Grupa Energa zapewnia, że nie powinno być już problemu z dostarczaniem klientom faktur za energię zgodnie z terminem. Koncern zapowiada przywrócenie funkcji Rzecznika Klienta Energi i wprowadzenie dodatkowej oferty dla seniorów w zakresie opieki medycznej.

Podczas konferencji prasowej w poniedziałek w Gdańsku prezes zarządu Energa SA Daniel Obajtek poinformował, że jeszcze w marcu bieżącego roku ok. 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. „Niektórzy z nich czekali na rachunki nawet od 2015 roku” - dodał.

Energa zapewnia, że do końca lipca zdecydowana większość zaległych faktur, które były konsekwencją wdrożenia nowego systemu billingowego, została wystawiona i wysłana do klientów. Prezes przypomniał, że największy problem z wystawianiem faktur pojawił się w 2015 roku, kiedy firma podjęła decyzję, by migrować dane klientów do niestabilnego, nowego systemu obsługi klientów. „To spowodowało rozjechanie się systemów i problemy z wystawianiem faktur” – wyjaśnił.

Obajtek zaznaczył, że „jest jeszcze ok. 2 tys. klientów z 2017 roku, którzy +wypadli z systemu+, ale do końca sierpnia ich przypadki również zostaną rozwiązane”. Zapewnił, że „nie powinno być problemu z fakturami za energię”. Zastrzegł, że „mogą się zdarzyć sytuacje jednostkowe, ale to będą takie sytuacje, które występują w każdej z grup energetycznych”.

Prezes Energi zapewnił klientów, którzy w ostatnich miesiącach otrzymali skumulowane faktury na duże kwoty, że mogą spłacać zaległości w ratach. „Do sprawy każdego klienta podejdziemy indywidualnie (…) możliwe będzie wynegocjowanie terminu spłaty dłuższego, niż standardowe 14 dni” - tłumaczył.

Obajtek poinformował, że jeszcze w tym tygodniu Energa przywróci funkcję Rzecznika Klienta Energi, który ma pomagać klientom w kontaktach z firmą.

Do końca roku ma też zostać wprowadzony specjalny program dla seniorów, ułatwiający kontakt z opieką medyczną.

Prezes Zarządu Energa Obrót, Jarosław Dybowski poinformował, że specjalny program dla osób starszych ma ułatwić np. skontaktowanie się z lekarzem, pielęgniarką czy zapewnić transport medyczny w nagłych sytuacjach. „Żeby lekarz, pielęgniarka mogli przyjść do domu takiej osoby, żeby zapewnić dostawę leków” – tłumaczył. Zapewnił, że pakiet skierowany do seniorów lub osób potrzebujących pomocy nie spowoduje wzrostu opłat za energię. Z ofertą związana jednak „będzie pewna dodatkowa opłata, rzędu kilku złotych miesięcznie” – wyjaśnił.

Ponadto Energa we współpracy z Uniwersytetem Trzeciego Wieku przygotowuje cykl wykładów związanych z edukacją seniorów. Słuchacze mają być informowani, np. w jaki sposób mogą się wystrzegać nieuczciwych osób czy firm. Planowane jest przygotowanie umów, kalendarzy z większym drukiem.

Rozszerzona została też istniejąca już oferta „fachowcy z Energii” czyli bezpłatna pomoc w domu klienta w razie awarii. W zależności od pakietu klient może skorzystać z pomocy elektryka, technika urządzeń gazowych i grzewczych, hydraulika, dekarza czy ślusarza. Dzięki rozszerzeniu oferty możliwe jest skorzystanie z usług fachowców dziesięciu specjalności.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd 2,9 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości ponad 184 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem ok. 24 proc. powierzchni kraju.