statystyki

Ubezpieczenia: Wyłączność już się nie opłaca

autor: Małgorzata Kwiatkowska13.09.2017, 07:54; Aktualizacja: 13.09.2017, 10:56
Pośrednictwo ubezpieczeniowe jest u nas mocno rozdrobnione, większość to małe, często jedno- czy kilkuosobowe agencje

Pośrednictwo ubezpieczeniowe jest u nas mocno rozdrobnione, większość to małe, często jedno- czy kilkuosobowe agencjeźródło: ShutterStock

Agentów sprzedających polisy wielu towarzystw jest więcej niż tych pracujących tylko dla jednej firmy. W końcu sierpnia w Polsce działało prawie 15,2 tys. agentów wyłącznych i 16,7 tys. multiagentów.

Reklama


A jeszcze rok temu, podobnie jak w poprzednich latach, sprzedawcy pracujący dla jednej firmy byli w przewadze. Według danych KNF było ich ponad 16,5 tys. wobec niecałych 16,1 tys. multiagentów.

Nowa sytuacja na rynku to efekt zmian w podejściu klientów, ruchów cenowych i polityki towarzystw. – Polacy kupują ubezpieczenia wtedy, kiedy muszą, a wówczas szukają najlepszej kombinacji ceny i zakresu polisy. Do tego potrzebna jest możliwość porównywania ofert. U agenta wyłącznego jest to niemożliwe. Stąd rosnący rynek multiagentów – tłumaczy Igor Rusinowski, prezes Unilink, multiagencji, dla której pracuje niemal 9 tys. sprzedawców polis.

Do wzrostu znaczenia tej opcji przyczyniają się też same towarzystwa, szczególnie małe i średniej wielkości, dla których utrzymanie szerokiej sieci agentów wyłącznych jest zbyt drogie.


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane

Reklama