statystyki

Koniec z wolna amerykanką. Prefiks zdradzi, że dzwoni pani z call center

autor: Bogdan Fischer, Miłosz Mazewski07.02.2017, 09:55; Aktualizacja: 07.02.2017, 10:45
Call center

Rozporządzenie o e-privacy rozwiąże istotny dla polskich firm problem, jakim jest rozproszenie, niespójność i niekiedy też przypadkowość obowiązujących regulacjiźródło: ShutterStock

PROBLEM: Komisja Europejska opublikowała niedawno projekt rozporządzenia o e-prywatności (ang. e-privacy), które zastąpi mającą już 14 lat dyrektywę 2002/58/WE z 12 lipca 2002 r. o prywatności i łączności elektronicznej (Dz.Urz. WE z 2002 r. L 201, s. 37). Proponowane przepisy mają skuteczniej chronić prywatność w łączności elektronicznej. Dla przedsiębiorców oznacza to przede wszystkim nowe obowiązki i obostrzenia, przede wszystkim w zasadach wykorzystywania cookies. Jedną z nowości, która może uderzyć w branżę marketingu telefonicznego, będzie specjalny prefiks identyfikujący numery telefonów, z których wykonuje się połączenia o charakterze marketingowym. Ale będą też zmiany, które nieco ułatwią firmom działalność. Rozporządzenie przewiduje np., że będzie można wysyłać e-maile reklamowe bez zgody, jeżeli adres odbiorcy został pozyskany w związku ze świadczeniem produktów lub usług, a reklama ma dotyczyć podobnych produktów lub usług. Komisja chce, by rozporządzenie weszło w życie 25 maja 2018 r., w tym samym czasie, co RODO – rozporządzenie regulujące kwestie ochrony danych osobowych.

Reklama


NADĄŻYĆ ZA ROZWOJEM TECHNIKI

Dotychczasowa ochrona prywatności w łączności elektronicznej zapewniana na podstawie dyrektywy jest niewystarczająca, przestarzała i nie nadąża za zachodzącymi zmianami technologicznymi – uznała Komisja Europejska. Zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy w coraz większym stopniu przenoszą swoją działalność do Internetu, który zastępuje dotychczasowe, tradycyjne środki komunikacji. Powstają nowe rodzaje usług, m.in. Over-the-Top communcation services (OTT), które polegają na świadczeniu usług komunikacji elektronicznej poprzez działające w Internecie aplikacje zapewniane przez usługodawców, np. komunikatory WhatsApp czy Messenger. Tego typu usługi nie są jednak objęte regulacjami obecnie obowiązującej dyrektywy e-privacy, co stanowi lukę w ochronie użytkowników.

BEZPOŚREDNIE STOSOWANIE


Pozostało jeszcze 83% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • Karol(2017-03-03 18:16) Zgłoś naruszenie 00

    Pytanie brzmi, czy windykatorzy też będą musieli mieć prefiks? Zmuszony zostałem do zarejestrowania karty SIM, bez mojej zgody udostępnione te dane firmie windykacyjnej a szukając pracy nie mam luksusu możliwości wyłączenia telefonu. Nękanie po 20-40 tel. dziennie każde z innego numeru.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

Polecane

Reklama