ABC konsumenta

14 maja 2018 r.

Brak udzielenia przyczyny odwołania lotu nie oznacza, że odszkodowanie nie przysługuje pasażerowi

Odwołany lot? Sprawdź, jak uzyskać odszkodowanie od linii lotniczej [PORADNIK]14 maja 2018 r.

Odszkodowanie za odwołany lot jest jednym z podstawowych praw pasażerów podróżujących liniami lotniczymi. Dzięki naszemu poradnikowi dowiesz się, w jakich sytuacjach możesz ubiegać się o wypłatę należnej ci kwoty, ile może wynieść odszkodowanie oraz co robić w sytuacji, gdy przewoźnik nie odpowiada na złożoną reklamację. Poznaj swoje prawa i obowiązki linii lotniczych.

10 kwietnia 2018 r.

Konsumentowi przysługuje roszczenie o naprawienie szkody i po wskazaniu wartości utraconej lub uszkodzonej rzeczy powinna mu zostać wypłacona jej równowartość.

Siłownia i basen odpowiadają za rzeczy pozostawione w szafkach10 kwietnia 2018 r.

Prowadzimy siłownię. Udostępniamy klientom szafki w przebieralni, które są zamykane na kluczyki. Ostatnio klientka poinformowała nas, że doszło do kradzieży kosztowności pozostawionych w szafce. Naszym zdaniem nie ponosimy z tego tytułu odpowiedzialności. Za wypożyczenie kluczyków do szafek nie pobieramy opłat. Ponadto w regulaminie wyraźnie zaznaczyliśmy, że nie odpowiadamy za rzeczy w nich pozostawione. Czy klientka może wystąpić z roszczeniami wobec nas?

20 marca 2018 r.

Nowe przepisy zaczną obowiązywać po tym, jak formalnie zatwierdzi je Rada UE.

Unijny rynek przesyłek pod ściślejszą kontrolą20 marca 2018 r.

Parlament Europejski przegłosował właśnie przepisy, które zwiększą przejrzystość polityki cenowej firm zajmujących się doręczaniem paczek transgranicznych. Na podstawie nowych regulacji stworzony zostanie portal, na którym będą publikowane taryfy za poszczególne usługi oferowane przez kurierów działających na terenie UE (dotyczy to przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 50 osób).

8 lutego 2018 r.

Wciąż najwięcej problemów ze sprzedawcami dotyczy kwestii reklamacji, czyli odmowy jej przyjęcia, braku odpowiedzi sklepu, narzucania przez niego własnego sposobu rozpatrzenia sprawy

Setki tysięcy niezadowolonych klientów. Na co skarżymy się do rzeczników konsumenta?8 lutego 2018 r.

Prawie 224 tys. skarg dotyczących zakupionych towarów i blisko 207 tys. zgłoszeń o problemach z dostawcami usług dotarło w 2016 r. roku do rzeczników konsumenta (jest ich w Polsce 371) – twierdzi UOKiK. Najnowsze dane urzędu pokazują, że skarg na sprzedawców jest coraz więcej. Najmniej niezadowolonych klientów – niespełna 65 tys. – jest wśród osób robiących zakupy przez internet.

1 lutego 2018 r.

Według Lewiatana projektowana regulacja niesie ryzyko, że zmiana będzie prowadziła do nadużyć po stronie konsumentów

Wzmocnienie pozycji konsumenta może okazać się jej pogorszeniem1 lutego 2018 r.

Tak twierdzi Konfederacja Lewiatan w opinii do projektu nowelizacji kodeksu cywilnego zmieniającego zasady rękojmi. Projekt, który jest już po pierwszym czytaniu w Sejmie, przewiduje dodanie art. 5682. Stanowi on, że jeżeli kupującym jest konsument, termin odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi biegnie na nowo od dnia wymiany wadliwej rzeczy na wolną od wad.

4 stycznia 2018 r.

Ministerstwo Zdrowia, zapytane przez DGP o stanowisko, stwierdziło, że każdy pomysł zmierzający do lepszej ochrony pacjentów zasługuje na poparcie

Czytelne opakowanie leku tuż-tuż4 stycznia 2018 r.

Nie trzeba czekać na projekt zmian przygotowywany przez Ministerstwo Zdrowia. Przedsiębiorcy wzięli się do działania wcześniej. Polpharma, największy polski producent leków, w drugiej połowie 2018 r. wprowadzi na rynek nowe opakowania. Cel? Większa czytelność, a przez to mniejsze ryzyko pomyłek przy wydawaniu produktów przez farmaceutów oraz przy ich zażywaniu w domach przez pacjentów.

17 grudnia 2017 r.

Samo posiadanie przewagi kontraktowej nie jest zakazane, zabronione jest jedynie jej nieuczciwe wykorzystywanie.

Przewaga kontraktowa: UOKiK tłumaczy nowe definicje i wyjaśnia, kiedy zainterweniuje17 grudnia 2017 r.

12 lipca 2017 r. weszła w życie ustawa z 15 grudnia 2016 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi (Dz.U. z 2017 r. poz. 67). Jej celem jest wyeliminowanie nieuczciwych praktyk handlowych w relacjach między podmiotami działającymi w branży rolno-spożywczej. Przypomnijmy: gdy dojdzie do wykorzystania przewagi kontraktowej, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może podjąć interwencję i nałożyć karę w maksymalnej wysokości 3 proc. obrotu przedsiębiorcy osiągniętego w roku poprzedzającym rok jej nałożenia. W praktyce jednak niektóre pojęcia użyte w ustawie budzą wątpliwości. UOKiK na naszą prośbę wyjaśnia, jak je rozumieć.

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj