Choć droga będzie liczyć niecałe 20 kilometrów, jej koszt to 7 miliardów złotych. Południową Obwodnicę Warszawy chcą dokończyć 23 firmy. Najlepsze z nich wybudują też: tunel, most nad Wisłą i kładkę nad parkiem krajobrazowym.

Zainteresowani złożyli już stosowne dokumenty do mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta będzie teraz weryfikować dane i złożoną przez firmy dokumentację.

Najlepsze wnioski zostaną zakwalifikowane dalej - dodaje rzeczniczka mazowieckiej GDDKiA, Małgorzata Tarnowska. W drugim etapie znajdą się już tylko ci wykonawcy, którzy gwarantują niską cenę i długi okres gwarancji.

Budowa drogi jest podzielona na trzy etapy rozpocznie się już w przyszłym roku. Łukasz Oleszczuk ze stołecznego stowarzyszenia komunikacyjnego SISKOM nie ma wątpliwości, że warto poczekać na jej realizację. Oprócz swobodnego ominięcia zatłoczonych ulic stolicy, zmniejszy ona ruch tranzytowy odbywający się obecnie przez trasy: Łazienkowską i Siekierkowską.

Wraz z zakończeniem prac na południu, gotowa ma być także wschodnia obwodnica Warszawy. Obiema trasami kierowcy mają pojechać w 2019 roku.