ABC konsumenta

3 marca 2017 r.

Koniec ze sprzętem, który psuje się po dwóch latach. Telefony, pralki i telewizory, zanim trafią na wysypisko, mają służyć jak najdłużej.

Unia ma dość celowego psucia urządzeń przez producentów: Żywotność sprzętu ma być dłuższa3 marca 2017 r.

Pralka psująca się po zaledwie 4–5 latach, drukarka, która po wyprodukowaniu określonej liczby stron odmawia działania, smartfon z baterią niedającą się wymienić, suszarka, w której po określonej liczbie godzin pracy zużywają się szczotki w silniku. Od kilku lat konsumenci skarżą się na tego typu problemy. Co więcej: już nie tylko empiryczne spostrzeżenia konsumentów, ale i badania potwierdzają, że produkowane w ostatnich latach sprzęty żyją znacznie krócej niż ich odpowiedniki wytworzone wiele lat wcześniej.

3 lutego 2017 r.

Proces starania się o rekompensatę wymaga jednak zaangażowania, czasu oraz wiedzy na temat odpowiednich praw i istniejących procedur

Wyjazd na ferie zimowe. Pamiętaj o swoich prawach na urlopie3 lutego 2017 r.

Trwa sezon ferii, a dzieci i dorośli ruszają na zimowy wypoczynek - często w ramach wyjazdów zorganizowanych. I chociaż organizator nie ma wpływu na pogodę czy tłok na stokach, to odpowiada za standard zakwaterowania i wyżywienia oraz zapewnienie wykupionych atrakcji. Warto wiedzieć, co zrobić, jeśli nie wywiąże się z umowy i zepsuje nasz zimowy wypoczynek.

2 lutego 2017 r.

Eksperci zwracają uwagę na wymiar kary. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożył bowiem sankcje finansowe w wysokości 30,7 mln zł na Polkomtel oraz 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat (przy czym dotyczy ona także innego naruszenia – reklamy abonamentu telewizyjnego).

UOKiK broni konsumentów. Koniec z reklamami "LTE bez limitu danych", gdy transfer ulega zmniejszeniu2 lutego 2017 r.

Przedsiębiorca nie może reklamować swojej usługi dostępu do internetu jako „LTE bez limitu danych”, jeśli po przekroczeniu określonego progu prędkość połączenia spada do wartości uniemożliwiającej swobodne korzystanie z sieci (tzw. lejek). Wynika tak z wczoraj opublikowanych decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie Polkomtela i Cyfrowego Polsatu.

26 stycznia 2017 r.

Praktykę BAWAG-u zakwestionowało jednak stowarzyszenie konsumenckie, uważając ją za niezgodną z przepisami o usługach płatniczych.

Bank może mailowo zawiadamiać o zmianach w umowie tylko za zgodą klienta26 stycznia 2017 r.

Przesyłanie klientom wiadomości na specjalne skrzynki mailowe założone na serwerach banku nie jest właściwym sposobem informowania o zmianach w warunkach umownych. Instytucje finansowe mogą jednak wykorzystywać do tego prywatne adresy mailowe konsumentów, jeśli mają na to ich zgodę – stwierdził Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu.

17 stycznia 2017 r.

W okresie od stycznia 2013 do grudnia 2015 r. sieć Europejskich Centrów Konsumenckich otrzymała 532 skargi w zakresie dyskryminacji konsumenckiej, odnotowując tym samym wzrost o 140 proc. w stosunku do lat ubiegłych.

Geoblocking: Zakazany, choć konsumenci wierzą, że może być uprawniony17 stycznia 2017 r.

- W UE rośnie liczba skarg spowodowana ograniczaniem klientom równego dostępu do zakupu towarów i usług przez internet, choć w Polsce świadomość użytkowników jest nadal niewielka. Jednym z głównych problemów jest geoblocking, czyli dyskryminacja ze względu na miejsce zamieszkania - wynika z najnowszego raportu sieci Europejskich Centrów Konsumenckich.

Prawo na co dzień

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Reklama