prawa klienta zwrot towaru

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu prawa klienta zwrot towaru. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące prawa klienta zwrot towaru.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Oto zmiany w VAT: Kary dla doradców podatkowych za pomoc oszustom i sankcje za błędne rozliczenia

    Oto zmiany w VAT: Kary dla doradców podatkowych za pomoc oszustom i sankcje za błędne rozliczenia

    Kary dla doradców podatkowych za pomoc oszustom, sankcje za błędne rozliczenia, trudniejsza rejestracja oraz szybsze wykreślanie z rejestru podatników – to najważniejsze modyfikacje w projekcie zmian do ustawy o VAT.

    czytaj więcej

  • Drakula Karpat: Nicolae Ceaușescu to jedyny przywódca, który spłacił dług swojego kraju

    Drakula Karpat: Nicolae Ceaușescu to jedyny przywódca, który spłacił dług swojego kraju

    Trzeba być naprawdę szalonym, żeby wierzyć, iż spłacenie długów kraju poprawi jego sytuację ekonomiczną. Zwłaszcza po analizie losów Nicolae i Eleny Ceaușescu.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć nabycie materiałów informacyjnych dotyczących prowadzonej działalności

    Jak rozliczyć nabycie materiałów informacyjnych dotyczących prowadzonej działalności

    ABC sp. z o.o. (podatnik VAT czynny) zajmuje się produkcją mebli (kuchennych, do sypialni, do salonu, dziecięcych). Spółka poniosła 3 października 2016 r. wydatki na nabycie katalogów, broszur i ulotek o charakterze informacyjnym w łącznej wysokości 6150 zł. Wydatki te zostały udokumentowane fakturą wystawioną przez kontrahenta i otrzymaną przez spółkę 3 października 2016 r. Należność wynikająca z otrzymanej faktury za materiały informacyjne została uregulowana przelewem na rachunek bankowy kontrahenta 6 października 2016 r. Otrzymana faktura nie zawierała wyrazów „metoda kasowa”. Zdecydowana większość katalogów z produktami ma zostać wysłana kontrahentom (sklepy meblowe), a kilka ma zostać wyłożonych w sklepie firmowym do dyspozycji klientów indywidualnych. Z kolei broszury i ulotki o charakterze informacyjnym mają zostać wyłożone do dyspozycji klientów indywidualnych w sklepie firmowym oraz w sklepach meblowych, które nabędą produkty spółki. Jak spółka powinna rozliczyć na gruncie VAT i CIT wydatki poniesione na nabycie tych materiałów informacyjnych? Zgodnie z obowiązującą polityką rachunkowości koszty informacji handlowej rozliczamy w dacie ich poniesienia. VAT i zaliczki na CIT spółka rozlicza za okresy miesięczne.

    czytaj więcej

  • Sprzedajesz na Allegro? Możesz odpowiedzieć za nieuprawnione udostępnianie danych osobowych

    Sprzedajesz na Allegro? Możesz odpowiedzieć za nieuprawnione udostępnianie danych osobowych

    Nowy wymóg nałożony na nich przez serwis rodzi wiele problemów. Powinni uważać, jakie informacje przekazują portalowi. W przeciwnym razie mogą odpowiedzieć za ich nieuprawnione udostępnianie.

    czytaj więcej

  • Kiedy rozpoznać przychody ze sprzedaży nieruchomości mieszkalnej

    Kiedy rozpoznać przychody ze sprzedaży nieruchomości mieszkalnej

    Moja firma działa w branży nieruchomości. Posiadam grunt, na którym chcę wybudować nieruchomość mieszkalną. Sprzedaż mieszkań planuję rozpocząć po otrzymaniu pozwolenia na budowę. Budowa nieruchomości będzie finansowana w części kredytem udzielonym przez bank, a częściowo wpłatami otrzymanymi od kupujących. W którym momencie należy rozpoznać przychód ze sprzedaży nieruchomości mieszkalnej dla potrzeb księgowych, a w którym dla celów podatkowych?

    czytaj więcej

  • Jak prawidłowo refakturować usługi

    Jak prawidłowo refakturować usługi

    Firma Kowax sp. z o.o. zajmuje się produkcją urządzeń mechanicznych. Działa w grupie kilkunastu spółek, dla których w większości jest spółką matką. Z uwagi na pozycję tej spółki na rynku, ale i politykę wewnątrz grupy, wiele transakcji innych podmiotów z grupy jest prowadzonych z udziałem Kowaxu. Dotyczy to zarówno sprzedaży grupowej, której znaczna część jest dokonywana w łańcuchu, w ramach którego Kowax kupuje towar od spółki córki, by następnie sprzedać go kontrahentowi zagranicznemu, jak i zakupów.

    czytaj więcej

  • Podstępne wyprzedaże mogą sporo kosztować

    Podstępne wyprzedaże mogą sporo kosztować

    Ostatnie decyzje prezesa UOKiK dają wyraźny sygnał. Ci sprzedawcy, którzy oszukują konsumentów, przedstawiając swoją ofertę jako lepszą, niż jest w rzeczywistości, poniosą dotkliwą karę.

    czytaj więcej

  • Ekspert: E-sklep ponosi odpowiedzialność także za wysyłkę towaru

    Ekspert: E-sklep ponosi odpowiedzialność także za wysyłkę towaru

    Sprzedawcy internetowi są odpowiedzialni za zamówioną przesyłkę aż do momentu fizycznego przekazania jej konsumentowi; próba ograniczenia tego obowiązku w regulaminie sklepu jest niedozwolona - mówi Marcin Jędrzejczak ekspert firmy certyfikującej sklepy internetowe Trusted Shops.

    czytaj więcej

  • Kradzież, spóźniony lot, zła usługa lekarska. Coraz częściej skarżymy się do ECK

    Kradzież, spóźniony lot, zła usługa lekarska. Coraz częściej skarżymy się do ECK

    Kradzież, spóźniony lot, zła usługa lekarska – rośnie liczba i wartość spraw, z którymi zwracamy się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

    czytaj więcej

  • Aby oddać zakup do sklepu, trzeba mieć solidne podstawy

    Aby oddać zakup do sklepu, trzeba mieć solidne podstawy

    Zakupy w stacjonarnym sklepie wiążą się ze sporym ryzykiem, gdyż w tym przypadku nie obowiązuje przepis zezwalający na odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni. Takie uprawnienie przysługuje tylko przy sprzedaży wysyłkowej.

    czytaj więcej

  • Lidl strzelił sobie w stopę. Odwołał promocję, ale zapomniał o zapisach w swoim regulaminie

    Lidl strzelił sobie w stopę. Odwołał promocję, ale zapomniał o zapisach w swoim regulaminie

    Niemiecka sieć dyskontów, która 8 listopada zakończyła głośną akcję promocyjną „Sprytnie i tanio”, może mieć większe kłopoty prawne, niż się to jeszcze niedawno wydawało. Akcję zakończono z dnia na dzień. Tymczasem – jak zauważają eksperci – z pkt 10 regulaminu promocji wynikało, że „zasady mogą ulec zmianie, o czym Lidl poinformuje z 7-dniowym wyprzedzeniem”. Piszemy w czasie przeszłym, bo także 8 listopada ze strony WWW zniknął regulamin promocji, co utrudniło tym konsumentom, którzy zakupili produkty w terminie trwania akcji, zapoznanie się z zasadami zwrotu towarów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że przygląda się sprawie. Zdaniem ekspertów są podstawy, by uznał on, że Lidl naruszył swoimi działania zbiorowe interesy konsumentów. Cała sprawa może być zaś przestrogą dla innych handlowców, by staranniej konstruowali regulaminy promocji.

    czytaj więcej

  • Z dawnego projektu został tylko profiskalizm [WYWIAD]

    Z dawnego projektu został tylko profiskalizm [WYWIAD]

    - Nie jestem przeciwna sankcyjności, jeśli jest ona wymierzona w podmioty nadużywające prawa. Mam jednak poważne wątpliwości, czy ofiarą nowych rozwiązań nie padną uczciwi podatnicy - uważa Dorota Kosacka-Olszewska, doradca podatkowy, DK Doradztwo w Białymstoku.

    czytaj więcej

  • Przedsiębiorca musi wykazać się aktywnością: Nie wystarczy wystawienie w nim kilku ubrań na stronie internetowej

    Przedsiębiorca musi wykazać się aktywnością: Nie wystarczy wystawienie w nim kilku ubrań na stronie internetowej

    Osoba, która otrzymała wsparcie na rozpoczęcie działalności gospodarczej, musi wykazać się aktywnością. Nie wystarczy samo otwarcie firmy handlowej, zlecenie stworzenia strony internetowej sklepu i wystawienie w nim kilku ubrań.

    czytaj więcej

  • Kontrole krzyżowe: Fiskus będzie sprawdzał całe łańcuchy dostawców

    Kontrole krzyżowe: Fiskus będzie sprawdzał całe łańcuchy dostawców

    Już za miesiąc urząd skarbowy będzie mógł prowadzić kontrole krzyżowe – zarówno u bezpośredniego kontrahenta kontrolowanego podatnika, jak i u partnerów biznesowych tego kontrahenta.

    czytaj więcej

  • Jak sprytnie (i tanio) napisać regulamin promocji. Nauka nie tylko na błędach Lidla

    Jak sprytnie (i tanio) napisać regulamin promocji. Nauka nie tylko na błędach Lidla

    W jednym z ostatnich numerów tygodnika Firma i Prawo pisaliśmy o kontrowersyjnym finale akcji promocyjnej jednej z sieci dyskontów („Lidl strzelił sobie w stopę”, DGP nr 220 z 15 listopada 2016 r.). Postanowiliśmy pójść za ciosem i przygotować poradnik dla przedsiębiorców organizujących promocje, konkursy i loterie, aby wskazać im, jakie błędy są popełniane najczęściej przy ich przeprowadzaniu, a zwłaszcza przy opracowaniu regulaminów.

    czytaj więcej

  • Black Friday i Cyber Monday zgodnie z prawem: 7 wskazówek dla e-sprzedawców

    Black Friday i Cyber Monday zgodnie z prawem: 7 wskazówek dla e-sprzedawców

    Duże obniżki cen produktów w ramach Black Friday w sklepach stacjonarnych oraz Cyber Monday w sklepach internetowych zyskują na popularności w Polsce. Zasada jest prosta: w tym dniu w sklepach przez krótki okres czasu dostępne są produkty w znacznie obniżonej cenie. Decydując się na przeprowadzenie Cyber Monday trzeba pamiętać o konieczności przestrzegania zasad uczciwej konkurencji. Marcin Jędrzejak, specjalista ds. prawa w Trusted Shops, przedstawia 7 wskazówek dla e-sprzedawców.

    czytaj więcej

  • Towaru trzeba pilnować, a gdy go ukradną – zgłosić

    Towaru trzeba pilnować, a gdy go ukradną – zgłosić

    Kto nie nadzoruje właściwie towaru, a po jego zniknięciu nie zawiadamia organów ścigania, ponosi winę za powstałe niedobory. Nie może więc ich zaliczyć do kosztów – wynika z wyroku NSA.

    czytaj więcej

  • Jak finansować działalność spółki z pożyczek od członków zarządu

    Jak finansować działalność spółki z pożyczek od członków zarządu

    OPIS SYTUACJI: Bestbox sp. z o.o. jest prężnie rozwijającym się producentem opakowań do żywności. W ostatnim czasie realizacja bieżących zamówień od stałych klientów wymagała wykorzystania wszystkich maszyn i sprawnego zarządzania grafikiem pracy obsługujących je pracowników. Dyrektorowi sprzedaży udało się pozyskać nowego klienta, który złożył duże zamówienie. Prezes zarządu spółki będący jednocześnie wspólnikiem większościowym poprosił o przeprowadzenie szczegółowej analizy w celu rozplanowania produkcji w taki sposób, aby zmieścić się w terminie realizacji i nie zawieść stałych klientów spółki. W trakcie spotkania z prezesem zarządu dyrektor produkcji wyraził obawę, że nawet gdyby spółka zatrudniła dodatkowych operatorów, zdolności produkcyjne mogą nie wystarczyć. Aby zrealizować wszystkie zamówienia, konieczne byłoby wykorzystanie pełnej mocy produkcyjnej parku maszynowego. Jeśli natomiast choć jedna maszyna uległaby awarii, spółka narażona byłaby na poważne opóźnienia. W ocenie dyrektora produkcji najbardziej wskazanym rozwiązaniem byłaby rozbudowa parku maszynowego o kolejną jednostkę produkcyjną. Pozwoliłoby to na zmniejszenie eksploatacji maszyn, którymi spółka już dysponuje, i uwolnienie się od ryzyka wynikającego z potencjalnego wyłączenia którejś z nich z produkcji. Za zakupem nowej maszyny przemawiało również to, że nowe modele zużywają mniej energii i charakteryzują się lepszymi parametrami prędkości pracy i zużycia materiałów. Prezes spółki postanowił sprawdzić możliwości sfinansowania zakupu nowej maszyny. W tym celu zorganizowano spotkanie z dyrektorem finansowym spółki Anną Jasińską oraz radcą prawnym Moniką Puławską.

    czytaj więcej

  • Mafia paliwowa się odradza: Zamaist wyłudzeń VAT zwykły przemyt

    Mafia paliwowa się odradza: Zamaist wyłudzeń VAT zwykły przemyt

    FINANSE Trudniej wyłudzać VAT, więc grupy przestępcze przerzucają się na zwykły przemyt. MF deklaruje: wprowadzimy system monitorowania transportu.

    czytaj więcej

  • Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

    Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

    Nie będzie już można lekceważyć żadnej z nich. Przedsiębiorcy wykorzystujący dziś to, że przepisy nie mówią, do kiedy trzeba odpowiedzieć na żądania klienta, będą na to mieli 30 dni

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne

e-Booki - elektroniczne poradniki Gazety Prawnej