statystyki

Kraków na dobre przepędzi reklamowe koszmarki

autor: Jakub Pawłowski26.09.2018, 07:27; Aktualizacja: 26.09.2018, 08:32
Polska, Kraków

Polska, Krakówźródło: ShutterStock

Stolica małopolski jest już na przedostatniej prostej do przyjęcia przepisów, które mają zapewnić reklamowy porządek w reprezentacyjnych dzielnicach miasta. Po trzech latach pracy i konsultacji zarówno mieszkańcy, jak i przedsiębiorcy, którzy zgłosili łącznie blisko 700 uwag, mogą widzieć światełko w tunelu.

Już dzisiaj radni podejmą bowiem decyzję, co zrobić ze zgłoszonymi stanowiskami: jak je rozpatrzyć i które uwzględnić w ostatecznym kształcie uchwały. Wtedy przyjęcie dokumentu, który miał wstępnie obowiązywać już od 2016 r., będzie formalnością.

To już trzeci rok obowiązywania ustawy krajobrazowej (Dz.U. z 2015 r. poz. 774), która dała gminom narzędzia, by uregulowały obecność krzykliwych reklam i wprowadziły ograniczenia dla konkretnych rodzajów banerów, szyldów lub ogłoszeń wyświetlanych w publicznej przestrzeni. Wciąż jednak wielu samorządowców podchodzi do nich z dużą rezerwą. I chociaż krakowska uchwała nie byłaby pierwszym takim aktem w Polsce, to niewykluczone, że ostałaby się dłużej niż inne, które były wielokrotnie uchylane przez wojewodów lub zaskarżane do sądów.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane