prawa klienta zwrot towaru

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu prawa klienta zwrot towaru. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące prawa klienta zwrot towaru.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Rabat nie jest kosztem wnoszącego ani otrzymującego aport

    Rabat nie jest kosztem wnoszącego ani otrzymującego aport

    Spółka, do której wniesiono przedsiębiorstwo lub jego zorganizowaną część, nie może skorygować przychodu o potransakcyjne rabaty i opusty, nawet jeśli to ona ich udzieliła.

    czytaj więcej

  • Stawianie dodatkowych warunków przy reklamacji towarów jest niedozwolone

    Stawianie dodatkowych warunków przy reklamacji towarów jest niedozwolone

    Prowadzę sklep internetowy, w którym sprzedaję odzież i obuwie. Ostatnio nasiliły się przypadki odsyłania reklamowanych towarów zabrudzonych lub wręcz uciążliwie pachnących. Postanowiłem ograniczyć te praktyki i wprowadzić w regulaminie sklepu zapisy, że rozpatrywane będą wyłącznie reklamacje produktów czystych. Czy jest to możliwe w świetle obowiązujących przepisów?

    czytaj więcej

  • Firmy tracą miliony. Czas na realną odpowiedzialność pracowników za szkody

    Firmy tracą miliony. Czas na realną odpowiedzialność pracowników za szkody

    PROBLEM: Mimo aż 96 nowelizacji kodeksu pracy ograniczenie odpowiedzialności materialnej pracownika do trzech wynagrodzeń pozostaje niezmienione już od ponad 40 lat. Tymczasem coraz częściej słyszymy o tym, jak pracownicy narażają pracodawców na ogromne, czasem nawet wielomilionowe straty. Wydaje się, że tak mogło być w opisywanej przez nas w poniedziałek sprawie spółki, która w wyniku spóźnienia się przez dyrektora departamentu prawnego z wysyłką dokumentów do sądu może być narażona na stratę 23 mln zł („Kosztowny błąd prawnika Open Finance” – DGP nr 70/2017). Ostatnio głośno było też o dwóch Polakach pracujących w fabryce samochodów marki BMW w Monachium, przez których doszło do zatrzymania linii produkcyjnej i strat w wysokości 1 mln euro. Takie przykłady można mnożyć – co potwierdzają nasi eksperci. Być może więc zmianą przepisów w tym zakresie powinna zająć się komisja kodyfikacyjna i – jeszcze przed uchwaleniem nowej kodyfikacji – zaproponować odpowiednią nowelizację dotychczasowego kodeksu.

    czytaj więcej

  • Papierowa ochrona. Ludzie z branży ochroniarskiej: To patologia bez szans na poprawę

    Papierowa ochrona. Ludzie z branży ochroniarskiej: To patologia bez szans na poprawę

    Patologia bez szans na poprawę – mówią otwarcie ludzie z branży ochroniarskiej. Z pełną świadomością wkładają kij w mrowisko. – Może dzięki temu ktoś pójdzie po rozum do głowy. Zanim wydarzy się tragedia.

    czytaj więcej

  • Jak obsługiwać reklamację?

    Jak obsługiwać reklamację?

    Reklamacja towaru to jeden z tych punktów styku klienta z firmą, którego wszyscy wola uniknąć. Klienci dlatego, że zamówiony produkt nie spełnia ich oczekiwań lub po prostu się zepsuł, a sprzedawcy ponieważ reklamacja wymaga od nich wszczęcia procedur, które często są bardzo czasochłonne. Dodatkowo po reklamacji może dość do sytuacji, w której nasz klient od nas odejdzie. Dlaczego? Ponieważ w procedurze reklamacyjnej nastąpiło zdarzenie, które zraziło go do marki.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć zakup produktów rolnych od rolnika ryczałtowego na potrzeby restauracji

    Jak rozliczyć zakup produktów rolnych od rolnika ryczałtowego na potrzeby restauracji

    Przedsiębiorca (osoba fizyczna) prowadzi restaurację. Na jej potrzeby nabywa produkty rolne m.in. od rolników ryczałtowych. 3 kwietnia 2017 r. przedsiębiorca nabył 400 kg ziemniaków od rolnika ryczałtowego za kwotę 500 zł. Na udokumentowanie zakupu przedsiębiorca wystawił 3 kwietnia 2017 r. fakturę VAT RR na łączną kwotę 535 zł, w tym 35 zł zryczałtowanego zwrotu podatku. Ponadto nabycie tych produktów rolnych dokumentuje umowa zawarta pomiędzy przedsiębiorcą a rolnikiem ryczałtowym 3 kwietnia 2017 r. Zapłaty kwoty 535 zł wynikającej z faktury przedsiębiorca dokonał na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego 3 kwietnia 2017 r. Produkty te są wykorzystywane do przygotowywania posiłków sprzedawanych klientom w ramach świadczenia usług gastronomicznych. Jak przedsiębiorca powinien rozliczyć zakup tych ziemniaków na gruncie VAT i PIT? Przedsiębiorca jest podatnikiem VAT czynnym (składa deklarację VAT-7). PIT rozlicza podatkiem liniowym. Prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą kasową.

    czytaj więcej

  • Dyskonty i markety zamknięte na klucz? Związki zawodowe grożą paraliżem sprzedaży

    Dyskonty i markety zamknięte na klucz? Związki zawodowe grożą paraliżem sprzedaży

    Protesty pracowników Tesco przybierają na sile. Wkrótce mogą ruszyć w Biedronce. Związki zawodowe grożą paraliżem sprzedaży. Klienci powinni przygotować się na utrudnienia.

    czytaj więcej

  • Agenci bez prowizji za lewe umowy

    Agenci bez prowizji za lewe umowy

    Nawet gdy klient zrezygnuje z ubezpieczenia po kilku miesiącach, to można domagać się od pośrednika zwrotu części wynagrodzenia. Tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE.

    czytaj więcej

  • Wszystkie triki Roosevelta: Iluzjonista, który zaczarował gospodarkę

    Wszystkie triki Roosevelta: Iluzjonista, który zaczarował gospodarkę

    Przez Biały Dom przewinęło się spore grono politycznych kanciarzy, lecz ten największy wcale nie nazywał się Donald Trump.

    czytaj więcej

  • Prezes Banku Millennium: Kwestia frankowa jest do rozwiązania [WYWIAD]

    Prezes Banku Millennium: Kwestia frankowa jest do rozwiązania [WYWIAD]

    - Lepiej pomóc osobom, które tego potrzebują, niż zwracać spready tym, które sobie radzą -  uważa Joao Bras Jorge, Prezes Banku Millennium.

    czytaj więcej

  • Ciekawe i trudne czasy. Wyzwania dla logistyki

    Ciekawe i trudne czasy. Wyzwania dla logistyki

    Przedsiębiorcy z branży TSL obawiają się, że zabraknie pracowników, a koszty działalności niebotycznie wzrosną. Nadzieje wiążą z dobrą koniunkturą, głębokim rynkiem wewnętrznym i brexitem

    czytaj więcej

  • Przy reklamacji trzeba wyksięgować towary

    Przy reklamacji trzeba wyksięgować towary

    Nabywamy i sprzedajemy towary i usługi. Zdarza się, że w razie uszkodzenia towaru lub nienależytego wykonania usługi reklamujemy je u swoich kontrahentów. Również nasi odbiorcy czasem reklamują zakupione u nas towary (usługi). Jak ująć operacje związane z reklamacją towarów (usług) w ewidencji księgowej?

    czytaj więcej

  • Split payment – na razie więcej wątpliwości niż pewników

    Split payment – na razie więcej wątpliwości niż pewników

    W ramach uszczelniania polskiego systemu podatkowego rząd zamierza wprowadzić przepisy umożliwiające stosowanie mechanizmu podzielonej płatności VAT. Pomysł – w obecnym kształcie – budzi liczne obawy ekspertów.

    czytaj więcej

  • Sąd Najwyższy w obronie ludzi. Pomaga w codziennych sprawach [RAPORT]

    Sąd Najwyższy w obronie ludzi. Pomaga w codziennych sprawach [RAPORT]

    Ostatnie 18 miesięcy to pasmo korzystnych dla obywateli rozstrzygnięć. Tam, gdzie konsumenci byli przez lata naciągani – interweniował SN. Tam, gdzie drobny biznes nie wiedział, jak zinterpretować niedoskonałe przepisy – wydawana była rozwiewająca wątpliwości uchwała.

    czytaj więcej

  • Stary sprzęt w nowym opakowaniu. Tax free sprzyja nadużyciom

    Stary sprzęt w nowym opakowaniu. Tax free sprzyja nadużyciom

    Sprzedawcy nie muszą sprawdzać, czy podróżni spoza UE wywożą towary na cele handlowe czy osobiste – orzekł NSA. Mimo korzystnego wyroku, eksperci sami przyznają, że obecne przepisy są patogenne i wymagają zmian.

    czytaj więcej

  • Sprzedawca czasem także będzie decydował o split payment

    Sprzedawca czasem także będzie decydował o split payment

    Sprzedawca, który otrzymał od nabywcy podatek na rachunek VAT, a potem udzielił rabatu, będzie mógł zdecydować, z jakiego konta zwrócić część podatku na rachunek VAT nabywcy: czy ze swojego rachunku VAT, czy z konta rozliczeniowego.

    czytaj więcej

  • Spór o skutki split paymentu

    Spór o skutki split paymentu

     O skutkach split payment oraz wpływie tego mechanizmu na płynność finansową firm rozmawiają Zbigniew Makowski wicedyrektor departamentu podatku od towarów i usług w Ministerstwie Finansów oraz Łukasz Czucharski ekspert Pracodawców RP. 

    czytaj więcej

  • Dlaczego SN jest ważny dla zwykłych obywateli? Oto 10 uchwał, o których powinieneś wiedzieć

    Dlaczego SN jest ważny dla zwykłych obywateli? Oto 10 uchwał, o których powinieneś wiedzieć

    Uchwały SN to jednak wcale nie narzędzie do wymuszania na sędziach konkretnych decyzji. Służą one usuwaniu rozbieżności w orzecznictwie. Często przepisy uchwalone przez Sejm są bowiem niejasne lub prowadzą do nielogicznych wniosków. Wówczas np. sąd w Łodzi interpretuje prawo inaczej niż sąd we Wrocławiu. A prawa obywateli wszędzie powinny być chronione w tym samym stopniu.

    czytaj więcej

  • Split payment od kwietnia 2018 r. Resort finansów poprawił projekt

    Split payment od kwietnia 2018 r. Resort finansów poprawił projekt

    Budżet państwa nie przejmie pieniędzy zgromadzonych na rachunku VAT, gdy firma zostanie wykreślona z rejestru podatników

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne

e-Booki - elektroniczne poradniki Gazety Prawnej