Motoryzacja

23 czerwca 2017 r.

Nowa generacja XC60 może wyraźnie poprawić wyniki szwedzkiego producenta

Jak Chińczycy uratowali Volvo pozwalając mu zostać sobą23 czerwca 2017 r.

Po siedmiu latach od przejęcia szwedzkiego producenta przez koncern Geely można powiedzieć śmiało – wszystkim wyszło to na dobre. W Goteborgu mają pieniądze na rozwijanie nowych modeli, w Hangzhou poczucie dumy i zyski, a kierowcy na całym świecie realną alternatywę dla Audi, BMW czy Mercedesa.

23 czerwca 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Samoloty są nudne. Czas to zmienić [Suzuki Ignis]23 czerwca 2017 r.

W przyszłym roku rozpoczniemy testy ponaddźwiękowego samolotu pasażerskiego, a za pięć lat na jego pokład wejdą pierwsi pasażerowie – oświadczyła amerykańska firma Boom, która ponoć zebrała już 76 zamówień na maszynę od 10 największych linii lotniczych. Prędkość przelotowa XB-1 ma wynosić 2,2 macha, czyli ponad 2500 km/h. W praktyce oznacza to, że lot z Warszawy do Nowego Jorku trwał będzie mniej więcej tyle, co podróż ze stolicy do Trójmiasta – 3,5 godziny.

20 czerwca 2017 r.

Lexus LS 500h ma klasyczny 3,5-litrowy silnik V6 plus dwa motory elektryczne  Przyspiesza do setki w zaledwie 5,4 sekundy

Czy hybryda jest lepsza od diesla?20 czerwca 2017 r.

Podobno gdzie trzech Polaków, tam trzy opinie. I zapewne podobnie będzie w przypadku odpowiedzi na to pytanie: przekonanych nie trzeba będzie przekonywać, a nie przekonanych się nie przekona. Spróbujmy jednak odrzucić wszelkie uprzedzenia i spojrzeć na problem obiektywnie.

20 czerwca 2017 r.

Jesienią ma się odbyć spotkanie wszystkich europejskich organizacji zrzeszających klientów walczących z koncernem.

Unia ofiar Volkswagena20 czerwca 2017 r.

Ugoda koncernu z Wolfsburga z Komisją Europejską tylko podgrzała spór z klientami. Do pozwu przeciw gigantowi chcą dołączyć polscy kierowcy.

16 czerwca 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Jacek, mam auto dla ciebie... [Ford Kuga]16 czerwca 2017 r.

Nie wygrana piłkarzy z Rumunią, nie nominowanie na członka PZU jakiejś niekompetentnej koleżanki prezydenta, a nawet nie pogaduszki ks. Sowy przy ośmiorniczkach u innego Sowy okazały się najważniejszym wydarzeniem mijającego tygodnia. Sądząc po liczbie komentarzy, wpisów, lajków i udostępnień za absolutnie hitową informację naród uznał rozstanie Roberta Janowskiego z TVP i koniec kultowego „Jaka to melodia?”.

14 czerwca 2017 r.

Tankowanie gazu ziemnego – Polska na tle innych państw

Elektryczne auta to przyszłość. Ale rząd nie powinien zapominać o gazie14 czerwca 2017 r.

PROBLEM: Resort tak zapędził się z autami na prąd, że hamuje rozwój innych ekologicznych paliw. Tymczasem elektryfikacja transportu to tylko jedna z możliwych odsłon walki o miejską bezemisyjną komunikację przyszłości. A przy tym najbardziej radykalna, bo wymagająca największych nakładów. Czy jest to więc jedyna słuszna droga? Eksperci są podzieleni. Wielu z nich, podobnie jak samorządy, nie ma wątpliwości, że niezbędna jest dywersyfikacja źródeł zasilania ⒸⓅ

2 czerwca 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Porsche, nie mam zamiaru cię przepraszać2 czerwca 2017 r.

Mnóstwo znajomych twierdzi, że mam najfajniejszą pracę na świecie. Wielu z nich podejrzewa, że jestem nieślubnym synem Dietera Zetschego albo Matthiasa Muellera, ewentualnie musiałem się przespać z kimś ważnym. Przykro mi, ale prawda jest zupełnie inna.

31 maja 2017 r.

Dieselgate, czyli afera z fałszowaniem danych emisyjnych przez koncern Volkswagen, rozchodzi się po kościach.

Unia mniej surowa dla koncernów motoryzacyjnych31 maja 2017 r.

Ministrowie łagodzą mechanizmy kontrolne będące efektem afery emisyjnej. Dieselgate, czyli afera z fałszowaniem danych emisyjnych przez koncern Volkswagen, rozchodzi się po kościach. Ministrowie przemysłu krajów Unii Europejskiej przyjęli plan reformy systemu dopuszczania samochodów do ruchu, ale w złagodzonej wersji w stosunku do tego, co proponowały Komisja Europejska i Parlament Europejski.

23 maja 2017 r.

W pierwszym kwartale 2017 r. sprzedaż hybryd w Europie wzrosła o niemal 60 proc

Diesel odjeżdża do historii23 maja 2017 r.

Udział ropniaków w sprzedaży nowych aut spadł do najniższego poziomu od 11 lat. Kilku producentów zapowiedziało, że całkowicie rezygnują z ich produkcji, miasta zaczynają ograniczać im wjazd do centrów, a ekolodzy zwracają uwagę, że szkodzą środowisku znacznie bardziej niż np. hybrydy.

19 maja 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Skoda Kodiaq. Nie mogłem przez nią spać19 maja 2017 r.

Za niecałą godzinę muszę oddać ten materiał redaktorom Magazynu, a nadal nie mam bladego pojęcia, od czego go zacząć, nie wspominając o środku i puencie. I nie chodzi wcale o to, że za późno wziąłem się do roboty. Przeciwnie – pracuję nad tym felietonem już od poniedziałku i szalenie się przy tym męczę.

21 kwietnia 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Ludzie z BMW zbudowali świetne audi21 kwietnia 2017 r.

Od jakiegoś czasu nie oglądamy z żoną tradycyjnej telewizji, za to korzystamy z serwisów oferujących wideo na żądanie. Ale zanim zdecydujemy się odpalić jakiś film czy serial, najpierw sprawdzamy, jak został oceniony przez tych, którzy widzieli go przed nami – wpisujemy tytuł w serwisie Filmweb i jeżeli dzieło ma poniżej 7 (w skali 10-stopniowej), to nawet nie zawracamy sobie nim głowy. Gdy powyżej – bez namysłu wciskamy „play”.

14 kwietnia 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Chcesz żyć wolniej? Kup hyundaia14 kwietnia 2017 r.

Gdy byłem tak młody, że w głowę mogłem wcierać sobie żel zamiast kremu nawilżającego, zdarzało mi się wysyłać do rodziny i znajomych po 30–40 kartek z życzeniami wielkanocnymi. Wymagało to sporo zachodu. Trzeba było przespacerować się na pocztę, kupić pocztówki, wszystkie je wypisać, zlizać klej ze znaczków, następnie posmarować znaczki prawdziwym klejem, a na końcu wrzucić to wszystko do skrzynki. Cała procedura zajmowała mi jakieś trzy godziny.

24 marca 2017 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Porsche? Dziękuję, wolę Fiestę [FELIETON]24 marca 2017 r.

Jak doskonale wiecie, zawsze staram się być szczery w opisywaniu samochodów. Możecie być pewni, że nigdy nie zdarzyło mi się uznać za dobry modelu, który mi się nie spodobał (nawet wtedy, gdy producent pozwolił mi pojeździć nim po Sardynii). I odwrotnie – nigdy nie napisałem źle o aucie, które wydało mi się dobre (bo np. zaserwowany podczas prezentacji stek był niedosmażony).

Prawo na co dzień

Reklama