Zakupy w sklepie

20 października 2016 r.

Pojawiła się wątpliwość, czy wraz z nabytym udziałem od ojca powód uzyskał także uprawnienia z tytułu rękojmi do drugiej części pojazdu (pierwotnie należącej do ojca)

Ważny wyrok SN dla konsumentów: Rękojmia przypisana jest do osoby20 października 2016 r.

Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy są przypisane do osoby, a nie do samej rzeczy – uznał wczoraj w powiększonym składzie Sąd Najwyższy. Zaznaczył przy tym, że stanowisko to dotyczy sytuacji, gdy korzystającym z praw jest obdarowany. Uchwała składu siedmiu sędziów SN jest doskonałą informacją dla konsumentów i nie najlepszą dla sprzedawców.

15 czerwca 2016 r.

Właściciel restauracji odpowiada za wypadek klientów15 czerwca 2016 r.

USŁUGI Jestem właścicielem niewielkiej restauracji. Składa się ona z trzech pomieszczeń: sali przeznaczonej do konsumpcji, kuchni i ogólnodostępnej łazienki. Na wewnętrznym schodku, który znajduje się obok jednego ze stolików, stoi ozdobny świecznik. Niestety, pewnego dnia przewrócił się i wyciekła z niego stearyna, która pobrudziła płaszcz jednej z klientek. Teraz domaga się ode mnie odszkodowania za zniszczenie ubrania, którego podobno nie może już nosić. Nie zgadzam się jednak na wypłatę żądanej kwoty, gdyż klientka powinna była powiesić płaszcz na jednym z wieszaków, a nie położyć go na oparciu krzesła. Kobieta twierdzi, że skoro oczekiwałem od gości umieszczania okryć na wieszakach, to powinienem był umieścić na ten temat stosowną informację wewnątrz restauracji albo pouczyć pracowników, aby zwracali na to uwagę klientom. Tak zaś się nie stało, czemu nie zaprzeczam. Czy to jest powód do wypłaty odszkodowania – pyta pan Stefan

21 maja 2016 r.

Sklepy internetowe nie mogą pozwolić sobie na mniejszą czujność w weryfikowaniu poprawności postanowień swojego regulaminu.

Nowy model kontroli klauzul niedozwolonych w e-sklepach21 maja 2016 r.

Nowelizacja ustawy z 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów, która weszła w życie 17 kwietnia bieżącego roku znacząco wzmocniła kompetencje prezesa UOKiK. Od połowy kwietnia, to Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w decyzji administracyjnej, a nie jak było dotychczas Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) rozstrzyga o uznaniu danego zapisu w regulaminie sklepu za klauzulę niedozwoloną i podejmuje decyzję o zakazie jego dalszego wykorzystywania. Eksperci Trusted Shops przygotowali bezpłatny raport, który podsumowuje wprowadzone w tym zakresie zmiany.

8 marca 2016 r.

Już samo wprowadzenie zafałszowanego produktu do obrotu stanowi podstawę do nałożenia kary pieniężnej.

Za zafałszowanie informacji o składnikach w produkcie odpowie nie tylko producent, lecz także sprzedawca8 marca 2016 r.

Problem: Przedsiębiorcy prowadzący sklepy i hurtownie spożywcze dość często spotykają się z problemem odpowiedzialności za podanie nieprawidłowych informacji o składzie produktów. Zdarza się, że w wyniku kontroli wojewódzkich inspekcji handlowych wykrywane są celowe zafałszowywania dokonane przez producenta (np. obecność tańszego gatunku mięsa w wyrobach mięsnych, tłuszczu innego niż mleczny w maśle i serach, składników niezadeklarowanych w składzie, np. konserwantów). Inspekcje w takich przypadkach nakładają kary na detalistów i hurtowników. I nie pomaga tłumaczenie, że musieliby przeprowadzać kontrolę w laboratorium, żeby wykryć tego typu nieprawidłowości. Świadczy o tym historia jednej z ostatnich decyzji prezesa UOKiK (nr DIH-1/4/2016). Odrzucił skargę właściciela hurtowni na decyzję WIIH, która zakwestionowała partię suszonych owoców, gdyż po kontroli w laboratorium okazało się m.in., że w składzie były siarczyny, których producent nie deklarował w oznakowaniu produktu. Na hurtownika nałożono karę w wysokości 2 tys. zł. Przedsiębiorcy w takich przypadkach mają wątpliwości, czy rzeczywiście to oni, a nie producent, ponoszą odpowiedzialność. Czy mogą w takim przypadku dochodzić roszczeń od producenta?

25 grudnia 2015 r.

Prezent

Zobacz, co zrobić z niechcianym prezentem?25 grudnia 2015 r.

Święta to m.in. czas obdarowywania bliskich prezentami - obok tych wymarzonych zdarzają się też niestety nietrafione. Robiąc świąteczne zakupy pamiętajmy, że polskie prawo co do zasady nie nakazuje sprzedawcy przyjęcia zwrotu towaru, jeśli został on kupiony w sklepie stacjonarnym.

22 października 2015 r.

Ustawa konsumencka dopuszcza za to prawo do uzyskania od klienta odszkodowania z tytułu zmniejszenia wartości rzeczy zwracanych do e-sklepu.

Sklep internetowy może odmówić przyjęcia zwrotu towaru22 października 2015 r.

Dla klientów sklepów internetowych możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyn w ciągu 14 dni to duże udogodnienie i spora zachęta do zakupów online – opowiada pan Tomasz. – Inaczej wygląda to od strony e-sprzedawcy, który jest zobowiązany przyjąć np. nawet zniszczony towar. W jakich sytuacjach e-sklep może zażądać odszkodowania od klienta, który zwraca kupiony produkt – zastanawia się czytelnik.

6 sierpnia 2015 r.

Personel sklepu ma obowiązek zabezpieczyć towar, a klient zachować ostrożność przy zakupach

Kto odpowiada za zniszczenie towaru w sklepie?6 sierpnia 2015 r.

Oglądając w sklepie z kosmetykami krem, potrąciłam stojące obok drogie perfumy. Spadły na podłogę i flakonik się rozbił. Wyjaśniałam, że to nie moja wina, że w sklepie jest ciasno i trudno się poruszać. Na nic się to zdało. Kazano mi pokryć zniszczenia, a nawet straszono wezwaniem policji. Dla świętego spokoju uległam i zapłaciłam. Teraz jednak zastanawiam się, czy słusznie zrobiłam. Na jakiej podstawie żądano ode mnie zwrotu pieniędzy – pyta pani Edyta

1 sierpnia 2015 r.

5,99 zł brzmi lepiej niż 6 zł - magiczne końcówki 99 groszy, odpowiednie ułożenie towarów na półce, muzyka, duże koszyki – to sztuczki sprzedawców, których nie zawsze jesteśmy świadomi.

5 sztuczek sprzedawców czyli na co uważać na wyprzedażach1 sierpnia 2015 r.

Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji – sprzedawca, który informuje o tym klientów – łamie prawo. Rzecz kupioną na wyprzedaży można reklamować, ale już jej zwrot zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. UOKiK przypomniał o prawach klientów korzystających z wyprzedaży oraz sztuczkach sprzedawców na jakie narażeni są konsumenci.

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Reklama