Alior Bank liczy, że współpraca z T-Mobile z czasem osiągnie zasięg międzynarodowy, ale zależy to od skali sukcesu tego wspólnego projektu w Polsce, poinformował agencję ISBnews wiceprezes banku Michał Hucał.

"Nie ukrywamy, że naszą aspiracją byłaby współpraca z T-Mobile na innych rynkach, ale to zależy od sukcesu tutaj w Polsce. Pod nowym brandem związanym z T-Mobile nasze produkty będą jeszcze lepsze. Będzie to wejście w nową erę bankowości. Chcemy mieć pewność, że Alior rzeczywiście będzie w tej awangardzie. Stąd współpraca z telekomem – jednym z najsilniejszych w Europie, jak i na świecie, biorąc pod uwagę jego pozycję w USA. W efekcie niezależnie czy ten kierunek mobilny będzie przejęty bardziej przez banki czy przez telekomy, chcemy mieć w tym swój udział" – powiedział ISBnews Hucał podczas gali "Złoty Bankier 2013".

Podtrzymał, że projekt ruszy "mniej więcej w połowie roku", a celem jest pozyskanie do oferty 2 mln klientów T-Mobile w ciągu 4-5 lat oraz odpowiednio dobry zwrot z inwestycji dla akcjonariuszy i partnerów projektu.

"W ramach współpracy pewne usługi finansowe i telekomunikacyjne zostaną powiązane. Da to mix różnych rozwiązań i przede wszystkim zdecydowanie nowoczesne rozwiązania mobilne" - wskazał wiceprezes Aliora.

Na początku marca prezes banku Wojciech Sobieraj mówił, że obecnie w banku niemal wszystkie siły skoncentrowane są na projekcie związanym z T- Mobile, który zapewni bankowi dostęp do obsługi istotnej części z 16 mln klientów T-Mobile Polska, 1 tys. punktów sprzedaży oraz innowacyjne usługi i produkty. Wskazywał, że instytucja chce zarabiać "na pożyczkach gotówkowych i na bardzo sprawnej obsłudze klientów T-Mobile".

W połowie grudnia ub. roku Alior Bank i T-Mobile Polska podpisały umowę o współpracy dotyczącą przygotowania kompleksowej oferty produktów i usług bankowych oraz zapewnienia do nich wielokanałowego dostępu.

Spółki podały wówczas, że celem współpracy jest zaoferowanie obsługi bankowej klientom T-Mobile Polska oraz zapewnienie im oraz obecnym klientom Alior Sync, najnowocześniejszych rozwiązań technologii internetowej i mobilnej, bankowości transakcyjnej oraz produktów i usług, które łączyć będą unikalne korzyści wynikające ze współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej.