statystyki

Indywidualne obniżki cen bez PIT

autor: Patrycja Dudek29.05.2018, 16:00
Chodziło o podatkowe skutki stosowania promocyjnych warunków cenowych wobec klientów banku i związane z tym obowiązki płatnika.

Chodziło o podatkowe skutki stosowania promocyjnych warunków cenowych wobec klientów banku i związane z tym obowiązki płatnika.źródło: ShutterStock

Jeśli klient wynegocjuje sobie korzystniejsze warunki cenowe u sprzedawcy lub usługodawcy, to w związku z tym nie powstaje u niego przychód – orzekł WSA w Warszawie.

Chodziło o podatkowe skutki stosowania promocyjnych warunków cenowych wobec klientów banku i związane z tym obowiązki płatnika. Bank wyjaśnił, że zasadniczo upusty mają charakter sformalizowany. Słowem, większość z nich jest udzielana na podstawie regulaminu promocji, oferty specjalnej lub programu retencyjnego. Zdarza się jednak, że upusty są ustalane w wyniku indywidualnych negocjacji z klientami. Spór toczył się o to, czy u otrzymującego rabat powstaje przychód.

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznał, że jeśli oferta adresowana jest do szerokiego grona klientów, to przychód nie powstaje. Co innego, gdy cena jest obniżona na skutek indywidualnych ustaleń między klientem a bankiem. Wówczas osoba otrzymująca rabat ma przychód, skoro uzyskuje korzyść niedostępną dla szerokiego grona odbiorców na jednakowych zasadach. Efekt jest taki, że pojedynczy klient wychodzi na transakcji lepiej niż inni. Zaoszczędza bowiem na wydatku, który inni muszą co do zasady ponieść – stwierdził fiskus.


Pozostało jeszcze 39% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane