statystyki

Netia wychodzi za granicę razem z kilentem

autor: Elżbieta Rutkowska09.11.2017, 07:53; Aktualizacja: 09.11.2017, 10:00
konsument, telekomunikacja, telefon

W przypadku Netii przychody z szeroko pojętej współpracy z operatorami globalnymi i obsługi połączeń międzynarodowych stanowią ok. 25 proc. obrotów segmentu business-to-business (B2B)źródło: ShutterStock

Gdy jakiś klient Netii wychodzi za granicę, spółka... podąża za nim. W ten sposób stara się nie oddawać pola większym operatorom.

Reklama


Netia niedawno uruchomiła węzeł telekomunikacyjny w Pradze i pracuje nad podobnym rozwiązaniem na Ukrainie. W przyszłym roku chce iść jeszcze dalej: na Bałkany i do Turcji. Operator spoza wielkiej czwórki (jego obroty po trzech kwartałach tego roku nie sięgnęły jednej ósmej przychodów Orange) ambitniej działa za granicą głównie po to, żeby spełnić oczekiwania dużych firm, które pozyskał na rodzimym rynku.

– Rozwijamy działalność w Europie, podążając za naszymi biznesowymi klientami: polskimi firmami, które wcześniej obsługiwaliśmy w kraju, a teraz one rozszerzyły swój zasięg na nowe rynki – mówi Tomasz Tlak, odpowiedzialny za projekt Netia International. Za granicą operator oferuje firmom podobne usługi jak w Polsce, łącznie z zaawansowaną transmisją danych dla sieci korporacyjnych. W Czechach Netia obsługuje już kilkunastu klientów. – Praga to nasz pierwszy krok na południe – zapowiada Tlak. – Europa Zachodnia to rynek bardzo nasycony, dlatego to na południe od Polski widzimy więcej szans – uzasadnia. – Interesuje nas też Europa Wschodnia. Współpracujemy z ukraińskimi operatorami, dla których będziemy łącznikiem z Zachodem – dodaje.

– Celem zagranicznej ofensywy Netii jest w gruncie rzeczy obrona swojego terytorium: operator wychodzi z Polski nie po to, żeby podbić Europę, lecz aby nie oddać konkurentom swoich krajowych klientów – uważa Tomasz Kulisiewicz, ekspert rynku telekomunikacyjnego.


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • myślący(2017-11-09 20:34) Zgłoś naruszenie 10

    Netia to jedna wielka hucpa, a dokładniej iloczyn niekompetencji z okłamywaniem klienta. Od kilku lat jakość obsługi idzie drastycznie w dół.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama