Jest porozumienie płacowe w Przewozach Regionalnych między zarządem spółki a tamtejszymi organizacjami związkowymi - poinformował we wtorek rzecznik prasowy przewoźnika.

"Strony osiągnęły porozumienie uwzględniające dobro pracowników, możliwości finansowe Spółki i komfort pasażerów" - napisał w przekazanym PAP komunikacie rzecznik prasowy Dominik Lebda.

Jak przypomniał, rozmowy zarządu Przewozów Regionalnych a organizacjami związkowymi trwały od stycznia 2018 r.

"Ze względu na trwający proces restrukturyzacji wszelkie decyzje finansowe Zarządu musiały być podejmowane rozważnie i odpowiedzialnie. Wola rozwiązania sporu, troska o sytuację finansową pracowników oraz konieczność zapewnienia ciągłości świadczenia usług dla pasażerów pomogły Stronom osiągnąć porozumienie, na mocy którego zostanie wprowadzony pakiet zmian finansowych dla pracowników, a tym samym nie dojdzie do zapowiadanego ewentualnego strajku" - napisał Lebda.

Rzecznik zapewnił, że zarząd - mając na uwadze dobro pracowników oraz wychodząc naprzeciw organizacjom związkowym - deklaruje "wolę dialogu i dalszych prac nad motywacyjnymi rozwiązaniami płacowymi".

Od momentu powstania w 2001 r. Przewozy Regionalne miały problemy z płynnością, wynikami finansowymi oraz przekształceniami organizacyjnymi. Do 2015 r. Spółka odnotowywała straty. Konsekwentnie realizowany przez Zarząd PR plan restrukturyzacji, przy wsparciu głównego udziałowca - Agencji Rozwoju Przemysłu - pozwolił od marca 2016 roku na odzyskanie rentowności przez spółkę Przewozy Regionalne.

Przewozy Regionalne to właściciel marki POLREGIO, powstały w 2001 r. Są największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1800 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta prawie 80 mln pasażerów. Pociągi POLREGIO zatrzymują się na ponad 1800 stacjach. Udział firmy w rynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi 27 proc. Większościowym akcjonariuszem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50 proc. i jeden udział).