Działy kadr w administracji rządowej będą otrzymywać w wersji elektronicznej zestawienia o jakości pracy urzędników.
Dyrektorzy i naczelnicy przy dokonywaniu oceny pracy podwładnego będą mogli skorzystać ze specjalnego oprogramowania informatycznego. Kancelaria premiera za pieniądze unijne z PO KL opracowała program, który będzie zawierał arkusze ocen okresowych (A i B) oraz arkusz pierwszej oceny w służbie cywilnej.
– To oprogramowanie usprawni dokonywanie oceny pracowników. Samo policzy wyniki oceny, a także pomoże uniknąć błędów podczas wypełniania arkuszy – przekonuje Wojciech Zieliński, zastępca dyrektora departamentu służby cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Tłumaczy, że dzięki niemu można zarządzać danymi dotyczącymi ocen pracowniczych i przygotowywać różne zestawienia.
Ponadto łatwiej będzie można podejmować decyzje związane z racjonalizacją zatrudnienia. W kadrach znajdą się zestawienia z poszczególnych komórek organizacyjnych, a w nich m.in. oceny pracowników. Program przez najbliższe trzy miesiące ma być testowany. Następnie, po sugestiach urzędników, ma powstać jego zmodyfikowana wersja.
Poza tym ułatwieniem oceny okresowe wciąż będą dokonywane co dwa lata. Dyrektorzy generalni domagali się ich skrócenia do co najmniej roku. Szef Służby Cywilnej przygotował nawet założenia do ustawy, która takie rozwiązanie przewidywała, ale rząd nie uwzględnił ich w planie legislacyjnym na 2012 rok.