Rozpoczął się już długo wyczekiwany sezon urlopowy. Wiele osób przygotowuje się do podróży i ze zniecierpliwieniem odlicza dni do wyjazdu. Jak będzie wyglądał wypoczynek Polaków w tym roku? Dowiadujemy się tego z danych statystycznych biura podróży urlopy.pl.

Po wielu miesiącach ciężkiej pracy rodacy wybierają się na zasłużony wypoczynek. Okres przed wyjazdem to zazwyczaj załatwianie wielu spraw i ciągłe planowanie zawartości bagażu, aby nie zapomnieć o żadnej przydatnej rzeczy na wyczekiwany od miesięcy wypoczynek. „Polacy planują zazwyczaj wyjazdy z dużym wyprzedzeniem. Ma na to wpływ wiele czynników, a przede wszystkim praca i konieczność wcześniejszego zaplanowania wyjazdu, by sprawy zawodowe z nim nie kolidowały. W Polsce przeważa model rodziny, w którym zarówno kobieta jak i mężczyzna to osoby czynne zawodowo. Dlatego muszą wcześniej uzgodnić termin i dopasować do niego wszelkie służbowe zobowiązania” – mówi Ewa Gajewska, ekspert z firmy urlopy.pl.

Udział wycieczek all inclusive / Media

Najczęściej wybierana opcja – all inclusive

Statystyczny wakacyjny wyjazd zagraniczny Polaków trwa 7 dni. Znacznie przeważa ilość wycieczek wykupywanych dla dwóch osób dorosłych, do czterogwiazdkowego hotelu z opcją all inclusive. „Udział wycieczek all inclusive wzrósł o 10% w porównaniu z danymi z zeszłego roku i stanowi obecnie 70% wszystkich sprzedanych imprez. Dane te nie są zaskoczeniem, ponieważ hotele o tak wysokim standardzie przygotowują wysokie jakościowo posiłki, które są bardzo zróżnicowane i odpowiadają gustom konsumentów. All inclusive to także dostęp do różnorodnych napojów i alkoholi, którymi goście mogą się raczyć w zasadzie bez ograniczeń. Opcja ta jest bardzo popularna, ponieważ nie generuje dodatkowych kosztów uczestnikom wycieczek” – mówi Ewa Gajewska.

Kryteria wyboru / Media

Wyk. Udział wycieczek all inclusive w całości sprzedanych pakietów

„Zauważalny jest także coraz wyższy standard hotelu, w jakim Polacy decydują się spędzić urlop - najwięcej osób wybiera pobyt w tych czterogwiazdkowych, które zachęcają masą atrakcji. Przy wyborze hotelu Polacy kierują się przede wszystkim ceną, możliwością korzystania z aquaparków i zjeżdżalni wodnych, obecnością polskich animacji oraz odległością od plaży i morza” – dodaje Ewa Gajewska.

Wyniki sprzedaży / Media

Gdzie i za ile?

Najpopularniejsze destynacje wyjazdowe Polaków to niezmiennie Egipt, Grecja, Turcja, Hiszpania, Tunezja oraz Bułgaria. „Pomimo nie w pełni stabilnej sytuacji politycznej w Egipcie czy Turcji, nadal cieszą się one największą popularnością wśród konsumentów. Wynika to przede wszystkim z dużej odległości kurortów od miejsc zamieszek, co gwarantuje im bezpieczeństwo, a także dużą rolę odgrywa w tej kwestii cena wycieczek. Zauważalne są jedynie niewielkie spadki liczby nabytych pakietów do Egiptu i Grecji, na czym najwięcej zyskuje Hiszpania” – mówi Ewa Gajewska.

Wyk. Porównanie wyników sprzedażowych z okresu od kwietnia do czerwca w latach 2012 i 2013

W tym roku, Polacy decydują się także na wykupywanie droższych wycieczek - koszt wyjazdu na jedną osobę to średnio 2 125 zł, co stanowi 10% więcej niż rok wcześniej (1 940 zł).