REKLAMA

statystyki

Skutecznie i etycznie

19.01.2016, 09:23; Aktualizacja: 19.01.2016, 09:55
  • Wyślij
  • Drukuj
Alektum Incasso

źródło: Materiały PrasoweAlektum Incasso

Rozmowa z Marcinem Nakielskim, dyrektorem sprzedaży Alektum Inkasso Sp. z o.o.

- Pomoc w odzyskiwaniu należności to niełatwe i specyficzne zadanie. Jak wyglądał z Państwa perspektywy ten sektor usług w 2015 roku?

- Przede wszystkim podmioty generujące wierzytelności masowe wystawiają coraz większą ilość portfeli na sprzedaż, co z kolei jest wynikiem coraz większego zainteresowania przez rynek. Ten rok był kontynuacją konsolidacji i wejściem na rynek kolejnych dużych zagranicznych graczy, z dużym zapleczem finansowym, zainteresowanych głównie nabywaniem portfeli i windykowaniem ich na własny rachunek. Dla Alektum był to rok, w którym po raz kolejny postawiliśmy na dalszy rozwój usługi serwisu, poprawianie jego jakości i zwiększenie efektywności. Udało nam się również podjąć współpracę z kilkoma wiodącymi firmami zarówno z sektora finansowego jak i ubezpieczeniowego, energetycznego czy operatorów kablowych.

- Co planują Państwo w najbliższym czasie?

- Obecnie zamierzamy kontynuować politykę podnoszenia jakości naszych usług, poprzez wnikliwą analizę procesów i szereg szkoleń. Mamy pełną świadomość, że realizując zadanie odzyskiwania należności, reprezentujemy naszych zleceniodawców wobec ich klientów. Oznacza to, że musimy zagwarantować odpowiedni poziom obsługi jako pośrednik, w obie strony. Chcemy być utożsamiani z bezproblemowym kontaktem i brakiem reklamacji dotyczących sposobu działania, co wynika pośrednio ze skandynawskiego rodowodu Alektum Inkasso.

- Z czego wynika szybki rozwój Alektum Inkasso w Polsce?

- W branży windykacyjnej jednym z najistotniejszych parametrów jest skuteczność, dlatego specjalistyczne zaplecze techniczne to podstawa efektywnego działania i umiejętnego planowania. Dbamy o odpowiednią komunikację z naszymi klientami w kontekście postępów w odzyskiwaniu należności. Cały proces ułatwia nam aplikacja „Backstage”, która on-line przekazuje informacje o stanie przebiegu windykacji. Co więcej, dłużnik ma do dyspozycji opcję „Plan & Pay”, oferującą elastyczne dostosowanie warunków i terminów uregulowania zobowiązań. Kolosalne znaczenie ma także aktualizowanie danych kontaktowych. Często zdarza się, że sprawy, które do nas trafiają to tematy z kilkuletnią historią. Wówczas w wielu wypadkach wystarczy uściślić numer telefonu lub adres, by skutecznie porozumieć się z dłużnikiem.

- Dlaczego jakość ma dla Państwa tak dużą wartość?

- Wierzymy, że nikt świadomie nie chce mieć zaległości. To temat wstydliwy i dlatego tak ważną rolę odgrywa swego rodzaju mediator. Alektum Inkasso z jednej strony chce pomóc uniknąć dłużnikowi skierowania sprawy do sądu, poprzez ustalenie realnych warunków spłaty. Z drugiej, zapewnić zleceniodawcy odpowiednią kulturę działania i skuteczność. Możemy to zagwarantować jedynie oferując usługi wysokiej jakości i zatrudniając specjalistów z niezbędną wiedzą z zakresu prawa. Dlatego udział w programie JAKOŚĆ ROKU i weryfikację za tym idącą, na stałe wpisaliśmy w naszą politykę.

- Życząc sukcesów, dziękuję za rozmowę.

Łukasz Bąk

Źródło:Inne

REKLAMA

Relacja z II Europejskiego Kongresu Jakości

PARTNERZY II EUROPEJSKIEGO KONGRESU JAKOSĆI:

Redaktor prowadząca: Marta Prusek-Galińska, zespół: Monika Klimczyk, Łukasz Bąk, Agata Molka, Katarzyna Krawiec, Mariusz Dorosiński, Natalia Zarzeka, Aleksander Kluba, Katarzyna Rigoll, Marta Jacoszek. DTP: ADATTO.com.pl, korekta: Justyna Toros-Kotońska, wydawca: Public PR Marcin Kałużny, adres: 40-384 Katowice, ul. Ks. Bpa Bednorza 2a-6, tel: 32 661 49 71, sekretariat@jakoscroku.pl