statystyki

Obiecujące początki węgla prosto z sieci

autor: Karolina Baca-Pogorzelska29.09.2016, 07:46; Aktualizacja: 29.09.2016, 08:52
Rynek węgla dla odbiorców indywidualnych nie jest mały – przydomowe piece spalają rocznie ok. 11 mln ton węgla kamiennego.

Rynek węgla dla odbiorców indywidualnych nie jest mały – przydomowe piece spalają rocznie ok. 11 mln ton węgla kamiennego.źródło: ShutterStock

490 ton sprzedał w dwa tygodnie Katowicki Holding Węglowy. Polska Grupa Górnicza w trzy miesiące upłynniła 3 tys. ton. Wszystko przez internet.

Reklama


Rynek węgla dla odbiorców indywidualnych nie jest mały – przydomowe piece spalają rocznie ok. 11 mln ton węgla kamiennego. Wydobycie tego surowca w Polsce to ok. 70 mln ton rocznie. Cena w składach węgla to w zależności od rodzaju 600–800 zł za tonę. To oznacza, że rynek węgla dla Kowalskiego to ok. 7 mld zł rocznie. W internecie cena ekogroszku (bo w większości właśnie to paliwo kupimy w sieci) nie jest dużo niższa, ale nabywców przyciąga to, że węgiel jest spakowany w 25-kilogramowe worki, a dostawa darmowa.

Taką sprzedaż jako pierwsza wprowadziła w lipcu Polska Grupa Górnicza, a we wrześniu Katowicki Węgiel należący do Katowickiego Holdingu Węglowego.

Nowoczesna forma sprzedaży markowego paliwa spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów, którzy podkreślają przede wszystkim wygodę i bezpieczeństwo zakupów. Do tej chwili sklep sprzedał ponad 3 tys. ton ekogroszku Retopal. Zamówienia spływają z całej Polski – chwali się Tomasz Głogowski, rzecznik PGG. I wylicza: w związku z dynamicznym rozwojem sklepu internetowego pracują nad optymalizacją procesu obsługi klientów. Udostępniono nową, oprócz szybkich płatności internetowych Dotpay, możliwość zapłaty klasycznym przelewem bankowym. Wprowadzono nowe, mniejsze palety o wadze 750 kg, aby zwiększyć bezpieczeństwo transportu. – PGG prowadzi prace nad poszerzeniem asortymentu sklepu o nowe produkty. Jednocześnie służby sprzedaży analizują wszystkie uwagi dotyczące działania sklepu, aby poprawić jego funkcjonalność – kończy Głogowski.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Komentarze (4)

  • burak(2016-09-29 14:24) Zgłoś naruszenie 20

    jeśli chodzi o sprzedaż wegla to uwazam ze kazda społka weglowa w ciagu najblizszych 2 lat powinna postawic na wprowadzenie formy internetowej w obieg

    Odpowiedz
  • szary(2016-09-29 14:24) Zgłoś naruszenie 20

    co prawda brakuje jeszcze grubszych sortymentów w obiegu ale licze ze to sie wkrotce zmieni, na chwile obecna khw musi podziałać, aby obnizyc cene wegla

    Odpowiedz
  • ivahnov(2016-09-29 14:33) Zgłoś naruszenie 20

    pomysł z darmową dostawa był chyba tutaj zasadniczym czynnikiem, dla klientów detalicznych to duze ułatwienie

    Odpowiedz
  • damian(2016-09-29 14:25) Zgłoś naruszenie 20

    sprzedali wiecej niz sami zakładali, miało byc 20 procent całosci sprzedanego ekogroszku a przy spadku temperatur na dworze mysle ze uda sie zejsc jeszcze nizej

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Reklama