statystyki

Pasażerowie z Modlina będą odprawiani w namiotach?

autor: Krzysztof Śmietana10.04.2018, 07:51; Aktualizacja: 10.04.2018, 08:14
Rocznie Modlin obsługuje 3 mln klientów Ryanaira.

Rocznie Modlin obsługuje 3 mln klientów Ryanaira.źródło: ShutterStock

Niech PPL inwestuje w Radomiu, ale niech też przestanie blokować rozwój lotniska w Modlinie – wzywa marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik

Przyszłość portu obsługującego tanie linie stoi pod wielkim znakiem zapytania. Nieduży terminal jest już zapchany po brzegi, a drogi kołowania wymagają pilnych napraw. Rozbudowę i remont płyty miała umożliwić emisja obligacji na kwotę 60 mln zł, ale od miesięcy nie zgadza się na to jeden z udziałowców spółki – przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (pozostali to samorząd Mazowsza, Agencja Mienia Wojskowego i Nowy Dwór Maz.). Sytuację dodatkowo zaogniła zeszłotygodniowa decyzja PPL o zainwestowaniu w położony ponad 100 km od Warszawy port w Radomiu. To lotnisko miałoby odciążyć Okęcie i przejąć stamtąd ruch czarterowy i tanich linii lotniczych.

– Nie jesteśmy przeciwni budowie innych portów na Mazowszu, ale jednocześnie prosimy, by nie niszczono firmy, w którą zainwestowano kilkaset milionów – mówił marszałek Mazowsza Adam Struzik w trakcie poniedziałkowego posiedzenia wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego. Ma ona rozwiązywać różne konflikty w regionie. W jej skład wchodzą m.in. związkowcy, przedsiębiorcy i urzędnicy. Według Struzika realna jest groźba, że Unia Europejska zażąda zwrotu 157 mln zł dotacji, którą przeznaczono na budowę lotniska.

– Takie blokowanie rozwoju lotniska przez PPL to ewidentne działanie na szkodę spółki – mówił Jerzy Zieliński z Business Centre Club. Związkowcy z OPZZ ocenili zaś, że zapowiedzi uruchomienia lotniska w Radomiu rodzą wśród przedsiębiorców z okolic Modlina realne obawy o utratę biznesu.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (4)

  • prawnik(2018-04-10 08:49) Zgłoś naruszenie 172

    W całym świecie jest zasada: Lotnisko wspomagające nie dalej niż 60km od metropolii. Radom jest o 100km, a dojazd sprawia, że realny czas dotarcia przekracza czas potrzebny zwyczajowo na przebycie 100km. W tym sensie Radom nie może być lotniskiem zapasowym Warszawy. Nie ma też własnego rynku wystarczającego na samodzielny byt.

    Odpowiedz
  • ad ... prawnik(2018-04-10 10:26) Zgłoś naruszenie 101

    A co to obchodzi DYKTATORA PIS-landii ... i jego znanego pomagiera Suskiego z radomskiego (skojarz z "Katarzyną Carycą") . Z Nimi jest jak w porzekadle ... "Oni zawsze mają rację , a jak nie maja racji to są CHORZY". Przy okazji port lotniczy w Radomiu nazwie się im. Kaczyńskiego. Jest nazwa portu lotniczego im. WAŁĘSY w Gdańsku, to będzie miał swój port lotniczy także z pomnikiem w Radomiu ... również Kaczyński

    Odpowiedz
  • Kasia (2018-04-11 11:46) Zgłoś naruszenie 30

    Powinni rozbudować Modlin i tyle a nei wymyślają jakiś Radom znajdujący sie na końcu świata. Latając na wakację z enterem lepiej mi i nie tylko jak myślę podjechać do Modlina a nie Radomia. Gdyby rozbudowali lotnisko to chociaz czartery mogliby tutaj zostawić.

    Odpowiedz
  • Seba(2018-04-12 06:45) Zgłoś naruszenie 00

    Na calym swiecie jest tezasada ze lotnisko ma na siebie zarabiac a nie robic dobrze jednej linii i do interesu trzeba po tylu latach caly czas dokladac w sumie to juz chyba ponad 1 mld poszedl. Lotnisko dla Ryana ma najnizsze oplaty w calej Europie. Po rozbudowie stawki dla Ryanaira spadna jeszcze bardziej i nikt poza nim dzieki tej chorej umowie latac tam nie chce i wola na Okeciu siedIec hdzie oplata pasazerska wynosi 60 pln kontra 6 pln

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie