statystyki

Broda: Innowacje trzeba przetestować w praktyce [WYWIAD]

autor: Karolina Baca-Pogorzelska16.05.2017, 07:56; Aktualizacja: 16.05.2017, 09:53
Podstawowym kryterium jest dopasowanie do potrzeb naszego biznesu oraz jakość proponowanego rozwiązania i zespołu

Podstawowym kryterium jest dopasowanie do potrzeb naszego biznesu oraz jakość proponowanego rozwiązania i zespołuźródło: Materiały Prasowe
autor zdjęcia: Radoslaw Kazmierczak

- Szukamy start-upów. Ale nie takich, które pozwolą nam zbudować nową elektrownię - mówi w wywiadzie dla DGP Jarosław Broda, wiceprezes zarządu Tauron Polska Energia ds. zarządzania majątkiem i rozwoju.

Reklama


Czy „innowacje” nie jest słowem kluczem, które ma otworzyć wszystkie drzwi? Czy one realnie przekładają się na działania w energetyce?

Poświęciliśmy ostatni rok na budowanie całego ekosystemu innowacyjnego firmy. W ubiegłym roku zrobiliśmy pierwszą przymiarkę do zdefiniowania problemów, z którymi się mierzymy. Teraz formalizujemy to w postaci strategicznej agendy badawczej, żeby pokazać otoczeniu, w jakim kierunku zmierza Grupa Tauron. Dokładne zdefiniowanie naszych problemów i ambicji służy np. rozpoczętemu w zeszłym roku programowi Pilot Maker, który nastawiony jest na współpracę ze start-upami. Po pierwszym naborze podpisaliśmy 14 umów na uczestnictwo w tym programie akceleracyjnym. W ubiegłym roku aplikowaliśmy też do PBSE (grant Narodowego Centrum Badań i Rozwoju), w którym proponowaliśmy wiele programów badawczych, realizowanych z wiodącymi ośrodkami naukowymi. Niedawno okazało się, że Tauron uzyskał dofinansowanie do ośmiu projektów i tym samym zagospodarowaliśmy 30 proc. budżetu całego programu. Jak widać działamy całościowo.

Niezwykle ważnym elementem jest wpięcie innowacji w biznes. Nie wymyślamy abstrakcyjnych rzeczy – poszukujemy odpowiedzi na konkretne potrzeby klientów i konkretnych narzędzi, by je spełnić.


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Reklama