Sieć Intermarché chce, aby polskie produkty spożywcze były dostępne na innych rynkach na których działa sieć Muszkieterów i będzie promować polskie produkty w 97 supermarketach w północnej Francji, poinformowała kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów Eliza Orepiuk-Szymura.

"Zależy nam, aby polskie produkty spożywcze wysokiej jakości były dostępne na innych rynkach Muszkieterów. Tradycyjne produkty, z którymi kojarzy się Polska, trafią już niedługo na półki naszych marketów we Francji. Mieszkańcy północnej Francji będą mogli poznać bogactwo polskiej kuchni, która jest wciąż mało znana i doceniania na świecie, w przeciwieństwie do kuchni włoskiej, chińskiej czy francuskiej. Mamy nadzieję, że inicjatywa obejmie w przyszłości kolejne regiony Francji" - powiedziała Orepiuk-Szymura, cytowana w komunikacie.

Na początku grudnia w blisko 100 punktach sprzedaży Intermarché w regionie Nord-Pas-de-Calais zorganizowany zostanie Tydzień Polski. W ofercie francuskich placówek znajdzie się ponad 20 wyrobów pochodzących znad Wisły. W ofercie supermarketów znajdzie się łącznie 26 produktów z Polski, a wśród nich 9 związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Dostępne będą także alkohole. Tydzień Polski trwać będzie od 2 do 7 grudnia.

Grupa Muszkieterów kontynuuje realizację strategii "Polska CAP 2020", w ramach której zamierza do 2020 r. otworzyć w Polsce blisko 500 nowych supermarketów Bricomarche i Intermarche i osiągnąć 16 mld zł obrotów. Zainwestuje w tym czasie 6 mld zł, a zatrudnienie wyniesie ponad 33 tys. osób. Muszkieterowie mają dziś w Polsce 209 supermarketów Intermarche i 100 Bricomarche.