statystyki

Skutecznie i etycznie

19.01.2016, 09:23; Aktualizacja: 19.01.2016, 09:55
  • Wyślij
  • Drukuj
Alektum Incasso

źródło: Materiały PrasoweAlektum Incasso

Rozmowa z Marcinem Nakielskim, dyrektorem sprzedaży Alektum Inkasso Sp. z o.o.

- Pomoc w odzyskiwaniu należności to niełatwe i specyficzne zadanie. Jak wyglądał z Państwa perspektywy ten sektor usług w 2015 roku?

- Przede wszystkim podmioty generujące wierzytelności masowe wystawiają coraz większą ilość portfeli na sprzedaż, co z kolei jest wynikiem coraz większego zainteresowania przez rynek. Ten rok był kontynuacją konsolidacji i wejściem na rynek kolejnych dużych zagranicznych graczy, z dużym zapleczem finansowym, zainteresowanych głównie nabywaniem portfeli i windykowaniem ich na własny rachunek. Dla Alektum był to rok, w którym po raz kolejny postawiliśmy na dalszy rozwój usługi serwisu, poprawianie jego jakości i zwiększenie efektywności. Udało nam się również podjąć współpracę z kilkoma wiodącymi firmami zarówno z sektora finansowego jak i ubezpieczeniowego, energetycznego czy operatorów kablowych.

- Co planują Państwo w najbliższym czasie?

- Obecnie zamierzamy kontynuować politykę podnoszenia jakości naszych usług, poprzez wnikliwą analizę procesów i szereg szkoleń. Mamy pełną świadomość, że realizując zadanie odzyskiwania należności, reprezentujemy naszych zleceniodawców wobec ich klientów. Oznacza to, że musimy zagwarantować odpowiedni poziom obsługi jako pośrednik, w obie strony. Chcemy być utożsamiani z bezproblemowym kontaktem i brakiem reklamacji dotyczących sposobu działania, co wynika pośrednio ze skandynawskiego rodowodu Alektum Inkasso.

- Z czego wynika szybki rozwój Alektum Inkasso w Polsce?

- W branży windykacyjnej jednym z najistotniejszych parametrów jest skuteczność, dlatego specjalistyczne zaplecze techniczne to podstawa efektywnego działania i umiejętnego planowania. Dbamy o odpowiednią komunikację z naszymi klientami w kontekście postępów w odzyskiwaniu należności. Cały proces ułatwia nam aplikacja „Backstage”, która on-line przekazuje informacje o stanie przebiegu windykacji. Co więcej, dłużnik ma do dyspozycji opcję „Plan & Pay”, oferującą elastyczne dostosowanie warunków i terminów uregulowania zobowiązań. Kolosalne znaczenie ma także aktualizowanie danych kontaktowych. Często zdarza się, że sprawy, które do nas trafiają to tematy z kilkuletnią historią. Wówczas w wielu wypadkach wystarczy uściślić numer telefonu lub adres, by skutecznie porozumieć się z dłużnikiem.

- Dlaczego jakość ma dla Państwa tak dużą wartość?

- Wierzymy, że nikt świadomie nie chce mieć zaległości. To temat wstydliwy i dlatego tak ważną rolę odgrywa swego rodzaju mediator. Alektum Inkasso z jednej strony chce pomóc uniknąć dłużnikowi skierowania sprawy do sądu, poprzez ustalenie realnych warunków spłaty. Z drugiej, zapewnić zleceniodawcy odpowiednią kulturę działania i skuteczność. Możemy to zagwarantować jedynie oferując usługi wysokiej jakości i zatrudniając specjalistów z niezbędną wiedzą z zakresu prawa. Dlatego udział w programie JAKOŚĆ ROKU i weryfikację za tym idącą, na stałe wpisaliśmy w naszą politykę.

- Życząc sukcesów, dziękuję za rozmowę.

Łukasz Bąk

Źródło:Inne
  • Za nami II Europejski Kongres Jakości

    Podsumowaliśmy II edycję Europejskiego Kongresu Jakości! - Blisko 600 uczestników, 10 paneli tematycznych, warsztatów i spotkań oraz 3 wystąpienia specjalne. Tak w liczbach przedstawiała się II edycja Europejskiego Kongresu Jakości, która 17 marca 2016 roku odbyła się w Warszawie. Jedyne tego typu wydarzenie w Polsce zgromadziło przedstawicieli świata biznesu, nauki oraz samorządów, którzy przez cały dzień dyskutowali na tematy poświęcone w całości zagadnieniom związanym z jakością. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem: JAKOŚĆ. Po prostu.

  • Certyfikat JAKOŚĆ ROKU® - ruszyła 11 edycja!

    Miło nam poinformować, że już można ubiegać się o certyfikat JAKOŚĆ ROKU® 2016! 11 edycja w Polsce trwa Co należy zrobić, aby zgłosić swoją firmę i odebrać certyfikat JAKOŚĆ ROKU® na Gali Finałowej organizowanej w ramach Europejskiego Kongresu Jakości w Warszawie? Sprawdź!

  • Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku!

    Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku życzy Zespół Fundacji Qualitas!

  • Wywiad z Marcinem Kałużnym

    Klient oczekuje gwarancji jakości". Dlaczego? O tym przeczytacie w wywiadzie z Marcinem Kałużnym - fundatorem i przewodniczącym rady nadzorczej Fundacji Qualitas.

  • Fundacja Qualitas on tour

    W listopadzie, miesiącu jakości, Fundacja Qualitas zaangażowała się jako sponsor i patron w dwa ważne wydarzenia. Przedstawiciele FQ w dniach 20-22.11. wzięli czynny udział w XVIII Międzynarodowej Konferencji Naukowej Quality & Risk 2015 w Kazimierzu Dolnym, a kilka dni później, 24-25.11, dołączyli do XII Kongresu Gemba Kaizen, z gościnnym udziałem twórcy filozofii Kaizen, sympatycznym Japończykiem Masaaki Imai.

Relacja z II Europejskiego Kongresu Jakości

PARTNERZY II EUROPEJSKIEGO KONGRESU JAKOSĆI: