Karty i konta

28 listopada 2017 r.

Upowszechnienie e-transakcji nie tylko pomoże walczyć z szarą strefą, ale przyniesie też korzyści samym firmom, np. powodując zwiększenie puli ich klientów i redukując czas spędzany na rozliczaniu gotówki.

Rząd stawia na bezgotówkowe płatności28 listopada 2017 r.

Wybrani przedsiębiorcy będą musieli wyposażyć się w terminale do obsługi kart płatniczych czy aplikacji mobilnych lub inny bezgotówkowy instrument płatniczy. Wsparcie finansowe na takie usługi będą mogli uzyskać z Funduszu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego. Docelowo ma on zarządzać środkami, które pozwolą na sfinansowanie terminali dla 600 tys. firm. Takie rozwiązania zaproponowało Ministerstwo Rozwoju w przekazanym właśnie do konsultacji projekcie ustawy dotyczącej rozwoju płatności elektronicznych, który DGP jako pierwszy zapowiadał w ubiegłym tygodniu.

9 listopada 2017 r.

Sąd skorzystał ze swojego uprawnienia i zmienił wyrok w ten sposób, że uchylił część dotyczącą kary finansowej

Wypowiedzenie umowy rachunku: „Ważne powody” nie muszą być skonkretyzowane przez bank9 listopada 2017 r.

Skoro prawo nie zobowiązuje korporacji do tworzenia enumeratywnego katalogu przypadków, w których mogą one wypowiadać umowy rachunku bankowego konsumentom, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie może karać za zbyt ogólnikowy wykaz. Wynika tak z wczorajszego wyroku Sądu Najwyższego. Efekt? Głośna decyzja urzędników sprzed pięciu lat, wskutek której nałożono blisko 15-milionową karę na PKO BP, trafia do kosza. Podobnie jak wyroki sądów pierwszej i drugiej instancji.

16 października 2017 r.

Badanie przeprowadzono w tradycyjnej eksperckiej formule oceniając 3 etapy: dostępne formy kontaktu, kontakt telefoniczny oraz kontakt wybranymi pozostałymi kanałami kontaktu (czat, wideo, e-mail/formularz kontaktowy).

Czy banki są przygotowane do zdalnej obsługi klienta?16 października 2017 r.

Dbając o komfort i czas klienta, banki coraz częściej udostępniają swoim klientom alternatywne do wizyty w placówce kanały kontaktu. Czy tymi kanałami w dogodnym dla nas czasie załatwimy swoja sprawę bez konieczności wizyty w oddziale? Jak wynika z 2 w tym roku edycji badania, obsługa w kanale zdalnym pozostawia wiele do życzenia.

13 czerwca 2017 r.

Zdecydowana większość konsumentów (93 proc. ) woli używać rozwiązań biometrycznych zamiast haseł przy uwierzytelnianiu płatności lub korzystaniu z usług finansowych.

Jak wdrożyć biometrię w urządzeniach mobilnych? Pięć czynników decydujących o sukcesie13 czerwca 2017 r.

Mastercard wspólnie z Wydziałem Informatyki Uniwersytetu Oksfordzkiego opublikował dziś obszerny raport pt. „Mobilna biometria w usługach finansowych: pięć warunków sukcesu”. Publikacja ma na celu wskazanie instytucjom finansowym, w tym m.in. bankom, pięciu najważniejszych elementów, o których należy pamiętać, planując udostępnienie rozwiązań biometrycznych klientom.

20 kwietnia 2017 r.

Karta debetowa zazwyczaj trafia do klienta pocztą i musimy na nią poczekać od 5 do 12 dni. Najdłużej czekamy w Volkswagen Banku, Raiffeisen Polbank, Credit Agricole oraz T-Mobile Usługi Bankowe.

Otwarcie konta bankowego zdalnie. Czy w każdym banku jest to możliwe? 20 kwietnia 2017 r.

Generalnie jesteśmy zabieganym społeczeństwem, dla którego priorytetem jest szybkie załatwienie sprawy. Nawet w sklepie stojąc w kilkuosobowej kolejce nerwowo niektórzy spoglądają na zegarek oczekując otwarcia kolejnej kasy. Czy w instytucjach finansowych jest inaczej? Otóż nie. Widzimy trend załatwiania swoich spraw zdalnie. Kilka lat temu swoje płatności regulowaliśmy na poczcie czy w kasie banku, dzisiaj za sprawą techniki robimy to siedząc w wygodnym fotelu w domu korzystając z komputera czy smartfona.

Galerie

Reklama