statystyki

UOKIK: „Niemiecka jakość” to nie mit

autor: Patryk Słowik10.10.2018, 07:45; Aktualizacja: 10.10.2018, 08:17
Coraz większe znaczenie mają jednak internetowe kampanie piętnujące produkty o gorszej jakości w Polsce niż w innych państwach UE. W ostatnich tygodniach użytkownicy serwisu Wykop.pl wymusili na jednym z producentów chipsów, by zamienił olej palmowy na słonecznikowy.

Coraz większe znaczenie mają jednak internetowe kampanie piętnujące produkty o gorszej jakości w Polsce niż w innych państwach UE. W ostatnich tygodniach użytkownicy serwisu Wykop.pl wymusili na jednym z producentów chipsów, by zamienił olej palmowy na słonecznikowy.źródło: ShutterStock

Co 10. produkt spożywczy sprzedawany i w Polsce, i w Niemczech jest u nas gorszej jakości. Potwierdził to właśnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Od dawna internauci tropią przypadki, gdy dany produkt przeznaczony na polski rynek jest gorszy niżeli teoretycznie ten sam adresowany na rynki niemieckie, francuskie czy brytyjskie.

Sprawie postanowili się przyjrzeć także urzędnicy i zweryfikować, jak spostrzeżenia konsumentów oraz popularne wyjaśnienia rzeczników prasowych dużych koncernów, że „produkt na polski rynek jest dopasowany do gustu polskich konsumentów”, mają się do rzeczywistości.


Pozostało jeszcze 80% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane