Zakupy na odległość

19 lutego 2018 r.

Facebook i Google+ nie będą już pozbawiać unijnych konsumentów prawa do złożenia przeciwko nim pozwu do sądu w swoim rodzimym państwie członkowskim zamieszkania i wymuszać stosowania prawa obowiązującego w Kalifornii, w której obie korporacje mają siedziby (Twitter już załatwił tę kwestię)

Facebook, Twitter i Google+ dostosują warunki świadczenia usług do europejskiego prawa19 lutego 2018 r.

 Trzej giganci społecznościowi – Facebook, Twitter i Google+ – ulegli w końcu presji Komisji Europejskiej i poinformowali o zmianach w warunkach świadczenia usług, które mają dostosować je do europejskich regulacji o ochronie praw konsumenta. Zdaniem Brukseli to wciąż za mało, a najwięcej do zrobienia ma firma Marka Zuckerberga. Do tej pory tylko Google+ zrealizował wszystkie żądania KE.

13 sierpnia 2016 r.

Rynek usług w internecie rozwija się intensywnie i możemy się spodziewać kolejnych rodzajów usług, które będą oferowane również w sieci

Jak zamawiać usługi online? Pytania i odpowiedzi13 sierpnia 2016 r.

Zakupy przez internet cieszą się coraz większą popularnością. W sieci poza tradycyjnymi produktami i akcesoriami możemy kupić wszelkiego rodzaju usługi, począwszy od zakupu dodatkowych usług personalizujących produkt np. meble wyprodukowane na wymiar i z designem określonym indywidualnie przez klienta, po płatne portale społecznościowe, czy usługi bankowości elektronicznej. Dużą popularnością w sieci cieszy się także nabywanie dostępu do treści cyfrowych (np. muzyki, filmów, gier, aplikacji). Marcin Jędrzejak, ekspert ds. prawa w Trusted Shops odpowiada na najczęstsze pytania osób decydujących się na zakup usług przez internet.

21 lutego 2016 r.

Od 25 grudnia 2014 r. przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż online mogą uzależniać realizację wysyłki towaru do konsumenta od wcześniejszej zapłaty ceny, nie narażając się przy tym na naruszenie praw konsumentów.

Sklep może uzależnić wysyłkę towaru od zapłaty z góry21 lutego 2016 r.

Prowadzę sklep internetowy. Miałem sporo problemów z zamówieniami wysyłanymi w ramach przesyłek pocztowych za pobraniem. Często wracały do mnie jako zwroty, a ja ponosiłem z tego tytułu znaczne koszty. Zdecydowałem się zatem ograniczyć dostępne opcje jedynie do wysyłki po uiszczeniu zapłaty (przedpłata za zamówiony towar). Jeden z klientów zwrócił mi uwagę, że uzależniając wysyłkę towaru od zapłaty ceny, narażam się na zarzut naruszenia praw konsumenta. Czy moje postępowanie jest właściwe?

7 listopada 2015 r.

Jak  rozpoznać w sieci uczciwą firmę?:

Na stronie sklepu internetowego ZAWSZE szukajmy pełnych danych kontaktowych przedsiębiorcy. Podanie jedynie e-maila w ogólnodostępnej domenie, numeru telefonu komórkowego lub skrzynki pocztowej nie świadczy o tym, że możemy spodziewać się rzetelnego sprzedawcy. Najlepiej jeśli na stronie znajdziemy dane potwierdzające rejestracje działalności gospodarczej, czy spółki.

Zakupy przez internet w zagranicznych sklepach? Sprawdź, jak nie dać się oszukać7 listopada 2015 r.

Klienci często mają wątpliwości, czy ich prawa będą respektowane, tym bardziej jeżeli dokonają zakupu w sklepie on-line zarejestrowanym w innym kraju niż Polska. Brak zaufania nie powinien jednak ograniczać możliwości, jakie daje Internet, szczególnie kiedy e-commerce może umniejszyć nam trudy zakupów w ruchliwych centrach handlowych. Źródło: ECK.

6 listopada 2015 r.

Prawa konsumentów: Sklepy internetowe nadal muszą wiele poprawić6 listopada 2015 r.

Podawanie niepełnych danych kontaktowych, regulaminy oparte o nieobowiązujący stan prawny, brak rzetelnej informacji o drodze reklamacji – to sytuacje, z którymi nadal spotykają się konsumenci. Polska jest w czołówce krajów, gdzie klienci składają najwięcej skarg na zakupy w sieci. Jeszcze gorzej jest w przypadku sklepów, które oferują swój towar zagranicznym klientom.

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj