Legia Warszawa po pokonaniu Lecha Poznań jest coraz bliżej mistrzostwa Polski w piłce nożnej. Ale czy karta płatnicza oferowana przez Open Finance to lepsza oferta niż pre-paidy w kieszeniach kibiców innych drużyn? Zobaczmy.

Tydzień temu Legia Warszawa SA wraz z Open Finance SA przedstawiły nowy produkt na rynku dla kibiców warszawskiego klubu – kartę płatniczą Kibica. Jest to pierwsza karta debetowa dedykowana dla kibiców konkretnego klubu.

Pomysł zdobycia klientów poprzez zintegrowanie produktu bankowego z logiem klubu nie jest już jednak nowatorski. Spersonalizowane karty pre –paid mogli zakupić kibice Lecha, Pogoni czy Korony. Kartę kredytową Visa Silver KKS Lech zaproponował klientom wcześniej bank BZ WBK. Zobaczmy, co zaoferował poznański SGBank, tworząc kartę pre-paid dla kibiców Lecha Poznań.

W tym przypadku kibice „kolejorza” dostali kartę z dziennym limitem transakcji: wypłata z bankomatu - 1500 zł, transakcje bezgotówkowe - 3 tys zł. Jeśli chodzi o opłaty i prowizje, to wydanie karty oraz PIN - 0 złotych oraz brak opłaty miesięcznej. Opłata za wypłatę gotówki to 1,30 zł w bankomatach spoza SGB Bank. Oczywiście, jeśli kibice z Poznania mają konto w SGB Banku, nie płacą za przelewy na zasilenie konta pre-paid. Do tego dochodzą zniżki na karnety, promocje, rabaty w sklepach itp.

A czy posiadając Konto Doskonałe, kibic może płacić z dumą?

Oferta Open Finance idzie dalej niż dotychczasowe propozycje innych banków. Kibic Legii, który zdecyduje się na ofertę OFE, będzie musiał otworzyć rachunek w Getin Banku. Konto doskonałe nie jest już jednak takie doskonałe, trzeba zapłacić 9,99 miesięcznie za jego obsługę. Jak uniknąć tej opłaty? Wystarczy wykonać w danym miesiącu kalendarzowym przelew na to konto w wysokości tysiąca złotych. Nie ma problemu, o ile będzie to nasze główne konto, gorzej jeśli otworzymy je tylko dla karty naszego ukochanego klubu. Dodajmy, że przelew musi być z innego banku.

Ponadto trzeba miesięcznie wykonać transakcje bezgotówkowe na kwotę 400 złotych. Tylko dwa warunki, ale wygodne dla kibiców to z pewnością nie jest. Jednak Open Finance nie traci ducha, wierzy, że jest to dobry ruch marketingowy.

„Jesteśmy na początku akcji, a jej dotychczasowy wynik przekroczył nasze oczekiwania. Liczba zainteresowanych przez tych kilka dni kartą osób jest już czterocyfrowa. Myślę, że także nasz Partner – Legia Warszawa - jest zadowolony z tego, że tylu kibiców Klubu zainteresowało się naszym wspólnym produktem” - mówi Paweł Komar, dyrektor zarządzający Open Finance, odpowiedzialny za projekt z klubem Legia Warszawa.

To fakt, do tej pory na rynku nie były obecna tak rozwinięta oferta skierowana do kibiców klubu sportowego, gdyż Karta Kibica Legii Płać z Dumą jest przede wszystkim kartą debetową (a nie np. przedpłaconą).

A koszty karty? Nie zapłacimy za przelewy elektroniczne oraz za pośrednictwem Contact Center, za zlecenia stałe, za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce. Bezpłatne jest również wydanie i obsługa karty.

„Powiązane z „plastikiem” konto jest jednym z lepszych oferowanych obecnie na rynku. Jest ono całkowicie darmowe po spełnieniu niewygórowanych wymagań, które na pewno nie odbiegają od konkurencji, a wręcz – po dokładnym przeanalizowaniu ofert – w dużej części ją wyprzedzają. Nasze konto z kartą jest profesjonalnym rachunkiem spełniającym wszystkie wymagania rynku i może być traktowane jako jedyne konto klienta” – dodaje Komar.

Innymi słowy dajemy kartę i konto, a w zamian kibic nie otrzymuje zbyt wiele poza plastikiem z herbem klubu. Plusem w przypadku pre-paidu z SGB Banku jest to, że karta przedpłacona była też kartą kibica z możliwością wejścia na stadion, opatrzona wizerunkiem i danymi osobowymi. W przypadku Legii będzie to dodatkowy gadżet do portfela, gdyż Legia wydaje swoim kibicom własne, spersonalizowanie karty, które pozwalają na zakup biletu, jak i pojawienie się na stadionie.