Nowoczesne systemy eliminują błędy wynikające z niepoprawnego odczytu pisma odręcznego. Kilka dni Asseco poinformowało o wdrożeniu w katowickim kompleksie medycznym GeoMedical zintegrowanego systemu informatycznego AMMS, który obejmie oddziały o wielu profilach, gabinety lekarskie, bloki operacyjne, aptekę szpitalną oraz administrację, w tym m.in. księgowość, kadry i płace.

AMMS to kompleksowe rozwiązanie informatyczne dedykowane dużym oraz średnim szpitalom, klinikom, centrom medycznym, przychodniom i ambulatoriom. Zapewnia obsługę części medycznej (HIS) oraz administracyjnej (ERP) placówki. Zastosowano w nim szereg udogodnień związanych z identyfikacją pacjenta, tj. rejestrację skierowań na podstawie dwuwymiarowych kodów kreskowych oraz pobranie danych rejestrowanej osoby z dokumentów tożsamości. Umożliwia również drukowanie i odczyt skierowań w postaci zakodowanej. Przekazywanie tego typu dokumentów pomiędzy różnymi jednostkami w formie elektronicznej skraca czas rejestracji i przyjęcia pacjenta oraz eliminuje błędy wynikające z niepoprawnego odczytu pisma odręcznego.

- Kluczowym aspektem wdrożenia w katowickim kompleksie GeoMedical jest realizacja w pełnym modelu outsourcingowym. Kluczowym elementem sukcesu było zaprojektowanie rozwiązania, które będzie w stanie zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz w sposób elastyczny pozwoli rozwijać warstwę infrastruktury IT jak i system w zakresie funkcjonalnym obejmując nim kolejne istotne dla GeoMedical obszary działalności. Jako spółka z Grupy Asseco mamy dużą przewagę konkurencyjną bo dajemy gwarancję najwyższej jakości. Klient wraz z usługą otrzymuje dostęp do szerokiego zakresu wysokiej klasy kompetencji IT co daje mu dużą swobodę w zakresie planowania i rozwoju usługi w miarę rosnących potrzeb. Elastyczność i bezpieczeństwo zapewnia zastosowany model cloudowy. Zauważamy istotny, rosnący trend – dla klientów coraz bardziej liczą się dostawcy wysokiej jakości rozwiązań kompleksowych. W pełnym modelu outsourcingowym wszystkie kluczowe obszary: utrzymania, rozwoju systemu oraz odpowiedzialności za bezpieczeństwo danych realizowane są przez Asseco - informuje Marcin Lebiecki Dyrektor Pionu Centrum Danych Asseco Data Systems S.A.

Istotnym kryterium wyboru AMMS była możliwość zainstalowania tego systemu w Centrum Przetwarzania Danych. Jest to ważne ponieważ GeoMedical jest jednym z pierwszych przykładów w obszarze opieki zdrowotnej, gdzie zarządzający placówką zdecydowali się na wykorzystanie zewnętrznej infrastruktury IT. Będą oni korzystać z narzędzi dostarczonych w formie usługi (Infrastructure as a Service - tzw. IaaS) przez Centrum Danych należące do Asseco Data Systems. Wyeliminuje to konieczność zakupu serwerów, ponieważ dzięki chmurze obliczeniowej można elastycznie skalować używane zasoby serwerowe w miarę uruchamiania kolejnych jednostek szpitala.

- System informatyczny AMMS został wdrożony w kilkuset placówkach medycznych na terenie Polski. Jest to jedno z pierwszych tego typu wdrożeń w branży medycznej, kiedy klient zdecydował się nie opierać na własnej infrastrukturze IT powierzając przetwarzanie wrażliwych danych profesjonalnemu usługodawcy jakim jest Centrum Danych Asseco Data Systems. Samodzielne zapewnienie tak wysokich standardów byłoby dla szpitala, czy przychodni skomplikowaną i drogą inwestycją. Zewnętrzne Centrum Danych poza rygorystycznymi, wewnętrznymi procedurami bezpieczeństwa popartymi licznymi certyfikatami posiada również odpowiednie możliwości techniczne pozwalające na przetwarzanie danych wrażliwych, które są przechowywane w systemach medycznych. Takie rozwiązanie gwarantuje najwyższy standard i jest po prostu opłacalne - dodaje Marcin Lebiecki.

Na terenie szpitala trwają jeszcze prace wykończeniowe oraz instalacja aparatury medycznej. Już z początkiem września uruchomiony zostanie kompleks poradni specjalistycznych i Zakład Diagnostyki Obrazowej, natomiast w październiku pierwszych pacjentów obsłuży wieloprofilowy oddział zabiegowy.