Prawo telekomunikacyjne

2 lutego 2017 r.

Eksperci zwracają uwagę na wymiar kary. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożył bowiem sankcje finansowe w wysokości 30,7 mln zł na Polkomtel oraz 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat (przy czym dotyczy ona także innego naruszenia – reklamy abonamentu telewizyjnego).

UOKiK broni konsumentów. Koniec z reklamami "LTE bez limitu danych", gdy transfer ulega zmniejszeniu2 lutego 2017 r.

Przedsiębiorca nie może reklamować swojej usługi dostępu do internetu jako „LTE bez limitu danych”, jeśli po przekroczeniu określonego progu prędkość połączenia spada do wartości uniemożliwiającej swobodne korzystanie z sieci (tzw. lejek). Wynika tak z wczoraj opublikowanych decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie Polkomtela i Cyfrowego Polsatu.

10 stycznia 2017 r.

UOKiK poinformował w zeszłym tygodniu, że zdecydował się nałożyć wysoką karę na czołowego polskiego operatora z powodu stosowania przez niego praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Decyzja UOKiK ws. T-Mobile przełomowa: Operatorzy już nie wcisną klientom niepotrzebnych usług10 stycznia 2017 r.

Kara w wysokości 15 mln zł nałożona przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na T-Mobile Polska pokazuje jedno: interpretacja obowiązujących od 25 grudnia 2014 r. przepisów ustawy o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.) ze strony urzędników będzie niebywale rygorystyczna. A to oznacza, że przedsiębiorcy mają powody do obaw, zaś klienci rzadziej będą czuli się naciągani.

6 stycznia 2017 r.

Abonentom powinny być oferowane, co najmniej 3 progi kwotowe.

Nagminne SMS Premium problemem dla konsumentów6 stycznia 2017 r.

Oddając głos w konkursie lub biorąc udział w loterii wysyłamy SMS-a na numer specjalny, jest to SMS o podwyższonej opłacie - tzw. SMS Premium Rate. W przypadku tego typu SMS-ów, usługodawcą jest najczęściej firma organizująca konkurs, lub świadcząca daną usługę w Internecie, a operator jedynie realizuje inicjowane przez użytkownika połączenie. Niestety nie każdy usługodawca informuje o kosztach SMS-ów.

28 września 2016 r.

Kwestie dot. przepadania środków na koncie były podnoszone przez konsumentów od dawna.

Operatorzy w końcu oddadzą niewykorzystane środki z prepaid? Próba zmian w usłudze spóźniona28 września 2016 r.

Szczegółowe zasady dotyczące świadczenia usług przedpłaconych określają regulaminy oraz cenniki operatorów, a nie ustawa Prawo telekomunikacyjne z 2004 roku. Od tej pory pomimo negatywnych ocen ze strony UKE, przepisy się nie zmieniły. To oznacza, że miliony osób mogły tracić od 12 lat pieniądze, których nigdy nie odzyskają.

Prawo na co dzień

Reklama