ABC konsumenta

28 maja 2017 r.

Przypomnijmy, że przedsiębiorca może stosować postanowienia wzorca umownego określające zasady odpowiedzialności finansowej konsumenta w przypadku wcześniejszego wypowiedzenia umowy, jednak zasady tej odpowiedzialności muszą pozostawać w związku z kosztami i ryzykiem przedsiębiorcy.

Konsument na rynku gazu nadal jest narażony na nieuczciwe praktyki28 maja 2017 r.

Federacja Konsumentów w badaniu dot. charakterystyki konsumenta na rynku gazu nadal zauważa, że w każdej przebadanej umowie można doszukać się nieprawidłowości. Jednak wieloletnia obserwacja rynku wskazuje, że część przedsiębiorców stara się polepszyć standard kontaktu z klientem. Mimo wszystko potrzebne są zmiany przepisów oraz wyeliminowanie nieuczciwej konkurencji.

10 kwietnia 2017 r.

Najwięcej reklamacji dostają banki. Ale też na ogół są bardziej przychylne klientom w ich rozpatrywaniu.

Liderzy uznawania (i nieuznawania) reklamacji w finansach10 kwietnia 2017 r.

Klienci banków i ubezpieczycieli złożyli w ubiegłym roku niemal 1,2 mln reklamacji – wynika z danych opublikowanych przez biuro Rzecznika Finansowego. Ponad połowa z nich została rozpatrzona pozytywnie informuje RF. Rzecznik co roku zbiera dane na temat procedur reklamacyjnych w poszczególnych instytucjach. Pozwalają one ułożyć ranking instytucji, które najczęściej uznają reklamacje. I takich, które robią to najmniej chętnie.

3 marca 2017 r.

Koniec ze sprzętem, który psuje się po dwóch latach. Telefony, pralki i telewizory, zanim trafią na wysypisko, mają służyć jak najdłużej.

Unia ma dość celowego psucia urządzeń przez producentów: Żywotność sprzętu ma być dłuższa3 marca 2017 r.

Pralka psująca się po zaledwie 4–5 latach, drukarka, która po wyprodukowaniu określonej liczby stron odmawia działania, smartfon z baterią niedającą się wymienić, suszarka, w której po określonej liczbie godzin pracy zużywają się szczotki w silniku. Od kilku lat konsumenci skarżą się na tego typu problemy. Co więcej: już nie tylko empiryczne spostrzeżenia konsumentów, ale i badania potwierdzają, że produkowane w ostatnich latach sprzęty żyją znacznie krócej niż ich odpowiedniki wytworzone wiele lat wcześniej.

3 lutego 2017 r.

Proces starania się o rekompensatę wymaga jednak zaangażowania, czasu oraz wiedzy na temat odpowiednich praw i istniejących procedur

Wyjazd na ferie zimowe. Pamiętaj o swoich prawach na urlopie3 lutego 2017 r.

Trwa sezon ferii, a dzieci i dorośli ruszają na zimowy wypoczynek - często w ramach wyjazdów zorganizowanych. I chociaż organizator nie ma wpływu na pogodę czy tłok na stokach, to odpowiada za standard zakwaterowania i wyżywienia oraz zapewnienie wykupionych atrakcji. Warto wiedzieć, co zrobić, jeśli nie wywiąże się z umowy i zepsuje nasz zimowy wypoczynek.

Prawo na co dzień

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Reklama