Sprzedający produkt odpowiada za zgodność towaru z umową. Gdy rzecz jest nowa, przepisy chronią nas przez dwa lata. W przypadku towarów używanych strony mogą skrócić ten termin, jednak nie poniżej roku.

Czy komisant odpowiada za skradzione auto

Klient nieprowadzący działalności gospodarczej kupił w komisie auto. W chwili sprzedaży strony nie wiedziały o żadnych jego wadach. Po kilku miesiącach okazało się, że auto złożono z kilku kradzionych pojazdów, i zostało zajęte przez prokuraturę. Nabywca odstąpił od umowy sprzedaży i zażądał zwrotu pieniędzy od właściciela komisu. Czy ma do tego prawo ?

Czy można zareklamować towar z niepełną gwarancją

Kupiłem czytnik e-booków, w którym po kilku tygodniach przestały działać wszystkie funkcje. Właściciel serwisu odmawia przyjęcia urządzenia do naprawy, gdyż dokument gwarancji nie zawiera wszystkich wymaganych informacji. Czy ma rację?

Czy gwarancja chroni interesy kupującego

Kupiłem w sklepie wózek dziecięcy z dożywotnią gwarancją na stelaż. Po kilku latach doszło do jego uszkodzenia. Oddając go do serwisu, dowiedziałem się, że nie mogę skorzystać z gwarancji, gdyż wózek ma uszkodzenia mechaniczne. Czy serwis może odmówić usługi objętej gwarancją?

Czy można żądać zwrotu środków za wymianę części

Kupiłem nowy samochód na potrzeby swojej firmy. Po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów musiałem wymienić klocki hamulcowe. Czy mogę obciążyć serwis kosztami ich zakupu i zamontowania?

Czy najpierw trzeba wezwać do zapłaty

Od dwóch tygodni serwis spóźnia się z wydaniem sprzętu z naprawy. Czy przed skierowaniem sprawy do sądu powinienem wezwać go do zapłaty?
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak wygrać ze sprzedawcą, który sprzedał nam wadliwy produkt
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE pytania.