statystyki

Klienci Getin Noble Banku szykują pozew zbiorowy

autor: Jacek Uryniuk01.08.2012, 10:12; Aktualizacja: 01.08.2012, 10:14
  • Wyślij
  • Drukuj
Klienci zarzucają bankowi, że ten proponując im aneks do umowy o kredyt hipoteczny we frankach, wprowadził ich w błąd.

Klienci zarzucają bankowi, że ten proponując im aneks do umowy o kredyt hipoteczny we frankach, wprowadził ich w błąd.źródło: ShutterStock

Kancelaria Wierzbowski Eversheds przygotowuje w imieniu kilkudziesięciu klientów pozew zbiorowy przeciwko Getin Noble Bankowi. Chodzi o osoby spłacające kredyt hipoteczny „Tradycyjny” wraz z aneksem „Mini%”.



– Aktualnie grupa osób zdecydowanych wystąpić na drogę sądową przeciw bankowi liczy 28 osób – ujawnia Iwo Gabrysiak, prawnik z kancelarii Wierzbowski Eversheds.

Klienci zarzucają bankowi, że ten proponując im aneks do umowy o kredyt hipoteczny we frankach, wprowadził ich w błąd. Propozycja Getin Noble Banku miała obniżyć miesięczną ratę kredytu o kilkaset złotych dzięki odroczeniu płatności części odsetek. Gdy aneks po dwóch latach wygasał, bank doliczał odroczoną część rat do kapitału kredytu. Klienci uważają, że bank nienależycie ich o tym informował i w efekcie byli zaskoczeni, że po dwóch latach rata kredytu rosła do kwoty większej, niż płacili pierwotnie.

Maciej Szczechura, członek zarządu Getin Noble Banku, tłumaczy, że proponując aneks „Mini%”, bank nie miał na celu naciągania klientów na dodatkowe koszty, ale chciał im ulżyć, obniżając miesięczną ratę, gdy złoty znacznie się osłabił. Oczekiwane umocnienie naszej waluty miało klientom zrekompensować wzrost raty. Okazało się jednak, że złoty zamiast się umacniać, znowu jest słabszy. Stąd – zdaniem przedstawiciela banku – rozgoryczenie klientów. Ma on jednak nadzieję, że spór nie będzie miał finału w sądzie, ale że uda się go rozwiązać polubownie.

– Wszystkie sprawy reklamacyjne będziemy starać się rozpatrywać indywidualnie i elastycznie – deklaruje Maciej Szczechura.

Getin Noble Bank może mieć do czynienia również z innym problemem. Do kancelari Wierzbowski Eversheds zgłosili się również klienci GNB, którzy czują się wprowadzeni w błąd po zakupie 10-letniego produktu strukturyzowanego „Kwartalny zysk” lub „Kwartalny profit”. Zarzucają bankowi nienależyte informowanie o skutkach wyjścia z inwestycji przed jej zakończeniem.

– Wątpliwości zgłaszane w kontekście produktów inwestycyjno-oszczędnościowych biorą się stąd, że część klientów ocenia ich wyniki jak krótkoterminową inwestycję. Tymczasem w przypadku produktów wieloletnich zysk pojawia się zazwyczaj w dłuższym okresie – tłumaczy Wojciech Sury, rzecznik GNB.

I w tym wypadku sytuacja może się skończyć pozwem zbiorowym. – Jest zbyt wcześnie, aby mówić coś więcej na ten temat. Analizujemy dokumenty i pozostajemy w kontakcie z konsumentami, którzy zwrócili się do nas w tej sprawie – opowiada Iwo Gabrysiak. Wojciech Sury, rzecznik prasowy Getin Noble Banku, ma na ten temat własne zdanie.

Dlaczego wybór klientów GNB padł na kancelarię Wierzbowski Eversheds? To właśnie ona stoi za głośnym pozwem kilkuset klientów spłacających kredyty hipoteczne z tzw. starego portfela przeciwko BRE Bankowi.




  • Wyślij
  • Drukuj
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
czytaj więcej w e-DGPczytaj więcej w e-DGP

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Komentarze: 15

  • 1: * z IP: 62.87.232.* (2012-08-01 15:33)

    ...przypominam sobie taki kredyt hipoteczny "Alicja" w PKO BP to był dopiero przekręt, w tym kredycie część odsetek dopisywano do kapitału...praktycznie kredyt nie do spłacenia.

  • 2: anonim z IP: 178.36.181.* (2012-08-01 20:46)

    Panie redaktorze aneks jest tylko w zlotowkach ! Prosze zapoznac sie z grupa GGO .

  • 3: anonim1 z IP: 194.247.0.* (2012-08-01 22:42)

    szkoda tylko że mini% nie był brany we frankach... a po dwóch latach kredytu w złotówkach doliczono co?? naszego polskiego złotego... ech, oszuści na każdym kroku... Popieram poprzednika, proszę najpierw zapoznać się z tematem!!!

  • 4: Adam z IP: 83.27.183.* (2012-08-02 20:36)

    Jak dla mnie szukanie dziury w całym widać że chcą się polubownie dogadać pewnie kilku niezadowolonych się znalazło i tyle ale przecież jeszcze nigdy się nie urodził taki co wszystkim by dogodził.

  • 5: kaja z IP: 83.5.65.* (2012-08-03 18:49)

    Niezadowolenie najczęściej wynika z faktu, że oferta nie jest do końca przeanalizowana. Ludzi podpisują dokumenty, nie wiedzą c w nich właściwie jest, a potem mają pretensję. Oj chyba nie tak powinno to wyglądać?

  • 6: Grzegorz z IP: 217.17.40.* (2012-08-04 10:28)

    kaja, miałabyś rację pod warunkiem, że dotyczyłoby to wykształconych ludzi, którzy rozumieją język umów finansowych celowo komplikowany przez banki, by ludzie go nie kumali. A w opisywanym przypadku mowa jest zwykle o emerytach, nie zorientowanych w nowoczesnej inżynierii finansowej, w dodatku wprowadzanych w błąd przez tzw. doradców z banku.

  • 7: Paweł z IP: 178.23.104.* (2012-08-06 19:34)

    O czym ty piszesz jacy emeryci mają kredyty we frankach? przecież te kredyty zaciągali głównie osoby w sile wieku produkcyjnego na 20-30 lat. jaki bank da kredyt 70 letniej osobie na 30 lat? Podpisujesz to sprawdź co i jakie są konsekwencje niewiedza czy zbyt pochopnie podejmowane decyzje nie są usprawiedliwieniem. Zresztą nikt nie chciał źle po prostu źle poszło pewnie zakończy się na polubownym rozwiązaniu sprawy.

  • 8: Dariusz z IP: 46.238.92.* (2012-09-12 15:55)

    Po opisaniu sprawy w kilku gazetach (m.in. po tym artykule) Getin Noble Bank poszedł na kompromis w sprawie powyższych produktów. Chciałbym zainteresować i przestrzec przed nowszym produktem oferowanym przez Getin Bank we współpracy z Open Life TUŻ. Chodzi tu o Plan Regularnego Oszczędzania Zabezpiecz Przyszłość. W/w Kancelaria nie zajęła się jeszcze klientami, którzy stali się jego nabywcami, a jest on dużo bardziej toksyczny dla klientów i pod względem prawnym dużo bardziej wyrafinowany/perfidny.
    Zapraszam do swojego bloga, w którym opisałem ten "produkt" i sposób jego sprzedaży
    http://getinout.blogspot.com w poście pt. Plan Regularnego Oszczędzania Zabezpiecz Przyszłość cz. I

  • 9: Anka z IP: 87.96.29.* (2012-12-18 22:05)

    Oszuści i tyle,ale jeszcze troche i zrobie im i open finance reklame

  • 10: EMERY z IP: 94.251.246.* (2013-03-22 11:27)

    GETIN GANG I OPEN FAJANS TO OSZUŚCI NR 1 W POLSCE

Twarze Biznesu

Prawo na co dzień

Galerie