statystyki

Informacja publiczna: Jeden resort szanuje prawo, drugi nie bardzo

autor: Sławomir Wikariak03.07.2018, 07:20; Aktualizacja: 03.07.2018, 08:27
Sławomir Wikariak

Sławomir Wikariakźródło: DGP
autor zdjęcia: Wojtek Gorski

 Dwa ministerstwa odpowiedziały na tę samą interpelację w sprawie umów zawartych z Telewizją Trwam i „Naszym Dziennikiem”. Jedno wskazało konkretne kwoty wydane na opłacenie usług tych mediów, drugie odmówiło ich podania, twierdząc, że naruszyłoby to chronioną prawnie tajemnicę przedsiębiorstwa. Sytuacje są analogiczne, więc tylko jeden resort może mieć rację. Sami państwo zgadnijcie który.

Obie interpelacje złożył poseł Marcin Kierwiński (PO). Pytał w nich o umowy zawarte z fundacją Lux Veritatis, do której należy Telewizja Trwam, oraz ze spółką Spes, wydawcą „Naszego Dziennika”. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odpowiedziało, że w latach 2016–2018 resort wykupił w Telewizji Trwam usługi za kwotę 121 tys. zł, a w „Naszym Dzienniku” za ponad 5 tys. zł. Ministerstwo Obrony Narodowej poprzestało na stwierdzeniu, że zawarło z Telewizją Trwam umowę na promowanie szczytu NATO, „który był jednym z najważniejszych przedsięwzięć międzynarodowych kiedykolwiek organizowanych w Polsce”. Nie ujawni jednak, ile za to zapłaciło, ani też, czy nadzorowane przez nie spółki zawarły inne umowy ze wspomnianymi mediami. Informacje te posiadają bowiem wartość gospodarczą, a więc podlegają ochronie jako tajemnica przedsiębiorstwa.


Pozostało jeszcze 34% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane