prawa klienta zwrot towaru

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu prawa klienta zwrot towaru. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące prawa klienta zwrot towaru.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Jak finansować działalność spółki z pożyczek od członków zarządu

    Jak finansować działalność spółki z pożyczek od członków zarządu

    OPIS SYTUACJI: Bestbox sp. z o.o. jest prężnie rozwijającym się producentem opakowań do żywności. W ostatnim czasie realizacja bieżących zamówień od stałych klientów wymagała wykorzystania wszystkich maszyn i sprawnego zarządzania grafikiem pracy obsługujących je pracowników. Dyrektorowi sprzedaży udało się pozyskać nowego klienta, który złożył duże zamówienie. Prezes zarządu spółki będący jednocześnie wspólnikiem większościowym poprosił o przeprowadzenie szczegółowej analizy w celu rozplanowania produkcji w taki sposób, aby zmieścić się w terminie realizacji i nie zawieść stałych klientów spółki. W trakcie spotkania z prezesem zarządu dyrektor produkcji wyraził obawę, że nawet gdyby spółka zatrudniła dodatkowych operatorów, zdolności produkcyjne mogą nie wystarczyć. Aby zrealizować wszystkie zamówienia, konieczne byłoby wykorzystanie pełnej mocy produkcyjnej parku maszynowego. Jeśli natomiast choć jedna maszyna uległaby awarii, spółka narażona byłaby na poważne opóźnienia. W ocenie dyrektora produkcji najbardziej wskazanym rozwiązaniem byłaby rozbudowa parku maszynowego o kolejną jednostkę produkcyjną. Pozwoliłoby to na zmniejszenie eksploatacji maszyn, którymi spółka już dysponuje, i uwolnienie się od ryzyka wynikającego z potencjalnego wyłączenia którejś z nich z produkcji. Za zakupem nowej maszyny przemawiało również to, że nowe modele zużywają mniej energii i charakteryzują się lepszymi parametrami prędkości pracy i zużycia materiałów. Prezes spółki postanowił sprawdzić możliwości sfinansowania zakupu nowej maszyny. W tym celu zorganizowano spotkanie z dyrektorem finansowym spółki Anną Jasińską oraz radcą prawnym Moniką Puławską.

    czytaj więcej

  • Mafia paliwowa się odradza: Zamaist wyłudzeń VAT zwykły przemyt

    Mafia paliwowa się odradza: Zamaist wyłudzeń VAT zwykły przemyt

    FINANSE Trudniej wyłudzać VAT, więc grupy przestępcze przerzucają się na zwykły przemyt. MF deklaruje: wprowadzimy system monitorowania transportu.

    czytaj więcej

  • Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

    Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

    Nie będzie już można lekceważyć żadnej z nich. Przedsiębiorcy wykorzystujący dziś to, że przepisy nie mówią, do kiedy trzeba odpowiedzieć na żądania klienta, będą na to mieli 30 dni

    czytaj więcej

  • Zator w urzędach skarbowych: Działalność firmy rozpoczniesz z bardzo dużym poślizgiem

    Zator w urzędach skarbowych: Działalność firmy rozpoczniesz z bardzo dużym poślizgiem

    Urzędy skarbowe informują, że od 1 stycznia br. mają dwa miesiące na weryfikację, czy firma może być VAT-owcem. Wcześniej rejestracja odbywała się niemal z dnia na dzień.

    czytaj więcej

  • Sprzedaż online poza Polską. Na co uważać otwierając e-sklep za granicą?

    Sprzedaż online poza Polską. Na co uważać otwierając e-sklep za granicą?

    Dostosowanie stron www dla klientów z innych państw. Jakie problemy czekają na polskich przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć e-sklep za granicą?

    czytaj więcej

  • Prowadzisz e-sklep? Oto co musisz zrobić, aby zwiększyć zyski

    Prowadzisz e-sklep? Oto co musisz zrobić, aby zwiększyć zyski

    Czy firma w dzisiejszych czasach, która w jakikolwiek sposób próbuje sprzedawać coś w internecie może nie oferować elektronicznych kanałów płatności? To raczej niemożliwe. Ale ważne jest również to, z jakich kanałów płatności korzysta, aby zwiększyć sprzedaż oraz właściwie zabezpieczyć transakcje.

    czytaj więcej

  • Wiceminister finansów: Chcemy zaproponować dobrowolne stosowanie split payment [WYWIAD]

    Wiceminister finansów: Chcemy zaproponować dobrowolne stosowanie split payment [WYWIAD]

    Stosowanie podzielonej płatności rozliczania VAT będzie dobrowolne, a przedsiębiorcy dostaną cały system zachęt, by z niej korzystać. Jednak w wybranych branżach split payment może być obowiązkowy – mówi Paweł Gruza, wiceminister finansów odpowiedzialny m.in. za poprawę ściągalności podatków.

    czytaj więcej

  • Reklamacja towaru: Sprzedawca nie może zmuszać klienta do odbioru pieniędzy w bonie

    Reklamacja towaru: Sprzedawca nie może zmuszać klienta do odbioru pieniędzy w bonie

    W przypadku uznania reklamacji towaru, sprzedawca nie może bez naszej zgody zwrócić pieniędzy na kartę podarunkową lub bon. Nie wolno też zmusić konsumenta do wyboru innej rzeczy ze sklepu w tej samej cenie.

    czytaj więcej

  • Błędy w rachunkowości: Jak ujmować przychody i ich korekty

    Błędy w rachunkowości: Jak ujmować przychody i ich korekty

    Otrzymane lub należne od kontrahentów środki z tytułu świadczeń, których wykonanie nastąpi w kolejnych okresach sprawozdawczych, trzeba rozliczyć w czasie. Nie ujmuje się ich kasowo.

    czytaj więcej

  • VAT: Kolejne ofiary odwrotnego obciążenia. Budowlanka przenosi się z zakupami za granicę

    VAT: Kolejne ofiary odwrotnego obciążenia. Budowlanka przenosi się z zakupami za granicę

    Po podwykonawcach przyszła kolej na producentów materiałów budowlanych i hurtownie krajowe. To kolejne ofiary odwrotnego obciążenia wprowadzonego od 1 stycznia 2017 r.

    czytaj więcej

  • Wychowuję bez 500+. Czy są tacy, którzy nie biorą pieniędzy od państwa?

    Wychowuję bez 500+. Czy są tacy, którzy nie biorą pieniędzy od państwa?

    Kiedy PiS obiecywał w kampanii wyborczej 500 zł na każde dziecko, krytycy tego pomysłu oburzali się, że to niemoralne rozdawnictwo zrujnuje budżet państwa. Dzisiaj kto może, korzysta z tych pieniędzy.

    czytaj więcej

  • Cena schodzi na dalszy plan

    Cena schodzi na dalszy plan

    E-sprzedawcy muszą się nauczyć odpowiadać na potrzeby klientów. W coraz większym stopniu od spełniania ich oczekiwań związanych z szybkością i jakością obsługi będzie zależeć sukces w handlu.

    czytaj więcej

  • W dniu dostawy drożej niż na stronie internetowej. Tesco: Ceny są tylko orientacyjne

    W dniu dostawy drożej niż na stronie internetowej. Tesco: Ceny są tylko orientacyjne

    Produkty zamawiane w serwisie Ezakupy.tesco.pl w dniu dostawy niejednokrotnie okazują się droższe niż na stronie. Sieć tłumaczy, że nie prowadzi typowego sklepu internetowego, a ceny są tylko... orientacyjne.

    czytaj więcej

  • Start-upy to nie tylko domena młodych. Dojrzali przedsiębiorcy podbijają branżę

    Start-upy to nie tylko domena młodych. Dojrzali przedsiębiorcy podbijają branżę

    Im starszy człowiek zabiera się do biznesu startupowego, tym trudniej wymyślić mu coś odkrywczego i jeszcze na tym zarobić. Ale wciąż nie brakuje seniorów, którzy chętnie rzucają wyzwanie młodszej konkurencji.

    czytaj więcej

  • Właściciele niewielkich wydawnictw apelują o wstrzymanie prac nad jednolitą ceną książki

    Właściciele niewielkich wydawnictw apelują o wstrzymanie prac nad jednolitą ceną książki

    W nawiązaniu do prośby o przekazanie do resortu przez przedstawicieli środowisk związanych z polskim rynkiem książki i czytelnictwem uwag w sprawie ustawy o jednolitej cenie książki przedstawiamy swoje stanowisko – piszą w liście otwartym skierowanym do ministra Piotra Glińskiego właściciele niewielkich wydawnictw.

    czytaj więcej

  • Rabat nie jest kosztem wnoszącego ani otrzymującego aport

    Rabat nie jest kosztem wnoszącego ani otrzymującego aport

    Spółka, do której wniesiono przedsiębiorstwo lub jego zorganizowaną część, nie może skorygować przychodu o potransakcyjne rabaty i opusty, nawet jeśli to ona ich udzieliła.

    czytaj więcej

  • Stawianie dodatkowych warunków przy reklamacji towarów jest niedozwolone

    Stawianie dodatkowych warunków przy reklamacji towarów jest niedozwolone

    Prowadzę sklep internetowy, w którym sprzedaję odzież i obuwie. Ostatnio nasiliły się przypadki odsyłania reklamowanych towarów zabrudzonych lub wręcz uciążliwie pachnących. Postanowiłem ograniczyć te praktyki i wprowadzić w regulaminie sklepu zapisy, że rozpatrywane będą wyłącznie reklamacje produktów czystych. Czy jest to możliwe w świetle obowiązujących przepisów?

    czytaj więcej

  • Firmy tracą miliony. Czas na realną odpowiedzialność pracowników za szkody

    Firmy tracą miliony. Czas na realną odpowiedzialność pracowników za szkody

    PROBLEM: Mimo aż 96 nowelizacji kodeksu pracy ograniczenie odpowiedzialności materialnej pracownika do trzech wynagrodzeń pozostaje niezmienione już od ponad 40 lat. Tymczasem coraz częściej słyszymy o tym, jak pracownicy narażają pracodawców na ogromne, czasem nawet wielomilionowe straty. Wydaje się, że tak mogło być w opisywanej przez nas w poniedziałek sprawie spółki, która w wyniku spóźnienia się przez dyrektora departamentu prawnego z wysyłką dokumentów do sądu może być narażona na stratę 23 mln zł („Kosztowny błąd prawnika Open Finance” – DGP nr 70/2017). Ostatnio głośno było też o dwóch Polakach pracujących w fabryce samochodów marki BMW w Monachium, przez których doszło do zatrzymania linii produkcyjnej i strat w wysokości 1 mln euro. Takie przykłady można mnożyć – co potwierdzają nasi eksperci. Być może więc zmianą przepisów w tym zakresie powinna zająć się komisja kodyfikacyjna i – jeszcze przed uchwaleniem nowej kodyfikacji – zaproponować odpowiednią nowelizację dotychczasowego kodeksu.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne

e-Booki - elektroniczne poradniki Gazety Prawnej