Największy producent procesorów na świecie chce zwiększyć udziały w rynku urządzeń mobilnych. Amerykański gigant wybrał Polskę na kraj, w którym będzie zdobywał doświadczenia na rynku mobilnym. W tym celu zacieśnia współpracę z naszymi operatorami komórkowymi.

W nadchodzących tygodniach amerykański producent planuje wprowadzenie do sprzedaży serii urządzeń mobilnych innych firm, opartych na najnowszych procesorach Covertrail. Polska będzie jednym z tych krajów, gdzie urządzenia pojawią się jako pierwsze.

– Polska jest dla nas unikatowa, jeśli chodzi o poziom otwarcia konsumentów na innowacje. To, co testujemy tutaj, ma wpływ na nasze działania globalne. Możemy tu przetestować wiele rozwiązań – mówi DGP John McClure, dyrektor w Intel Corp. odpowiedzialny za globalną sprzedaż i marketing smartfonów i tabletów.

Przyjechał do naszego kraju, by zacieśnić współpracę z operatorami komórkowymi. – Polska jest wyjątkowa pod względem roli operatorów w sprzedaży urządzeń mobilnych – tłumaczy.

Przez ręce Orange, T-Mobile, Plusa i Playa przechodzi ponad 90 proc. sprzedaży wszystkich smartfonów i tabletów, a także laptopów. Operatorzy dotują bowiem urządzenia, oferując je podczas podpisania umowy często za złotówkę (klient pokrywa koszt telefonu w trakcie trwania umowy, i to z nawiązką).

Intel najbliżej współpracuje obecnie z Orange i T-Mobile. Z tym ostatnim wprowadzał na polski rynek telefon chińskiego producenta ZTE, który wyposażony był w jego procesor. Sprzedaż uznano za sukces i rozszerzono ją na inne kraje regiony Europy Środkowej i Wschodniej.

– Ze względu na poziom innowacji i otwartości na nowe rozwiązania, Polska ma ogromny wpływ na działania France Telecom i Deutsche Telecom w sferze urządzeń mobilnych. Dlatego nasze inwestycje we współpracę w Polsce są znacznie większe niż faktyczne poziomy realizowanej sprzedaży – podkreśla McClure.

Podkreśla, że Intel jest zainteresowany współpracą z pozostałymi graczami, czyli także Plusem i Playem. – Rozmawiamy ze wszystkimi – dodaje. Nie ujawnia liczb, ale chodzi o współpracę na poziomie technologicznym (uwagi do tworzonych przez Intel rozwiązań) oraz marketingową przy sprzedaży urządzeń mobilnych oznakowanych marką Intel. Producent dopłaca do działań marketingowych z własnego budżetu. Ile – nie ujawnia.

Działania Intelu to element nowej strategii, która ma pomóc firmie nadgonić stracony czas na rynku mobilnym. Producent jest liderem na rynku procesorów do serwerów, komputerów stacjonarnych i laptopów, jednak ten rynek zaczyna się kurczyć.

51,6 proc. to udział smartfonów w łącznej sprzedaży telefonów komórkowych na świecie w I kw. 2013 r.
216 mln smartfonów sprzedano na świecie w I kw. 2013 r.
4 mln smartfonów kupili Polacy w 2012 r.