Codzienna rutyna kręci się wokół skrzynki mailowej, która wciąż jest podstawowym elementem komunikacji w firmie. Dotychczasowe nawyki wykorzystywania tej formy wymiany informacji jako narzędzia wewnętrznej i zewnętrznej współpracy, zmieni zastosowanie innowacyjnych rozwiązań dostępnych w chmurze. Nigdy więcej maili? Sprawdźmy czym jest Klaudr.

Ile czasu zajmuje Ci odpisywanie na maile? Czy weryfikujesz je pod kątem priorytetu odpowiedzi - zaczynasz od tych najpilniejszych i najbardziej wymagających czy tych, na które odpowiedź jest stosunkowo szybka i prosta, ale wcale nie najpilniejsza. Czy obsługa skrzynki nie zakłóca Twojej pracy, nie odciąga od realizowanych zadań, które musisz dostarczyć na czas? Czy Outlook jest dostatecznie niezawodnym narzędziem Twojej komunikacji z zespołem, klientami, czy wymaga dodatkowych działań usprawniających wymianę informacji – telefonów, spotkań? To pytania, z którymi mierzymy się każdego dnia, a odpowiedź na nie określa na ile efektywna jest nasza praca i czy funkcjonalność poczty mailowej w dostatecznym stopniu realizuje potrzeby sprawnej i transparentnej komunikacji.

E-mail odchodzi do lamusa
Problemy wskazane w pytaniach to wąski wycinek utrudnień, które wynikają z obsługi skrzynki mailowej – kontekst jest znacznie szerszy. Komunikacja przebiegająca przez ten kanał stała się błędogenna, nieprecyzyjna, zbyt wolna i bardzo inwazyjna dla porządku naszych działań. Uświadamia to, że standardowe formy organizacji pracy wykorzystywane do tej pory, przestały być wystarczające w efektywnej realizacji zadań. Postęp nieuchronnie towarzyszący naszemu życiu, wymusza konieczność szukania nowych rozwiązań, ułatwiających i usprawniających zarządzanie sobą, własną pracą i innych ludzi. Rozwiązań, które będą realnym wsparciem komunikacji, udrażniającym przepływ informacji i ich właściwą migrację w każdym obiegu - zespół, firma, klient czy partner.

Potrzebujemy szybszych, bardziej wydajnych i mniej awaryjnych narzędzi
Klaudr wychodzi naprzeciw temu oczekiwaniu, stanowi skuteczny sposób na usprawnienie wymiany danych, współpracy i organizacji pracy każdego z nas. Mobilny i łatwy dostęp do narzędzia, umożliwia nielimitowany w czasie wgląd do pełnego zasobu wiedzy i dokumentacji, określających status realizacji projektu, procedury i ustalenia wypracowane w wyniku komunikacji w zespole i z klientami oraz osoby zaangażowane w jego prowadzenie i zakres ich odpowiedzialności. Pełne repozytorium wiedzy dostępne dla wszystkich zainteresowanych, bez konieczności przechodzenia przez korespondencję, poszukiwania kluczowych informacji, plików i potwierdzania odpowiedzialności za poszczególne zadania.

Czas – gdyby tak mieć go o połowę więcej…
Komunikacja mailowa od lat króluje na liście tzw. „time killers”. Odpowiadanie na maile stało się dominującym „to do” w naszym harmonogramie, skutecznie odrywając nas od prawdziwej pracy koncepcyjnej. Jak pokazuje raport McKinsey Global Institute,, pracownicy poświęcają jedynie 39% swojego czasu na realizację zadań, za które są odpowiedzialni. Niemal połowa dnia upływa im na komunikacji mailowej oraz poszukiwaniu i gromadzeniu informacji, które są im niezbędne do… pracy. Kurczy się czas, który poświęcamy na bieżące zadania, brakuje go na kreatywną współpracę. Nie dziwi więc, że tak często zostajemy po godzinach, a ostatni raz zaglądamy na służbową skrzynkę tuż przed zaśnięciem - zauważa Grzegorz Gwiazdowski, pomysłodawca i współtwórca Klaudra, interaktywnej platformy do zarządzania projektami i organizacji pracy.

Powiedz nam co Cię wkurza
Rozwijając funkcjonalności narzędzia i jego dostosowanie do zapotrzebowania użytkowników, postanowiliśmy pozyskać wiedzę u źródła. Stworzyliśmy ankietę, adresowaną do pracowników różnych firm, pochodzących z różnych sektorów biznesu, w której zadajemy kilka kluczowych pytań – od tego jak często odbierasz maile dotyczące bieżącej pracy przy projekcie, ile czasu zajmuje Ci poszukiwanie istotnych do realizacji pracy informacji, po - co Cię denerwuje w korzystaniu z poczty elektronicznej. Wypełniając ankietę masz szansę wygrać bezpłatną roczną subskrypcję Klaudra i przetestować ze swoim zespołem wszystkie funkcjonalności tego narzędzia.

Tworząc Klaudra chcieliśmy rozwiązać kluczowe problemy, jakie generuje komunikacja mailowa. Chcemy z udziałem użytkowników udoskonalać narzędzie, które ‘odzyska’ ich czas, usprawni komunikację, zoptymalizuje wszystkie procesy realizowane z udziałem danych i stworzy im wreszcie przestrzeń do rozwoju – zajęcia się pracą kreatywną, koncepcyjną, twórczą – wylicza Grzegorz Gwiazdowski.

Tworzymy lepszy workflow dla Twojego work-life balance
Klaudr powstał w odpowiedzi na potrzebę lepszej organizacji pracy w realizacji celów pracowników. Jest rozwiązaniem dla wszystkich organizacji, które potrzebują efektywnego rozwiązania pozwalającego zapanować nad szybko zmieniającym się środowiskiem pracy. Stworzyliśmy Klaudra, ponieważ obserwujemy, jak wiele firm nie tylko na polskim, ale także zagranicznym rynku potrzebuje doskonalić efektywność swoich zespołów. Kluczowym ograniczeniem w osiąganiu tego celu jest zła organizacją pracy, co jak widać stanowi problem dla biznesu każdego formatu, niezależnie od jego wielkości. To narzędzie powstało z przekonania, że czas pracownika powinien być dla firmy tak samo cenny, jak czas klienta – podsumowuje Grzegorz Gwiazdowski.