Za 100 mln zł rocznie Polska Fundacja Narodowa ma promować wizerunek naszego kraju i rodzimych firm za granicą. Trzyosobowy zarząd fundacji już wybrano, ale na razie skład utrzymywany jest w tajemnicy.
W ostatnich latach w Polsce ponad 170 podmiotów zajmowało się kreowaniem, wspomaganiem lub wykonywaniem przedsięwzięć z zakresu promocji gospodarczej. Chodzi o ministerstwa, agencje, instytuty czy ambasady, ale też spółki Skarbu Państwa. Teraz 17 najbogatszych firm zrzuci się na Polską Fundację Narodową. Szczegóły działania instytucji jeszcze nie są znane.
Miliony pomysłów i złotówek utopione w promocji Polski / Dziennik Gazeta Prawna
Historia promocji naszego kraju pełna jest absurdów. „Brakuje spójnego systemu promocji gospodarczej (...), a działaniami promocyjnymi zajmuje się szereg podmiotów, które w dodatku nie są należycie koordynowane” – czytamy w raporcie Najwyższej Izby Kontroli, która czarno na białym pokazała, że kłopoty z dobrym wizerunkiem Polski na świecie biorą się w dużym stopniu z amatorskiego podejścia do państwowej promocji. Pokazujemy przykłady nietrafionych kampanii społecznych promujących nasz kraj.