statystyki

Jak ukrócić podkradanie i oszukiwanie klientów? Jest szansa na poprawę ochrony konsumentów

autor: Tomasz Żółciak22.03.2018, 07:28; Aktualizacja: 22.03.2018, 09:29
Zdaniem posłów zasiadających w komisji „znacząca część umów inicjowanych na odległość, a zawieranych poza siedzibą przedsiębiorcy, jest wynikiem nieuczciwego podejścia do klienta czy wręcz oszustwa”. Ich zdaniem 14-dniowy okres na rozwiązanie takiej umowy jest niewystarczający. I już mają pierwszą propozycję.

Zdaniem posłów zasiadających w komisji „znacząca część umów inicjowanych na odległość, a zawieranych poza siedzibą przedsiębiorcy, jest wynikiem nieuczciwego podejścia do klienta czy wręcz oszustwa”. Ich zdaniem 14-dniowy okres na rozwiązanie takiej umowy jest niewystarczający. I już mają pierwszą propozycję.źródło: ShutterStock

Posłowie chcą, by umowy zawierane na odległość konsument mógł rozwiązać w każdej chwili, a nie tylko w ciągu 14 dni.

Jest szansa na poprawę ochrony konsumentów przed działaniami tzw. alternatywnych operatorów telekomunikacyjnych i energetycznych. Na ich „oferty” narażeni są zwłaszcza ludzie starsi czy samotni, którzy – zaskoczeni nagłym telefonem, będąc pod presją handlowca – godzą się na zawarcie umowy zmieniającej operatora telefonii czy dostawcy energii, często dla nich niekorzystnej. Potem sprawę trudno odkręcić.

– Na pewno zajmiemy się tym tematem, problem jest ogromny i dotyka wielu osób – mówi nam członek sejmowej komisji ds. petycji Bogdan Latosiński z PiS. Parlamentarzyści już wystąpili z dezyderatem w tej sprawie do kancelarii premiera. Ta poprosiła, by w jej imieniu wypowiedział się urząd antymonopolowy. Odpowiedź już trafiła do posłów, kolejnym krokiem może być albo przygotowanie inicjatywy legislacyjnej w Sejmie, albo próba nakłonienia do tego strony rządowej.

– Jeśli sprawa okaże się dla nas zbyt skomplikowana, być może skierujemy ją do odpowiedniej komisji sejmowej – zaznacza poseł Latosiński.


Pozostało jeszcze 78% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (6)

  • sn(2018-03-22 22:10) Zgłoś naruszenie 70

    Oszukują na telefon , wciskają bzdety podkładają umowy kredytowe z olbrzymimi narzutami ,wpisują z prądem umowy np. na 6 lat itp , szczególnie ludziom starszym ,konieczna jest ich ochrona przez RP. Skala problemu jest duża !!!.

    Odpowiedz
  • antypokaz(2018-03-22 11:43) Zgłoś naruszenie 70

    W ogóle organizowanie tzw. "pokazów", na których się starszym, naiwnym ludziom, wciska niepotrzebne im do niczego gadżety za grube tysiące zł. z załatwieniem na miejscu trudnego do spłacenia kredytu, POWINNO BYĆ ZDELEGALIZOWANE I SUROWO KARANE!

    Odpowiedz
  • dawno już powinien być porządej w tej sprawie(2018-03-23 08:30) Zgłoś naruszenie 40

    Te firmy oszukują ludzi w podeszłym wieku. Umowy skonstruowane są tak, żeby grozić starym ludziom procesami, czego ktoś kto ma 800 zł emerytury się boi. Na łażenie po urzędach tacy ludzie też nie mają siły. Tymczasem państwo polskie wspiera takich oszustów, którzy podszywają się np. przy pomocy podobnych nazw pod znane firmy. Do tego takie firmy stosują niedozwolone klauzule umowne, ale co z tego, skoro proces w tej sprawie trwa ok. 2 lata, czyli zazwyczaj tyle co umowa. Podobnie z rozwiązywaniem takich oszukańczych umów. Są konstruowane tak, żeby starsi ludzie mieli problem ze zrozumieniem jak to zrobić, a jak przegapią datę to znowu przymusowa "promocja" i kary umowne za rozwiązanie. I to dziadostwo funkcjonuje w "państwie prawa", za jaki ma się ten kraj.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • StAAbrA(2018-03-22 12:00) Zgłoś naruszenie 10

    POsłowie , i reszta elementu PWR (POlskojęzyczna wspólnota rozbójnicza) , żyją z kryminalnego procederu firm . urzędów i instytucji . W innych krajach - też ; w mniejszym , lub większym stopniu . W POlsce , oczywiście , w większym .

    Odpowiedz
  • Mariusz(2018-04-27 09:03) Zgłoś naruszenie 00

    bezsens.. to fakt, że należy znaleźć inne metody na ochronę konsumenta ale pomysły takie jak ten zniszczą rynek.. polak potrafi przecież i niech ktoś powie, ze klient nie oszuka tez żadnego przedsiębiorcy wykorzystując takie pomysły szanownie nam panujących.. można inaczej chronić oszukanych klientów nie uderzając w rynek.. za chwile dojdzie do absurdalnej sytuacji gdzie bedzie nalezalo chronić sprzedawców a nie kupujących.. bezsens

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane