radca prawny infolinia

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu radca prawny infolinia. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące radca prawny infolinia.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Bezpłatna pomoc prawna od 2016 roku: Sejm przyjął ustawę

    Bezpłatna pomoc prawna od 2016 roku: Sejm przyjął ustawę

    Za przyjęciem ustawy głosowało 427 posłów, poseł niezrzeszony Przemysław Wipler był przeciw, zaś Zofia Popiołek (RP) wstrzymała się od głosu. Projekt przewiduje bezpłatną pomoc prawną dla osób niezamożnych, osób młodych do 26. roku życia, seniorów którzy ukończyli 65. rok życia, kombatantów, weteranów, posiadaczy Karty Dużej Rodziny i ofiar klęsk żywiołowych.

    czytaj więcej

  • Prezydent podpisał ustawę: Bezpłatna pomoc prawna od 2016 r.

    Prezydent podpisał ustawę: Bezpłatna pomoc prawna od 2016 r.

    Podpisanie ustawy z 5 sierpnia o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej kończy wieloletnie wysiłki zmierzające do wprowadzenia takich przepisów. Propozycje omawiano od ponad dekady, a złożenie projektu planowało kilku ministrów sprawiedliwości. W styczniu 2013 r. Ministerstwo Sprawiedliwości informowało, że prace "nie będą przez obecny rząd prowadzone, a opieka prawna dla obywateli zwiększy się w związku z pracami deregulacyjnymi i wzrostem liczby prawników".

    czytaj więcej

  • Fiskus sobie poradzi: Rozstrzyganie wątpliwości na korzyść podatnika to fikcja

    Fiskus sobie poradzi: Rozstrzyganie wątpliwości na korzyść podatnika to fikcja

    Czy podatnicy mogą liczyć na to, że po wprowadzeniu zasady rozstrzygania na ich korzyść niedających się usunąć wątpliwości co do treści przepisów ich sytuacja ulegnie radykalnej poprawie? Myślę, że nie, i to z wielu powodów.

    czytaj więcej

  • Darmowa pomoc prawna: Od lutego 2016 r. wszystkie punkty działają

    Darmowa pomoc prawna: Od lutego 2016 r. wszystkie punkty działają

    Z początkiem tego roku w życie weszła ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej dla najuboższych, młodych i seniorów, kombatantów i weteranów, posiadaczy Karty Dużej Rodziny oraz ofiar klęsk. Na jej mocy w 380 powiatach Polski miały powstać 1524 punkty darmowej pomocy prawnej. Przewidziano, że około połowy z nich będą prowadzić organizacje pozarządowe.

    czytaj więcej

  • Fiskus nie odpowiada za błędną odpowiedź

    Fiskus nie odpowiada za błędną odpowiedź

    Interpretacja indywidualna chroni bardziej niż odpowiedź na petycję, ale nie daje prawa do odsetek w razie pomyłki fiskusa. – Oprocentowane są tylko nadpłaty powstałe w sytuacjach wyraźnie określonych w przepisach. Nie zostały wśród nich wymienione przypadki zmiany interpretacji indywidualnych – wyjaśnił dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach 30 czerwca 2016 r. (nr IBPB-2-2/4518-7/16/MM).

    czytaj więcej

  • Jak złożyć skargę do Rzecznika Praw Pacjenta?

    Jak złożyć skargę do Rzecznika Praw Pacjenta?

    Po dłuższym pobycie w szpitalu weszłam w konflikt z jego dyrekcją. Uważam, że naruszono moje prawa do informacji, nie wytłumaczono znaczenia procedur i skłoniono do rezygnacji z dalszego leczenia – opowiada pani Maria. – Sprawa była głośna, pasjonował się nią cały personel, wśród pacjentów krążyły plotki. W pewnym momencie zgłosił się do mnie przedstawiciel kancelarii prawnej i zaproponował pomoc w dochodzeniu odszkodowania i napisaniu skargi do rzecznika praw pacjenta. Oczywiście – za opłatą. Czy pomoc prawnika jest w takich sytuacjach konieczna – pyta czytelniczka

    czytaj więcej

  • Bezpłatna pomoc prawna. Gdzie można ją uzyskać

    Bezpłatna pomoc prawna. Gdzie można ją uzyskać

    Od początku roku 2016 na terenie całej Polski funkcjonuje jednolity system darmowej pomocy prawnej. Zapewnienie najuboższym prawa bezpłatnego dostępu do prawnika na etapie przedsądowym jest wymogiem europejskiej Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności, Karty Praw Unii Europejskiej i standardów polskiej konstytucji.

    czytaj więcej

  • Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

    Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

    Nie będzie już można lekceważyć żadnej z nich. Przedsiębiorcy wykorzystujący dziś to, że przepisy nie mówią, do kiedy trzeba odpowiedzieć na żądania klienta, będą na to mieli 30 dni

    czytaj więcej

  • Nie wymagaj od obcokrajowca, by rozmawiał tylko po polsku

    Nie wymagaj od obcokrajowca, by rozmawiał tylko po polsku

    Resort rodziny ostrzega, że wprowadzenie takiego zakazu w pracy mogłoby zostać uznane za dyskryminację. Nie mają tu także zastosowania przepisy o ochronie języka polskiego.

    czytaj więcej

  • MS: Osoby otrzymujące 500 + będą mogły korzystać z bezpłatnej pomocy prawnej

    MS: Osoby otrzymujące 500 + będą mogły korzystać z bezpłatnej pomocy prawnej

    Ministerstwo Sprawiedliwości chce poszerzyć krąg osób uprawnionych do bezpłatnej pomocy prawnej - poinformował wiceminister Marcin Warchoł. Zapowiedział, że z takiej pomocy będą mogli korzystać m.in. beneficjenci programu 500 plus, bezrobotni i niepełnosprawni.

    czytaj więcej

  • Koszt rozmowy nie może zniechęcać do reklamacji

    Koszt rozmowy nie może zniechęcać do reklamacji

    Ceny połączeń z centrum obsługi klienta nie mogą być wyższe niż stawki za zwykłe rozmowy telefoniczne – uznał trybunał w Luksemburgu.

    czytaj więcej

  • GIODO: Nie zgodzimy się na powszechne stosowanie biometrii

    GIODO: Nie zgodzimy się na powszechne stosowanie biometrii

    Jeśli firma będzie przetwarzać dane bez racjonalnego uzasadnienia i bez podstawy prawnej, to będziemy karać za naruszenie ochrony danych osobowych - mówi w wywiadzie dla DGP  dr Edyta Bielak-Jomaa, generalny inspektor ochrony danych osobowych.

    czytaj więcej

  • Ryanair odwołuje loty: Za co i jakie dostaniesz odszkodowanie

    Ryanair odwołuje loty: Za co i jakie dostaniesz odszkodowanie

    Pasażerowie, którym Ryanair odwołał lot mogą liczyć na odszkodowanie. Odzyskanie pieniędzy, jakie wydaliśmy na inne elementy podróży nie będzie już jednak takie łatwe.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne