statystyki

Skutecznie i etycznie

19.01.2016, 09:23; Aktualizacja: 19.01.2016, 09:55
  • Wyślij
  • Drukuj
Alektum Incasso

źródło: Materiały PrasoweAlektum Incasso

Rozmowa z Marcinem Nakielskim, dyrektorem sprzedaży Alektum Inkasso Sp. z o.o.

- Pomoc w odzyskiwaniu należności to niełatwe i specyficzne zadanie. Jak wyglądał z Państwa perspektywy ten sektor usług w 2015 roku?

- Przede wszystkim podmioty generujące wierzytelności masowe wystawiają coraz większą ilość portfeli na sprzedaż, co z kolei jest wynikiem coraz większego zainteresowania przez rynek. Ten rok był kontynuacją konsolidacji i wejściem na rynek kolejnych dużych zagranicznych graczy, z dużym zapleczem finansowym, zainteresowanych głównie nabywaniem portfeli i windykowaniem ich na własny rachunek. Dla Alektum był to rok, w którym po raz kolejny postawiliśmy na dalszy rozwój usługi serwisu, poprawianie jego jakości i zwiększenie efektywności. Udało nam się również podjąć współpracę z kilkoma wiodącymi firmami zarówno z sektora finansowego jak i ubezpieczeniowego, energetycznego czy operatorów kablowych.

- Co planują Państwo w najbliższym czasie?

- Obecnie zamierzamy kontynuować politykę podnoszenia jakości naszych usług, poprzez wnikliwą analizę procesów i szereg szkoleń. Mamy pełną świadomość, że realizując zadanie odzyskiwania należności, reprezentujemy naszych zleceniodawców wobec ich klientów. Oznacza to, że musimy zagwarantować odpowiedni poziom obsługi jako pośrednik, w obie strony. Chcemy być utożsamiani z bezproblemowym kontaktem i brakiem reklamacji dotyczących sposobu działania, co wynika pośrednio ze skandynawskiego rodowodu Alektum Inkasso.

- Z czego wynika szybki rozwój Alektum Inkasso w Polsce?

- W branży windykacyjnej jednym z najistotniejszych parametrów jest skuteczność, dlatego specjalistyczne zaplecze techniczne to podstawa efektywnego działania i umiejętnego planowania. Dbamy o odpowiednią komunikację z naszymi klientami w kontekście postępów w odzyskiwaniu należności. Cały proces ułatwia nam aplikacja „Backstage”, która on-line przekazuje informacje o stanie przebiegu windykacji. Co więcej, dłużnik ma do dyspozycji opcję „Plan & Pay”, oferującą elastyczne dostosowanie warunków i terminów uregulowania zobowiązań. Kolosalne znaczenie ma także aktualizowanie danych kontaktowych. Często zdarza się, że sprawy, które do nas trafiają to tematy z kilkuletnią historią. Wówczas w wielu wypadkach wystarczy uściślić numer telefonu lub adres, by skutecznie porozumieć się z dłużnikiem.

- Dlaczego jakość ma dla Państwa tak dużą wartość?

- Wierzymy, że nikt świadomie nie chce mieć zaległości. To temat wstydliwy i dlatego tak ważną rolę odgrywa swego rodzaju mediator. Alektum Inkasso z jednej strony chce pomóc uniknąć dłużnikowi skierowania sprawy do sądu, poprzez ustalenie realnych warunków spłaty. Z drugiej, zapewnić zleceniodawcy odpowiednią kulturę działania i skuteczność. Możemy to zagwarantować jedynie oferując usługi wysokiej jakości i zatrudniając specjalistów z niezbędną wiedzą z zakresu prawa. Dlatego udział w programie JAKOŚĆ ROKU i weryfikację za tym idącą, na stałe wpisaliśmy w naszą politykę.

- Życząc sukcesów, dziękuję za rozmowę.

Łukasz Bąk

Źródło:Inne
Więcej na ten temat

Artykuły płatne

    Artykuły bezpłatne

      • II tura CERTYFIKATU JAKOŚĆ ROKU® 2016 rozstrzygnięta!

        Znamy już Laureatów drugiej tury Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU® 2016. Kapituła po raz kolejny wyłoniła firmy, organizacje i jednostki naukowo-badawcze odznaczające się projakościowym działaniem i podejściem w zarządzaniu.

      • Jakość – wczoraj, dziś, jutro ….

        Jakie znaczenie ma jakość ? … można postawić takie pytanie, a jaka jest możliwa odpowiedź na nie? Odpowiedzi zapewne będzie wiele, i każda zapewne słuszna. Jednakże pojawia się chęć określenia pewnego uogólnienia tego, co stanowi sens tak postawionego pytania.

      • Ruszyła 12. edycja Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU®

        Oferowane przez Ciebie produkty, usługi czy rozwiązania charakteryzuje wysoka jakość? Jesteś nastawiony na rozwój, a jednym z priorytetów Twojej działalności jest udoskonalanie? Zgłoś się do 12. edycji Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU®! Poddaj się weryfikacji, potwierdź swoją jakość i dołącz do grona Laureatów.

      • Certyfikat JAKOŚĆ ROKU® w aspekcie ciągłego doskonalenia

        Doskonalenie organizacji wydaje się dzisiaj jedną z kluczowych dróg poprawy działalności firmy, wzmocnienia jej potencjału, kreowania wartości dodanej, a w rezultacie osiągnięcia zaplanowanych efektów. Poprawa zarządzania w organizacji jest niekończącym się procesem, który prowadzi do wzrostu ogólnej efektywności.

      • Szczupłe zarządzanie przedsiębiorstwem

        Koncepcja Lean management, czyli szczupłe zarządzanie, ma na celu „odchudzenie” przedsiębiorstwa z występującego w nim marnotrawstwa. Sposób myślenia charakterystyczny dla Lean management znacząco różni się od tradycyjnych schematów myślowych.

      Relacja z II Europejskiego Kongresu Jakości

      PARTNERZY II EUROPEJSKIEGO KONGRESU JAKOŚCI:

      Wydawca: Public PR Marcin Kałużny, adres: 40-384 Katowice, ul. Ks. Bpa Bednorza 2a-6, tel: 32 661 49 71, sekretariat@jakoscroku.pl