- Kilkanaście lat temu przyjeżdżał kardiobus i od razu ustawiała się do niego kolejka. Ludzie niemal bili się o te badania. Dziś musimy zabiegać o zainteresowanie, szczególnie w przypadku badań profilaktycznych pod kątem chorób onkologicznych – mówi Katarzyna Urbańska, dyrektor Komunikacji i Spraw Zewnętrznych Servier, firmy, która takie badania organizuje.

Dlaczego tak się dzieje? Bo po ludzku boimy się badać, obawiamy się o to, czego możemy się dowiedzieć. W takiej sytuacji nie do przecenienia jest zaanagażowanie mediów społecznościowych, a także współpraca z celebrytami. Katarzyna Urbańska opowiada o bardzo efektywnej akcji profilaktycznej na temat raka jelita grubego, w którą włączyli się znani aktorzy. Po nagraniu filmu z Marią Pakulnis i Andrzejem Chyrą i opublikowaniu go na Facebooku, ludzie wymieniali się doświadczeniami i przekonywali, że choroby onkologiczne są już dziś albo całkowicie wyleczalne, albo mogą być chorobami przewlekłymi i gwarantować naprawdę dobrą jakość życia.