Karty i konta

19 kwietnia 2018 r.

Kluczem do sukcesu w finansach osobistych jest planowanie.

5 korzyści z bankowości mobilnej19 kwietnia 2018 r.

Około 5,6 miliona Polaków aktywnie korzysta z aplikacji mobilnych swoich banków. Entuzjastów tej formy kontaktów wciąż przybywa. Nie ma się czemu dziwić: smartfon towarzyszy nam na każdym kroku i przyzwyczajamy się do załatwiania coraz większej liczby spraw za jego pośrednictwem. Jest więc szybko, łatwo i wygodnie, wystarczy trzymać się kilku prostych zasad. Jednak wszystkich zalet bankowości mobilnej jest znacznie więcej.

26 marca 2018 r.

Sąd uznał, że umowa kredytu walutowego nie spełniała wymogów zawartych w art. 69 prawa bankowego.

Dobra passa frankowiczów w sądach trwa26 marca 2018 r.

W zeszłym tygodniu opisaliśmy korzystny dla frankowiczów prawomocny wyrok Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu (sygn. akt I ACa 1781/17). Teraz okazuje się, że także Sąd Apelacyjny w Białymstoku postanowił przyznać rację kredytobiorcy, który był w sporze z bankiem.

7 lutego 2018 r.

W Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii powstaje prawo, by płacić kartą można było tam, gdzie jest kasa fiskalna

Kartą zapłacisz tam, gdzie jest kasa fiskalna? Wiceminister zdradził szczegóły7 lutego 2018 r.

Fundacja Polska Bezgotówkowa ruszyła z programem wsparcia obrotu bezgotówkowego i przekazała przedsiębiorcom pierwsze terminale płatnicze. W ciągu 3-4 lat liczba terminali ma się podwoić z obecnej liczby 600 tys. urządzeń,  poinformował wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa Paweł Widawski. Przy okazji uroczystości wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński powiedział o rozwiązaniu, które powiązałoby kasy fiskalne z możliwością płatności bezgotówkowych. - Chcemy, by do końca przyszłego roku w każdym sklepie, w którym jest kasa fiskalna, można było zapłacić elektronicznie - mówił.

7 lutego 2018 r.

Rekordową liczbę przelewów odnotowano 2, 10 i 15 stycznia

2, 10 i 15 stycznia. W te dni padły rekordy liczby przelewów7 lutego 2018 r.

Krajowa Izba Rozliczeniowa podała statystyki ze stycznia. 10 stycznia padł rekord systemu Express Elixir, tego dnia rozliczono 39,1 tys. transakcji, co stanowi największą w historii systemu liczbę komunikatów zrealizowanych w ciągu jednego dnia. W systemie Eliksir rekordowy dzień to 2 stycznia, a w systemie Euro Elixir - 15 stycznia.

28 listopada 2017 r.

Upowszechnienie e-transakcji nie tylko pomoże walczyć z szarą strefą, ale przyniesie też korzyści samym firmom, np. powodując zwiększenie puli ich klientów i redukując czas spędzany na rozliczaniu gotówki.

Rząd stawia na bezgotówkowe płatności28 listopada 2017 r.

Wybrani przedsiębiorcy będą musieli wyposażyć się w terminale do obsługi kart płatniczych czy aplikacji mobilnych lub inny bezgotówkowy instrument płatniczy. Wsparcie finansowe na takie usługi będą mogli uzyskać z Funduszu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego. Docelowo ma on zarządzać środkami, które pozwolą na sfinansowanie terminali dla 600 tys. firm. Takie rozwiązania zaproponowało Ministerstwo Rozwoju w przekazanym właśnie do konsultacji projekcie ustawy dotyczącej rozwoju płatności elektronicznych, który DGP jako pierwszy zapowiadał w ubiegłym tygodniu.

9 listopada 2017 r.

Sąd skorzystał ze swojego uprawnienia i zmienił wyrok w ten sposób, że uchylił część dotyczącą kary finansowej

Wypowiedzenie umowy rachunku: „Ważne powody” nie muszą być skonkretyzowane przez bank9 listopada 2017 r.

Skoro prawo nie zobowiązuje korporacji do tworzenia enumeratywnego katalogu przypadków, w których mogą one wypowiadać umowy rachunku bankowego konsumentom, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie może karać za zbyt ogólnikowy wykaz. Wynika tak z wczorajszego wyroku Sądu Najwyższego. Efekt? Głośna decyzja urzędników sprzed pięciu lat, wskutek której nałożono blisko 15-milionową karę na PKO BP, trafia do kosza. Podobnie jak wyroki sądów pierwszej i drugiej instancji.

16 października 2017 r.

Badanie przeprowadzono w tradycyjnej eksperckiej formule oceniając 3 etapy: dostępne formy kontaktu, kontakt telefoniczny oraz kontakt wybranymi pozostałymi kanałami kontaktu (czat, wideo, e-mail/formularz kontaktowy).

Czy banki są przygotowane do zdalnej obsługi klienta?16 października 2017 r.

Dbając o komfort i czas klienta, banki coraz częściej udostępniają swoim klientom alternatywne do wizyty w placówce kanały kontaktu. Czy tymi kanałami w dogodnym dla nas czasie załatwimy swoja sprawę bez konieczności wizyty w oddziale? Jak wynika z 2 w tym roku edycji badania, obsługa w kanale zdalnym pozostawia wiele do życzenia.

Galerie