statystyki

Ranking rynku smartfonów – na czele Samsung

autor: T.B.09.11.2012, 11:58; Aktualizacja: 09.11.2012, 13:38
  • Wyślij
  • Drukuj
Wykorzystanie smartfonów niekiedy bardzo drastycznie różni się na poszczególnych rynkach, co zależy od dostępności sieci

Wykorzystanie smartfonów niekiedy bardzo drastycznie różni się na poszczególnych rynkach, co zależy od dostępności sieciźródło: Bloomberg

W trzecim kwartale na globalny rynek trafiło w sumie 173,7 mln smartfonów, co oznacza wzrost o 44 proc. w skali rocznej – wynika z najnowszego raportu firmy Canalys. Liderem wśród producentów trzeci kwartał z rzędu jest Samsung, za nim uplasował się Apple. Na obie firmy przypada prawie 50 proc. rynku – pisze specjalistyczny portal advanced-televison.com.



Na trzecie miejsce wskoczyło Sony z 8,8 mln egzemplarzy, pojawiając się w pierwszej piątce po raz pierwszy od końca 2006 roku. Japoński producent zaoferował silny zestaw swoich produktów, takich jak Xperia P, S, U, które zwiększyły dostawy, zwłaszcza na rynki wschodzące i w regionie Azji i Pacyfiku. Nowe urządzenia LTE, jak Xperia GX i SX, sprawiły, że Japonia jest kluczowym rynkiem dla Sony, z udziałem około 14 proc. wszystkich dostaw.

Tajwańskie HTC pozostało na czwartym miejscu z niespełna 5 proc. globalnego rynku. Zdaniem Canalys producent poczynił duże postępy w drugim kwartale, jeszcze przed pojawieniem się iPhone 5, z bardzo konkurencyjnymi urządzeniami, jak One Series. Pete Cunningham, główny analityk Canalys podkreśla mocną pozycję tajwańskiej firmy na wielkich rynkach wschodzących, jak Chiny i Indonezja.

RIM, czyli Research In Motion, kanadyjski twórca technologii Bluetooth, zachował miejsce piąte, podczas azjatyccy dostawcy LG, ZTE, Lenovo i Huawei zdołali ulokować na rynku znacznie ilości smarftonów swoich marek. Wszyscy wyprzedzili fińską Nokię, która czekała na październikową prezentację systemu Windows Phone 8.

Na region Azji i Pacyfiku przypada ponad 53 proc. światowego rynku smartfonów. Chiny przodują pod względem liczby sprzedawanych aparatów i w tym kwartale przekroczy ona barierę 50 mln egzemplarzy. W Państwie Środka liderem jest Samsung z 14-proc. udziałem rynku , chociaż koreański producent znajduje się pod silną presją miejscowych dostawców. Na drugie miejsce wyszło Lenovo z ofertą urządzeń w niższym przedziale cenowym.

Canalys podkreśla, ze wykorzystanie smartfonów niekiedy bardzo drastycznie różni się na poszczególnych rynkach, co zależy od dostępności sieci, jej szybkości, ceny usług i lokalizacji. Pod względem liczby ściąganych aplikacji oraz przychodów prym wiedzie rynek USA. „Na przykład we wrześniu w USA pobrano 45 proc. wszystkich aplikacji na smartfony iPhone, podczas gdy w Chinach tylko 11 proc.” – mówi Chris Jones, współzałożyciel firmy Canalys.




  • Wyślij
  • Drukuj
Źródło:gazetaprawna.pl

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie