statystyki

Rząd chce uczciwego ubezpieczenia

autor: Patryk Słowik26.07.2017, 16:00
pieniądze, finanse, oszczędności, kasa

W przewidziano, że jeszcze przed zawarciem umowy dystrybutor powinien określić wymagania i potrzeby klientaźródło: ShutterStock

Chodzi o to, by każdy korzystający z tego rodzaju usługi miał pełną świadomość, że sprzedawca za nakłonienie do zawarcia umowy dostaje np. prowizję (uwzględnioną w składce ubezpieczeniowej).

Reklama


Ma to być odpowiedź na szerzące się nieprawidłowości. Bo nadal wielu klientom wydaje się, że darmowa pomoc przy wyborze produktu tak naprawdę nic nie kosztuje. Podczas gdy wielokrotnie wpływa na wydatki realnie ponoszone przez ubezpieczonego.

W projekcie przewidziano też, że jeszcze przed zawarciem umowy dystrybutor powinien określić wymagania i potrzeby klienta. A następnie czytelnie przedstawić mu swoje ustalenia oraz pokazać, czym tak naprawdę jest produkt. W założeniu projektodawców służyć to powinno zredukowaniu ryzyka występowania tzw. misselingu, czyli sprzedaży usług i produktów nieodpowiadających potrzebom klientów.


Pozostało jeszcze 27% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • ????????????(2017-07-27 09:10) Zgłoś naruszenie 20

    Czy wiecie ,że "Firmy ubezpieczeniowe pobierają składkę AC od wartości nowego pojazdu lecz zdają sobie sprawe że w przypadku tzw.. szkody całkowitej (za wyjątkiem kradzieży) nie będą musiały płacić aż takiej "górnej-- kwoty odpowiedzialności-nowego ”” gdyż zawsze zostaje wartość pozostałości (wraku) która zmniejszy jej odpowiedzialność a za który zapłaci kupujący wrak-.............. za cóż więc klient płaci aż takie wysokie składki ?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane

Reklama