betlej, ekspert firmy TravelData, specjalizującej się w rynku turystycznym. Potwierdzają to touroperatorzy. – Klienci stali się wstrzemięźliwi nie tylko z powodu obaw o swoje bezpieczeństwo. To także kwestia niepewności, jakie zmiany zajdą na rynku pracy i co się będzie działo z kredytami frankowymi. Liczę, że gdy niepewności znikną, znowu ruszą na zakupy – tłumaczy prezes Neckermanna Krzysztof Piątek.

Niektóre biura odczuwają już poprawę sytuacji. Wśród nich jest m.in. TUI, które jeszcze w listopadzie i grudniu notowało spadek popytu. – Styczeń i luty przyniosły powolną zmianę trendu. Możemy mówić o 10-proc. wzroście sprzedaży wycieczek w okresie first minute w porównaniu z 2015 r. – wyjaśnia Marek Andryszak, prezes TUI Poland, które znalazło nabywców na ponad 20 proc. swojej oferty przewidzianej na 300 tys. osób.


Pozostało jeszcze 59% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 zł
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

Polecane

reklama