Pracownik lub urzędnik służby cywilnej może wyjątkowo w trybie awansu wewnętrznego objąć stanowisko zastępcy dyrektora. Regułą jest jednak udział w konkursie.
Stanowiska kierownicze w służbie cywilnej zajmują dyrektorzy generalni urzędu, departamentu lub komórek równorzędnych oraz ich zastępcy. Ponadto funkcjonują jeszcze inne, związane z kierowaniem zespołem pracowników. Te określane są stanowiskami średniego szczebla zarządzania i koordynacji. Zaliczają się do nich główny księgowy, naczelnik (kierownik) wydziału, kierownik zespołu.
Ustawowo określone zostały wymagania do zajmowania wyższych stanowisk w służbie cywilnej w zakresie posiadania odpowiedniego stażu pracy. Wymagane doświadczenie jest zróżnicowane w zależności od zajmowanego stanowiska.
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: W jaki sposób zostać szefem w urzędzie
W pełnej wersji artykułu:
- Jak obsadza się etat dyrektora
- Jak przebiega procedura konkursowa
- Jak zostać zastępcą dyrektora
- Jakie wymagania stawia się przed kandydatami