statystyki

Piłka nożna na Facebooku? Jeff Bezos i Mark Zuckerberg ostrzą zęby na transmisje sportowe

autor: Adam Pawluć23.01.2018, 07:34; Aktualizacja: 23.01.2018, 13:14
Facebook od 2017 r. transmituje w USA niektóre mecze Ligi Mistrzów UEFA

Facebook od 2017 r. transmituje w USA niektóre mecze Ligi Mistrzów UEFAźródło: ShutterStock

Mecze Premier League na Facebooku lub Amazonie? Jeff Bezos i Mark Zuckerberg ostrzą zęby na transmisje sportowe.

Reklama


Facebook oraz Amazon mogą się starać o prawa do transmitowania ligi angielskiej w latach 2019–2022. To kolejny element procesu dywersyfikacji oferty, który ma zapewnić internetowym gigantom przewagę nad konkurencją. Nic dziwnego, bowiem wśród 2 mld użytkowników Facebooka najpopularniejszym sportem jest właśnie piłka nożna.

– To tendencja, która przerodzi się w próbę wejścia na rynek mediów niekojarzonych dotąd z transmisjami sportowymi. Uważam, że w ciągu pięciu lat czeka nas swoista rewolucja, która zmieni rynek i doprowadzi do jego segmentacji – mówi Tomasz Redwan z zajmującej się m.in. marketingiem sportowym firmy REDSport. Facebook, żeby przygotować ofertę, zatrudnił Petera Huttona z Eurosportu. To m.in. dzięki niemu ta ostatnia spółka, należąca do Discovery Communications, zdobyła prawa do transmitowania igrzysk olimpijskich w latach 2018– 2024 za 1,3 mld euro.

Obydwie firmy mają czas na złożenie ofert do 9 lutego. Głównymi konkurentami Amerykanów są brytyjskie tradycyjne kanały sportowe BT Sport oraz Sky Sports. Jednak, jak podaje brytyjski dziennik „The Guardian”, właściciel praw do transmisji Premier League przygotował dwa pakiety. Jeden z nich zawiera możliwość nadawania symultanicznego, czyli prowadzenia relacji w kilku miejscach jednocześnie, co – jak stwierdza dziennik – nie znajduje się w kręgu zainteresowań brytyjskich płatnych nadawców.

Jak zauważają eksperci, trend skupowania praw do transmisji sportowych przez dużych graczy internetowych rozpoczął się od e-sportu, czyli rywalizacji w grach komputerowych. – Amazon i Facebook uczyły się obsługiwać licencje na e-sporcie. Do Amazona należy Twitch, czyli największa platforma do transmisji esportowych (260 mln aktywnych użytkowników miesięcznie), a Facebook kupił ostatnio na wyłączność prawa do transmisji rozgrywek ESL One, które odbędą się 24 lutego w Katowicach – wskazuje Piotr Bombol z firmy Gameset, zajmującej się marketingiem gamingowym i esportowym.


Pozostało jeszcze 63% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane