Motoryzacja

18 sierpnia 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Jajecznica z mercedesa18 sierpnia 2017 r.

Przyznaję się bez bicia. Do ubiegłego tygodnia wyrażenie „urlop na kempingu” stawiałem w jednym rzędzie z „rak trzustki” oraz „porzucona w lesie mina z czasów drugiej wojny światowej urwała mi obie nogi”. Prowadzę dość poukładane życie i nie wyobrażałem sobie wypoczynku wśród przyczep i namiotów porozrzucanych niedbale po całym polu, unoszącego się permanentnie w powietrzu zapachu podwawelskiej zmieszanej z tanim piwem, spoconych, rozwrzeszczanych i utytłanych ziemią dzieci biegających wokół namiotów oraz ciągłych sąsiedzkich rozmów o tym, kto ma dłuższą przyczepę. I wiecie co? Na kempingach dokładnie tak jest. Tyle że już kompletnie mi to nie przeszkadza. Przeciwnie – bardzo mi się spodobało. A wszystko za sprawą Mercedesa Marco Polo.

28 lipca 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Toyota C-HR. Zaskoczyłaś mnie bardziej niż Adrian28 lipca 2017 r.

Znacie pewnie to uczucie, gdy spodziewacie się po kimś lub po czymś jednego, a otrzymujecie drugie. Nazywa się to zaskoczeniem. Czasami dużym. Weźmy pana prezydenta – przez dwa lata robił wszystko, aby przekonać nas, że jest jedynie cienkoPiSem prezesa. Aż tu nagle postanowił zaskoczyć całą Polskę – postawił się Jarkowi i zawetował kontrowersyjne ustawy o SN i KRS. Dosłownie w jednej sekundzie połowa kraju dała mu kredyt zaufania i znowu zaczęła nazywać go Andrzejem. W „Uchu Prezesa” już się zastanawiają, czy czasem nie powinni wpuścić Jędrka do gabinetu Jarka.

23 czerwca 2017 r.

Nowa generacja XC60 może wyraźnie poprawić wyniki szwedzkiego producenta

Jak Chińczycy uratowali Volvo pozwalając mu zostać sobą23 czerwca 2017 r.

Po siedmiu latach od przejęcia szwedzkiego producenta przez koncern Geely można powiedzieć śmiało – wszystkim wyszło to na dobre. W Goteborgu mają pieniądze na rozwijanie nowych modeli, w Hangzhou poczucie dumy i zyski, a kierowcy na całym świecie realną alternatywę dla Audi, BMW czy Mercedesa.

23 czerwca 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Samoloty są nudne. Czas to zmienić [Suzuki Ignis]23 czerwca 2017 r.

W przyszłym roku rozpoczniemy testy ponaddźwiękowego samolotu pasażerskiego, a za pięć lat na jego pokład wejdą pierwsi pasażerowie – oświadczyła amerykańska firma Boom, która ponoć zebrała już 76 zamówień na maszynę od 10 największych linii lotniczych. Prędkość przelotowa XB-1 ma wynosić 2,2 macha, czyli ponad 2500 km/h. W praktyce oznacza to, że lot z Warszawy do Nowego Jorku trwał będzie mniej więcej tyle, co podróż ze stolicy do Trójmiasta – 3,5 godziny.

20 czerwca 2017 r.

Lexus LS 500h ma klasyczny 3,5-litrowy silnik V6 plus dwa motory elektryczne  Przyspiesza do setki w zaledwie 5,4 sekundy

Czy hybryda jest lepsza od diesla?20 czerwca 2017 r.

Podobno gdzie trzech Polaków, tam trzy opinie. I zapewne podobnie będzie w przypadku odpowiedzi na to pytanie: przekonanych nie trzeba będzie przekonywać, a nie przekonanych się nie przekona. Spróbujmy jednak odrzucić wszelkie uprzedzenia i spojrzeć na problem obiektywnie.

20 czerwca 2017 r.

Jesienią ma się odbyć spotkanie wszystkich europejskich organizacji zrzeszających klientów walczących z koncernem.

Unia ofiar Volkswagena20 czerwca 2017 r.

Ugoda koncernu z Wolfsburga z Komisją Europejską tylko podgrzała spór z klientami. Do pozwu przeciw gigantowi chcą dołączyć polscy kierowcy.

16 czerwca 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Jacek, mam auto dla ciebie... [Ford Kuga]16 czerwca 2017 r.

Nie wygrana piłkarzy z Rumunią, nie nominowanie na członka PZU jakiejś niekompetentnej koleżanki prezydenta, a nawet nie pogaduszki ks. Sowy przy ośmiorniczkach u innego Sowy okazały się najważniejszym wydarzeniem mijającego tygodnia. Sądząc po liczbie komentarzy, wpisów, lajków i udostępnień za absolutnie hitową informację naród uznał rozstanie Roberta Janowskiego z TVP i koniec kultowego „Jaka to melodia?”.

14 czerwca 2017 r.

Tankowanie gazu ziemnego – Polska na tle innych państw

Elektryczne auta to przyszłość. Ale rząd nie powinien zapominać o gazie14 czerwca 2017 r.

PROBLEM: Resort tak zapędził się z autami na prąd, że hamuje rozwój innych ekologicznych paliw. Tymczasem elektryfikacja transportu to tylko jedna z możliwych odsłon walki o miejską bezemisyjną komunikację przyszłości. A przy tym najbardziej radykalna, bo wymagająca największych nakładów. Czy jest to więc jedyna słuszna droga? Eksperci są podzieleni. Wielu z nich, podobnie jak samorządy, nie ma wątpliwości, że niezbędna jest dywersyfikacja źródeł zasilania ⒸⓅ

2 czerwca 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Porsche, nie mam zamiaru cię przepraszać2 czerwca 2017 r.

Mnóstwo znajomych twierdzi, że mam najfajniejszą pracę na świecie. Wielu z nich podejrzewa, że jestem nieślubnym synem Dietera Zetschego albo Matthiasa Muellera, ewentualnie musiałem się przespać z kimś ważnym. Przykro mi, ale prawda jest zupełnie inna.

31 maja 2017 r.

Dieselgate, czyli afera z fałszowaniem danych emisyjnych przez koncern Volkswagen, rozchodzi się po kościach.

Unia mniej surowa dla koncernów motoryzacyjnych31 maja 2017 r.

Ministrowie łagodzą mechanizmy kontrolne będące efektem afery emisyjnej. Dieselgate, czyli afera z fałszowaniem danych emisyjnych przez koncern Volkswagen, rozchodzi się po kościach. Ministrowie przemysłu krajów Unii Europejskiej przyjęli plan reformy systemu dopuszczania samochodów do ruchu, ale w złagodzonej wersji w stosunku do tego, co proponowały Komisja Europejska i Parlament Europejski.

23 maja 2017 r.

W pierwszym kwartale 2017 r. sprzedaż hybryd w Europie wzrosła o niemal 60 proc

Diesel odjeżdża do historii23 maja 2017 r.

Udział ropniaków w sprzedaży nowych aut spadł do najniższego poziomu od 11 lat. Kilku producentów zapowiedziało, że całkowicie rezygnują z ich produkcji, miasta zaczynają ograniczać im wjazd do centrów, a ekolodzy zwracają uwagę, że szkodzą środowisku znacznie bardziej niż np. hybrydy.

19 maja 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Skoda Kodiaq. Nie mogłem przez nią spać19 maja 2017 r.

Za niecałą godzinę muszę oddać ten materiał redaktorom Magazynu, a nadal nie mam bladego pojęcia, od czego go zacząć, nie wspominając o środku i puencie. I nie chodzi wcale o to, że za późno wziąłem się do roboty. Przeciwnie – pracuję nad tym felietonem już od poniedziałku i szalenie się przy tym męczę.

Reklama