Cztery specjalne linie autobusowe oraz zwiększona częstotliwość istniejących połączeń miejskich zapewnią komunikację na czas przebudowy linii grodziskiej. Zmiany zostaną wprowadzone od września i potrwają 12 miesięcy - poinformowały w komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe.

W czasie remontu PKP PLK przebudują przystanki, tory i sieć trakcyjną na linii 447. Od września rozpocznie się kluczowy moment dla inwestycji. Wystartują roboty przy przebudowie peronów, torów i sieci trakcyjnej.

Ruch pociągów pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą zostanie wstrzymany na 12 miesięcy. W tym czasie dojazd do i ze stolicy zapewnią autobusy komunikacji zastępczej.

Jak informują PKP PLK, na trzon zastępczej komunikacji składać się będzie pięć autobusowych linii dla mieszkańców Grodziska Mazowieckiego, Pruszkowa, Milanówka, Brwinowa i Piastowa. Połączenia zapewniają nie tylko przejazd do Warszawy, ale także umożliwiają komunikację między miastami leżącymi wzdłuż linii kolejowej.

Uruchomione zostaną linie: ZG (Warszawa – Grodzisk Mazowiecki), ZM (Milanówek – Grodzisk Mazowiecki), ZB (Brwinów – Warszawa) i Linia ZP (Pruszków – Warszawa). Dodatkowo istniejąca linia 717 z Piastowa do Warszawy zostanie wzmocniona.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wartą 285 mln zł umowę na modernizację 22 km linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki na początku kwietnia tego roku.

Modernizacja linii łączącej Grodzisk Mazowiecki z Warszawą ma poprawić dojazdy pasażerów do pracy do Warszawy. Efektem tej modernizacji będzie poprawa przepustowości. Czas jazdy skróci się o pięć minut z 25, ale poza skróceniem czasu możliwy będzie przejazd prawie dwukrotnie większej liczby pociągów.

Na linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki zmodernizowanych zostanie sześć stacji i przystanków. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie - między Pruszkowem a Brwinowem. Wszystkie obiekty będą wyposażone w informację głosową i wizualną oraz czytelnie oznakowane. Zapewnią też ułatwienia dla osób niepełnosprawnych. Na liczącej 22 km trasie wymienione zostaną tory, 22 km sieci trakcyjnej i 15 rozjazdów. Przebudowanych zostanie 11 obiektów i wybudowane zostaną trzy nowe: tunel drogowy i tunele dla pieszych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h.