Reklamacje i zwroty

13 maja 2017 r.

Podróżujesz samolotem? Poznaj swoje prawa13 maja 2017 r.

Rejs opóźniony lub anulowany z powodu myszy w samolocie lub biegającego po płycie lotniska szczeniaka, odmowa wejścia na pokład na skutek sprzedaży większej liczby biletów niż miejsc – takie rzeczy się zdarzają. Sprawdź, w jakich sytuacjach możesz ubiegać się o odszkodowanie u linii lotniczych, a kiedy przysługuje Ci nocleg bądź voucher na ciepły posiłek.

22 grudnia 2016 r.

Kłopoty z listonoszem? Reklamacja może być uznana, ale rekompensaty nie będzie22 grudnia 2016 r.

Klient niezadowolony z usługi poczty ma prawo ją reklamować. Co do zasady można to zrobić po upływie 14 dni od nadania przesyłki. Operator pocztowy powinien niezwłocznie odnieść się do zarzutów. Maksymalny termin rozpatrzenia reklamacji to 30 dni od momentu otrzymania zastrzeżeń klienta. Termin uważa się za zachowany, jeżeli w ciągu wspomnianych 30 dni poczta wysłała odpowiedź. Liczy się więc data nadania przez operatora pisma zawierającego rozpatrzenie zarzutów, a nie data fizycznego dotarcia tegoż pisma do niezadowolonego klienta.

9 marca 2016 r.

Reklamowanie usługi nie zwalnia z konieczności zapłaty rachunku9 marca 2016 r.

Dostałem wiadomość SMS-em o wysokości faktury wystawionej przez operatora sieci komórkowej za ostatni miesiąc. Okazało się, że jest znacznie wyższa niż zwykle. Nie zgadzam się z wysokością rachunku i choć wszyscy mnie przekonują, bym zapłacił, ponieważ będę miał kłopoty, to nie zamierzam tego robić do czasu wyjaśnienia reklamacji. Na jakiej podstawie mam kredytować firmę telefoniczną?! – irytuje się pan Karol. – Jakie przepisy nakazują zapłacenie rachunku, a przynajmniej części tej kwoty, do czasu wyjaśnienia reklamacji – pyta czytelnik.

Prawo na co dzień

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Reklama