Motoryzacja

23 maja 2017 r.

W pierwszym kwartale 2017 r. sprzedaż hybryd w Europie wzrosła o niemal 60 proc

Diesel odjeżdża do historii23 maja 2017 r.

Udział ropniaków w sprzedaży nowych aut spadł do najniższego poziomu od 11 lat. Kilku producentów zapowiedziało, że całkowicie rezygnują z ich produkcji, miasta zaczynają ograniczać im wjazd do centrów, a ekolodzy zwracają uwagę, że szkodzą środowisku znacznie bardziej niż np. hybrydy.

19 maja 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Skoda Kodiaq. Nie mogłem przez nią spać19 maja 2017 r.

Za niecałą godzinę muszę oddać ten materiał redaktorom Magazynu, a nadal nie mam bladego pojęcia, od czego go zacząć, nie wspominając o środku i puencie. I nie chodzi wcale o to, że za późno wziąłem się do roboty. Przeciwnie – pracuję nad tym felietonem już od poniedziałku i szalenie się przy tym męczę.

21 kwietnia 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Ludzie z BMW zbudowali świetne audi21 kwietnia 2017 r.

Od jakiegoś czasu nie oglądamy z żoną tradycyjnej telewizji, za to korzystamy z serwisów oferujących wideo na żądanie. Ale zanim zdecydujemy się odpalić jakiś film czy serial, najpierw sprawdzamy, jak został oceniony przez tych, którzy widzieli go przed nami – wpisujemy tytuł w serwisie Filmweb i jeżeli dzieło ma poniżej 7 (w skali 10-stopniowej), to nawet nie zawracamy sobie nim głowy. Gdy powyżej – bez namysłu wciskamy „play”.

14 kwietnia 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Chcesz żyć wolniej? Kup hyundaia14 kwietnia 2017 r.

Gdy byłem tak młody, że w głowę mogłem wcierać sobie żel zamiast kremu nawilżającego, zdarzało mi się wysyłać do rodziny i znajomych po 30–40 kartek z życzeniami wielkanocnymi. Wymagało to sporo zachodu. Trzeba było przespacerować się na pocztę, kupić pocztówki, wszystkie je wypisać, zlizać klej ze znaczków, następnie posmarować znaczki prawdziwym klejem, a na końcu wrzucić to wszystko do skrzynki. Cała procedura zajmowała mi jakieś trzy godziny.

24 marca 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Porsche? Dziękuję, wolę Fiestę [FELIETON]24 marca 2017 r.

Jak doskonale wiecie, zawsze staram się być szczery w opisywaniu samochodów. Możecie być pewni, że nigdy nie zdarzyło mi się uznać za dobry modelu, który mi się nie spodobał (nawet wtedy, gdy producent pozwolił mi pojeździć nim po Sardynii). I odwrotnie – nigdy nie napisałem źle o aucie, które wydało mi się dobre (bo np. zaserwowany podczas prezentacji stek był niedosmażony).

24 lutego 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Jesteś cudowna, ale cię nie kocham24 lutego 2017 r.

Zanim koncern motoryzacyjny wypuści na rynek nowy model, przeprowadza zakrojone na szeroką skalę badania, które mają pomóc mu znaleźć odpowiedź na pytanie: czego naprawdę kierowcy oczekują od naszych aut? Innymi słowy, producenci zapewniają, że wsłuchują się w głos ludu. Że ich produkty są projektowane dokładnie tak, jak życzą sobie ich późniejsi użytkownicy. Że starają się uwzględnić wszystkie nasze wskazówki, potrzeby i spostrzeżenia.

10 lutego 2017 r.

Volkswagen Up!

Bąk: Trump, mam auto dla Ciebie10 lutego 2017 r.

Po gigantycznym karambolu, jaki miał miejsce kilka tygodni temu na A1 pod Łodzią, ktoś rzucił pomysł, by bezwzględnie zakazać ciężarówkom wyprzedzania się na ekspresówkach i autostradach. I automatycznie przyklasnęło mu pół Polski. Informację szybko podchwyciło Ministerstwo Infrastruktury i Nicnierobienia, które podobno poważnie zastanawia się nad przygotowaniem stosownego przepisu. I wszyscy powtarzają taki sam argument: „manewr ten zmusza w wielu przypadkach kierowców aut osobowych jadących za ciężarówkami do nagłego hamowania. Samo wyprzedzanie zaś bywa czasochłonne, co prowadzi do utrudnień w płynności ruchu”.

27 stycznia 2017 r.

Seat Ateca 1,4 TSI

Bąk: Powinien nazywać się "Amnezja" [SEAT ATECA]27 stycznia 2017 r.

Samochody, którymi jeżdżę w ciągu roku, podzielić można z grubsza na trzy grupy. Do pierwszej zaliczają się modele, które są – co tu dużo mówić – beznadziejne. Często do tego stopnia, że w odmętach internetu zaczynam szukać nazwisk ludzi odpowiedzialnych za ich wypuszczenie na rynek. Ale nie po to, by ich znieważyć czy ośmieszyć. Przeciwnie. Chciałbym nawiązać z nimi kontakt po to, by postawić im whisky. Bo dzięki nim mam o czym pisać.

20 stycznia 2017 r.

Volvo XC90 T8

Bąk: Ingvar, jesteś kiepski w łóżku20 stycznia 2017 r.

Obecnie każda licząca się marka obowiązkowo musi mieć w swojej gamie jakiś model hybrydowy. I za każdym razem, gdy prezentuje go szerszej publiczności, robi wokół niego tyle szumu, jakby co najmniej na nowo wynalazła koło, proch albo tabletkę antykoncepcyjną.

Prawo na co dzień

Reklama