statystyki

Ubezpieczenia elektroniki trochę bardziej uczciwe

autor: Patryk Słowik14.11.2017, 20:00
Konsumenci nadal powinni więc ostrożnie podchodzić do ubezpieczenia sprzętu elektronicznego

Konsumenci nadal powinni więc ostrożnie podchodzić do ubezpieczenia sprzętu elektronicznegoźródło: ShutterStock

Zakłady ubezpieczeń lepiej formułują wzorce umowne dotyczące tzw. przedłużania gwarancji, czyli w praktyce dodatkowej ochrony ubezpieczeniowej sprzętu RTV i AGD. Potwierdzają to zarówno Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, jak i Biuro Rzecznika Finansowego. Choć obie instytucje zaznaczają, że na radość jest jeszcze za wcześnie.

Reklama


Kilka lat temu szczególnie popularne w sklepach stało się przedłużanie gwarancji na sprzęt. Sprzedawcy oprócz standardowego dwuletniego okresu proponowali (i proponują nadal) wydłużenie jej do trzech, a nawet pięciu lat. W praktyce jednak konsument zawiera umowę ubezpieczenia na zakupiony sprzęt. I w razie jego kradzieży czy zniszczenia szkodę pokrywa zakład ubezpieczeń.

Rzecz w tym, że we wzorcach umownych zastawiono na konsumentów sporo pułapek. Do takich wniosków doszedł m.in. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2014 r. Podobne spostrzeżenia miał w zeszłym roku rzecznik finansowy, który przygotował raport poświęcony ubezpieczeniom sprzętu elektronicznego.

Okazuje się, że te działania zaczynają przynosić efekty.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane

Reklama