« Powrót do artykułu

Warszawa - Poznań: 2 mld zł za przyspieszenie pociągu o pięć minut

Wielki absurd na torach: kolej musi wydać miliardy na remont, którego nie potrzebuje, aby nie oddać pieniędzy do Brukseli.

Kolej

żródło: ShutterStock

PKP wyremontują niemal nowe tory, ale składy nie pojadą po nich szybciej

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (11)

  • szacowny(2017-03-14 10:23) Zgłoś naruszenie 171

    Tu trzeba na siłę wydać pieniądze na kolej a gdzie indziej infrastruktura się sypie (również na uczęszczanych trasach), ale nie remontują, gdyż twierdzą, że nie mają pieniędzy.

    Odpowiedz
  • Paweł(2017-03-14 10:40) Zgłoś naruszenie 141

    Śmierdzi koło tej sprawy, prezesa i całej tej firmy. Nic nie zmieni się, zarobią ci, co mieli zarobić... Ale bardzo dobrze, że piszecie o tym - pisać, bębnić, krzyczeć ! Niech ten smród wyjdzie na wierzch, może ktoś u góry tym zainteresuje się... Może...

    Odpowiedz
  • tutu(2017-03-14 09:35) Zgłoś naruszenie 131

    To tak jak z tym pievdolino. Stareńkie składy jeździły z prędkością ok. 160 km/h. Teraz za kilkanaście minut zysku zapłacono zyliony złotych. Interes jak cholera.

    Odpowiedz
  • CyklonB(2017-03-14 09:55) Zgłoś naruszenie 121

    Głównym problemem tej wymuszonej modernizacji jest całkowite zamknięcie linii na 2 lata, po co, aby firmy nie dysponujące specjalistycznym sprzętem mogły zarobić kilkadziesiąt procent w tym sydowski bękart Torpol który już się wsławił opóźnioną o rok modernizacją linii Warszawa Sadowne robioną za pomocą białorusiek i zdezelowanych spychaczy. Podobna sytuacja z zamknięciem całkowitym jest na linii podmiejskiej Grodziska Warszawa gdzie dziennie będzie trzeba przewozić ponad 100 tyś ludzi autobusami. Tam też jest linia już częściowo zmodernizowana, są nowe słupy trakcyjne, nowe stacje. Podobny dyktat wykonawców jest na linii Otwock Lublin gdzie właśnie otwarto oferty- także dwuletnie zamknięcie. Przez ostatnie osiem lat nie interesowano się rozwojem kolei tylko przerabianiem kasy na modernizowaniu już wielokrotnie modernizowanych liniach .Poprzednicy podrzucili obecnie rządzącym trzy wielkie kolejowe ****** które jak zaczną gnić to eksplodują. (czwarta mina od poprzedników to Warszawski węzeł kolejowy - przygotowywana od 5 lat przebudowa tunelu (10 lat temu modernizowany) i całkowite zamknięcie dworca Centralnego przez trzy lata - za jedyne 6,5 miliarda zł !!!)

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • krzysztof(2017-03-14 17:36) Zgłoś naruszenie 64

    złogi platformerskich krętaczy na Kolei jeszcze zalegają - czas wziąć się za sprzątanie

    Odpowiedz
  • Wiktoria(2017-03-14 20:18) Zgłoś naruszenie 30

    Z Rzeszowa do Katowic z powodu remontów od 4 lat nie można dojechać bez przesiadek.

    Odpowiedz
  • filip(2017-03-14 12:36) Zgłoś naruszenie 25

    aktualnie i tak duzo lepszym rozwiazaniem jest transport drogowy, pociagi maja zbyt dlugi czas zaladunku, oczekiwania i postojów, zeby bylo to oplacalne, niestety dzisiaj najwazniejszym jest czas a nie paliwo. MW Speditino jest bardzo znaną spedycją w srodowisku logistycznym, glownie import i eksport Polska Niemcy Belgia i Holandia

    Odpowiedz
  • Piotr(2017-03-16 09:13) Zgłoś naruszenie 20

    Cytat z forum Rynku Kolejowego: Modernizacja trasy E20 Warszawa – Poznań jest dokończeniem projektu rozpoczętego w latach dziewięćdziesiątych, który nie obejmował pełnego zakresu prac – informuje rzecznik Mirosław Siemieniec. Jak tłumaczy, obecny stan techniczny linii E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz nie pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 km/h na ponad 60 km linii. I komentarz Krzysztofa Rytla z CZT: I dlatego wymienią tor na długości 130 km. Na znacznej jego długości prędkość zmieni się ze 160 km/h na 160 km/h. Wymieniony zostanie tor, który przeniósł 1/3 planowanego obciążenia. Ale kto bogatemu zabroni? Niegospodarność!!! A od kilkudziesięciu lat Tarnów nie może doprosić się o budowę 40 km brakującego toru żeby szybko jechać do Kielc i Warszawy p. Busko Zdrój.

    Odpowiedz
  • V max(2017-03-15 06:47) Zgłoś naruszenie 10

    160 km/h to jest porazka, w Europie standardem jest 200-250 km/h. Mam wrazenie, ze w Polsce naduzywa sie slowa modernizacja.

    Odpowiedz
  • emeryt PKP(2017-03-15 13:55) Zgłoś naruszenie 10

    Niejaki Karnowski jak był prezesem PKP to brał po 50 000 tys. miesięcznie, przed zmianą rządzących porzucił stanowisko bo wiedział jakie g...o po sobie zostawia - jego powinno i pozostałych członków zarządu wziąć za **** i rozliczyć ( niejaka Wasiak członek zarządu potem minister w rządzie Kopacz i jej koleżanka wylądowała miękko w Bydgoszczy jako wiceprezydent - ją też powinno się rozliczyć.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Reklama