« Powrót do artykułu

Sprzedający nie może naprawiać wadliwej rzeczy w nieskończoność

Kupiłem dla firmy wózek widłowy. Niestety ma nieszczelną kabinę, co znacznie ogranicza korzystanie z niego zgodnie z przeznaczeniem. Przecieki wody do wnętrza kabiny są nie tylko uciążliwe, ale przede wszystkim stwarzają niebezpieczeństwo dla operatora wózka z uwagi na zalewanie elementów elektrycznych. Chociaż sprzedawca obiecał naprawić usterkę, nic to nie dało. Postanowiłem odstąpić od umowy, lecz sprzedający uważa, że nie mogę, i ponownie chce dokonywać napraw. Czy przysługuje mi prawo odstąpienia?

konsument, umowa, kobieta

żródło: ShutterStock

Wadę istotną rzeczy najczęściej definiuje się jako taką, która uniemożliwia bądź utrudnia korzystanie z rzeczy zgodnie z jej przeznaczeniem. Według stanowiska części doktryny pojęcia istotności wady nie można zawężać wyłącznie do kryteriów obiektywnych, należy również uwzględnić subiektywne.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Reklama